{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Flere HK (200SX S13) {{forumTopicSubject}}

Jeg har gået lidt og overvejet at opgradere std. turboen på min bil. Har læst mig lidt frem til at de fleste anbefaler noget i stil med 2860RS'eren som en god opgraderings turbo.

Min bil kører med følgende opsætning nu:

HKS Filter 200mm.
Forge Blow Off.
Autobahn 88 FMIC
Japspeed Stage 1 Chip
3" Mongoose udstødning med 5" afgang.
Spec. Stage 3 Sports Kobling
Bleedventil

Vil 2860RS'eren passe sammen med denne opsætning? Og hvad skal jeg evt. mere sørge for at få smidt på for at det virker optimalt?
Tænker evt. på nogle andre tændrør, anden benzinpumpe osv, hvis dette da er nødvendigt.

Mvh. Niclas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flere HK (200SX S13)
  • #1   11. apr 2010 benzin pumpe skal klart opgraderes, men stage 1 kan ikke køre med en 2860RS så vidt jeg ved, efter folks erfaringer ved jeg det er en t28 såkaldt turbo det der, du skal nok regne med en indkøring bagefter..

  • #2   11. apr 2010 ellers skal du gøre som Jan herinde, og skifte til stage 2 og en 2860R istedet, så har du onkring 300 heste, resten er god nok men husk pumpen smiley

  • #3   11. apr 2010 Så en stage 2 chip, 2860RS turbo, en større benzinpumpe og en indkøring så burde det være nok? smiley

  • #4   11. apr 2010 nej nej nej, med en 2860R uden S og stage 2, så mener jeg du slipper for indkøring og du har ca 290hk , men skal du have en 2860RS så behøver du ikke andet have chip så skal den bare indkøres med det ville du få 340-350 hk..
    +min. en walbro 255l. tror jeg det hed.


  • #5   11. apr 2010 niclas hvis du skal på 300 hk så kig på min opsætning. Jeg laver 307 ved 1,1 bar

  • #6   11. apr 2010 Jeg skiftede ikke benz pumpe, din originale kan sagtens levere, dog skal du sikre dig den er up to date og ikke noget gammelt lort! Og indkøring er et MUST !

  • #7   11. apr 2010 Dine dyser vil være noget presset med en 2860RS turbo og forsøget på at lave 350hk.. Så hvis det er den store turbo, så overvej lige nye dyser samtidig!

  • #8   11. apr 2010 Tror nu bare han mener et stage2, jeg vil også sige at hvis du overvejer at rende over 300HK, så lig 30k + fra for så kan du ligeså godt bygge en anden motor, der er MEGET få der får den til at kører i længere tid med 350hk+ !! Min gik dog fint inden den blev saboteret !

  • #9   11. apr 2010 350 kan de std dyser ikke klar, så skal han på stage 3 hvis han skal der op

    444 dyser

    300 lm luftmængde måler

    stage 3 chip

    har prøvet den en lørte opsætning bilen køre meget ujævnt i tomgang.


  • #10   11. apr 2010 T25 = stage 1
    T25g = stage 1.5 (kræver indkøring)
    T28 = stage 2

    Hvis man læser på SXOC. Du kan godt lave 220hk på din alm T25 turbo med en srørre benzinpumpe. T25g'eren er god for 260-270hk. T28 er 300+. men så er du osse deroppe hvor indmaden bliver hårdt belastet. smiley

    Man siger 270 er max for standard indmad. Men igen.. kommer an på så meget for tror ikke ECU'en kan følge helt med når du flytter omdrejningbegrænseren som stage chips gør. Så en kvallitets motorstyrring er et must på et tidspunkt.


  • #11   11. apr 2010 Jeg lavede 240hk på std turbo + std pumpe og std dyser! Lavede 350hk på std indmad + std pumpe dog større dyser og fuld program motor styring... Bedre at prøve selv end at få sin viden fra div forums, er så MEGA uoverskueligt, da de tuner forskelligt i alle lande! Der findes intet gennemgående, men som Bo siger, over 270 vil jeg også anbefale at man gør noget drastisk !

  • #12   11. apr 2010 jojo men hallo stop vent Ulstrup... du havde en anden motorstyrring? Det er jo osse en helt anden sag. Spørgsmålet er om motoren kan holde hvis standart ECU'en ska prøve at håndtere det. Det tror jeg nemlig ik den kan. God motorstyrring er alt og ECU'en der sidder i har altså en grænse.

    Men ja man kan da prøve selv men det er sgu da fedt at kunne trække på andres erfaring. Og så kigger man på hva folk har lavet af HK og med hvilke setup's og så tager man bare gennemsnittet og skruer sin op på det. smiley


  • #13   11. apr 2010 Nå ja.. nu har jeg godt nok lige ændret mit setup men jeg lavede 220 på T25 og stage (ukendt men tror det er 2 den har nemlig altid gået fed). Og det er ved 0.9bar ca.

    NU laver jeg 0.5 - 0.6bar og er lige så hurtig (måling mangler). ;P


  • #14   11. apr 2010 jeg fulgt don drifts erfaring, og det var jeg rigtige glad for. jeg var helt lost hvis jeg ikke havde gjordt det

  • #15   11. apr 2010 Hov ja os så en anden ting lige i svinget...

    T25'eren er kendt for at miste pusten efter 6000rpm og det er altså ikke smart for det er ECU'en ligeglad med. dvs du får en upræcis blanding helt oppe ved 6000 - 7500 området.

    Jeg fattede ik hvorfor min blev ved med at tabe pusten efter den lavede fuld tryk. Så skift turbo uanset hvad vil jeg sige. SÅ lukker jeg røven. smiley


  • #16   11. apr 2010 Jeg mener dog at dyser og benzinpumpe er det vigtigste i hele verden. For hvis du har dette iorden, er chancen for at skyde hul i et stempel langt mindre. Det kan da godt være at men sagtens kan køre med standard dyser og standard pumpe til 350hk, men hvorfor satse?
    Hvis du har standard dyser i bilen og yder 300hk, så vil dyserne have en duty cycle på over 130%, hvilket bestemt ikke er sundt. Man skal regne med at du presser bilen til næsten den dobbelte effekt af standard. Pumpe og dyser er bestemt ikke rated til dette.
    En opgradering til større benzinpumpe og dyser vil koste sølle 1500kr, og så passer det direkte til en stage 3 chip.

    Nicklas: Jeg har en billig turbo til salg, som er plug and play på din vogn, med armerede slanger og albue som passer direkte på.
    Hvis du vil ramme omkring 300hk er det også super at opgradere til en Z32 afm. Og ja det kan godt være en standard LMM kan holde til det, men hvis du opgraderer, vil flowet være meget større, dvs ved samme effekt kan du altså køre med lavere ladetryk. Og hvem vil ikke gerne have sin motor og turbo til at holde lidt længere?


  • #17   11. apr 2010 Tak for alle svarene..

    Hvis vi nu siger at det ikke skal være en 2860RS'er, men en 2860R turbo istedet, har jeg så forstået det rigtigt at den ikke behøver få skiftet benzinumpe, dyser osv, men at den skal kørees ind selvfølgelig?

    Altså jeg ville være fint tilfreds med under de 300HK, bare jeg ved at det kan holde. Så mener folk at det er bedst at skifte dyser, benzinpumpe osv så vil jeg da rette mig efter det. Har bestemt ikke lyst til at skulle skifte motor istedet.

    Skal måske lige nævnes at der er skiftet plejlstænger og plejllejer i motoren tidligere, så de ikke har siddet i siden 1992.


  • #18   11. apr 2010 Hvis du køber en R i stedet, så skal du stadig skifte benz pumpe, det er seriøst nemt, og koster 900kr for en walbro! Der er ingen vej uden om..! Det er meget plug and play, det eneste som kræver noget er at du skal lode ledninger ordenligt sammen.. Og ja du bliver overrasket over at walbro pumpen faktisk er halvt så stor som den originale smiley

    Dyser kan du holde std. og så kan du køre på en horsham Stage 2 chip smiley


  • #19   11. apr 2010 Martin O: Det lyder fornuftigt.. Men vi snakker vel stadig en omgang indkøring efter montering af 2860R, Stage 2 chip og Walbro pumpen? (:

  • #20   11. apr 2010 Jeg laver 292hk på s14 turboen, og 0.8bar tryk.
    Så det billige og gode alternativ til lige knap 300hk, vil være at få en turbo fra en sr20det, stage 2, og så 1bar ladetryk, så skulle du gerne hente 300hk.
    Dog er dysserne som Claus skriver hårdt presset, men mine holder endnu efter 10000km så jeg vil ikke være bange for at køre med det.



  • #21   11. apr 2010 René M: Fanme også et flot resultat ved 0,8 bar:)

    Lige på benzinsiden er jeg meget sart, for du kan ikke se når en enkelt cylinder begynder at gå magert:)

    Jeg ville gå efter en horsham stage 3 chip, 444cc dyser, z32 afm og en benzinpumpe. Så har du dig et super lækkert samt holdbart setup:) Samlet omkostninger bliver omkring 2500kr:)


  • #22   11. apr 2010 jeg har kørt et år med 300 hk og det fungere 100 %

  • #23   11. apr 2010 Abu jacob: Hvilken turbo kører du med?

    Sjovt at René's yder 10 hk mindre ved 0,3bar s mindre tryk.


  • #24   11. apr 2010 Min lavede 339HK ved 1,09bar på en RS'er !

    Men ja, skift da den benz pumpe, det er billigt, og så kommer du også af med nogle penge! Mener man kan blive ved med at købe hvis man vil!


  • #25   11. apr 2010 gt2860

    den lader max op til 320

    claus kig på min dano 3 billede i min profil


  • #26   11. apr 2010 2860RS er nu rated til 360hk.

    Ulstrup, hvad var dit setup, da du lavede 339hk?


  • #27   11. apr 2010 Der er forskellige modeller, alt fra 320 - 380hk er de rated til...

    2860rs'er
    600ml dyser
    fmj motorstyring
    osv osv osv...


  • #28   11. apr 2010 Garrett laver nu kun 2 forskellige, og de er begge rated til 360.
    Der findes nok et hav a kina modeller, som svinger lidt.



  • #29   11. apr 2010 Ja, det er MEGET forskelligt hvor du læser om dem henne, hvor meget de er rated til, men på deres egen side kan jeg godt se at de begge er rated til 360 !

Kommentér på:
Flere HK (200SX S13)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce