{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

CA18DET Guru søges {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg besluttet at give min motor en sidste chance, da jeg næsten syntes at det ville være en skam at opgive den efter at have smidt så mange penge i den. Sagen er den at:

Den 2 gange indenfor et år er blevet renoveret, den sidste gang fik den hele turen. Nye lejer i hele motoren, topstykket gejlet, nye stempler, dysser. alle pakninger osv. skiftet. Se profil for spec på hvad der er i motoren.

Den blev kørt stille ind over 2000 km, og derefter indstillet på rullefelt hos JR som lavede en chip til den.
Den lavede godt og vel 300 hk ved 0,95 bar.

Efter at have virket i ca. 1 uger lagde jeg mærke til en tikken der kom så snart den var blevet varm eller var blevet fyret bare lidt af. Det lyder helt klart som om at det kommer fra toppen, og første indskydelse var at den midstede olitryk når den blev varm. Vi skiftede oliepumpen og den laver fint tryk ved alle temperaturer, men den tikkede stadig så snart den blev varm.

Mekanikeren sagde så at det nok var løfterne som var fucked. Hvorefter jeg betaler en mindre formue for at få skiftet samtlige løftere. Jeg tager op for at hente den igår. Og på vej hjem begynder den at tikke igen, mekanikeren siger noget om at det går væk når det er kørt til eller noget, men det bliver kune værre, samtidig med at den hakker meget og laver helt vildt benzinrøg når den bare får lidt gas.

Jeg nægter at sende den til mekanikeren igen da jeg efterhånden er ved at være godt trætte af at de tilsyneladende bare peger på et eller andet hvorefter jeg skal punge ud for at skifte det.

Så leder efter en der har et bud på hvad det kan være ller som måske har lyst til at kigge ud i garagen og komme med et bud. Jeg skal selvfølgelig nok betale i rigeligt med øl og hvad der ellers hører med. Jeg regner med at pille toppen af snart og sende den til "topstykkemanden" og få det testet.

Håber at der er nogen der har et bud på en løsning på denne tragiske historie som snart har varet 1 år og kostet mig på den forkerte side af 50.000 for en skide ca18det!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CA18DET Guru søges
  • #2   5. maj 2009 er self ikke sikker, men fik du tjekket tændrørene? og har med en tidligere bil oplevet nogle ledninger til at aktivere tændrørene var knækkede og små flænger i tænrør huset.. den lavede også røg og lød nærmest som en bobbel og rystede..

  • #3   5. maj 2009 ja hvor er du fra ?`kunne godt lytte på den. er mekaniker og har selv haft problemer med min og har lidt erfaring derved smiley
    men det kræver bare du er i nærheden.....



  • #4   5. maj 2009 hvilken olie kører du på? og er du nu helt sikker på at den chip er lavet godtnok? det kunne lyde som om den tændingsbanker, eller noget af alt det der er lavet ved motoren er samlet forkert eller har en forkert tolerance som kan høres når motoren bliver varm

  • #5   5. maj 2009 Prøv at snakke med ham hér = http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=18912

    Han arbejder på min CA18 for tiden, og han har tilsyneladende helt styr på hvad han laver.

    Tror efterhånden han kan skille sådan en ad og samle den igen med bind for øjnene smiley


  • #6   6. maj 2009 Ja grund instilling af motoren skal være iorden

    Husk man ikke kan stille knaster på en ca18det kun ved brug af mærkerne der skal tælles tænder, når det er iorden skal tændingen stilles til 15grader med tps'en pillet fra.

    tps skal stilles så det kontaktsæt der sidder i den åbner lige så snart gasspældet åbner det mindste

    tomgang skal stilles til 800-850omdr når tomgangs regulatoren er pillet fra.

    tændrør kan med fordel stilles til 0.7mm

    Til trykprøvning
    lav en prop der passe ind i turboen og kan sidde fast.
    find et passende sted til at tilslutte en slange fra en kompressor med regulator indstil regulatoren på 2 bar, lyt og mærk.

    Luftmængde måleren kan renses med kontaktrens eller bremsrens, rens også stikket da det kan give nogen mærkelig fejl hvis der er dårlig forbindelse.

    benzntryk 3bar uden vacum slange og ca 2.5 i tomgang med slange.

    se desuden om der er nogen fejlkoder på motorstyringen


  • #7   6. maj 2009 hvordan det forskelige gøres står i workshop manualen

  • #8   8. maj 2009 Hej! Tak for alle indlæggende, undskyld jeg ikke har svaret før men har været væk et par dage.. Jeg bor i skovlunde og har garage osv hvor den nu holder.'

    Jeg kører på 10-60 Castrol Edge sport eller hvad det nu hedder

    Som sagt ved jeg ikke rigtig noget om hvorledes den er stillet, da den er "programmeret" og indstillet af JR autoteknik, som at dømme ud fra de biler han selv ruller rund i burde vide hvad han laver.

    Det underlige er at den hørte upålåklageligt efter at den blev kørt ind på felt med den nye chip, men efter ca. 2 uger begyndte hele maridtet så forfra igen..

    Hvis der er nogen der skulle ha lyst eller tid til at kigge ud så skriv endelig 24680905, så ligger jeg øl på køl!!

    Tusinde tak


Kommentér på:
CA18DET Guru søges

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce