1.617 visninger
|
Oprettet:
bonn .:vectra_v6/silvia_ps13:.
Tilmeldt:
30. maj 2004 Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Tilmeldt:
30. maj 2004 Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
ny turbo! {{forumTopicSubject}}
hey sx,
så kom min nye turbo hjem.
der er tale om en garrett gt2871r 460hk model.
mit spørgsmål er så, om jeg skal bruge den slat olie, der er med, altså komme det i turbo? eller om jeg skal bruge det som jeg kommer i motoren?
ved godt det ikke er meget olie, men det er jo ikke godt og blande 2 forskellige olie´r.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
Jeg har fuldt tryk ved 4500omdr. Og det kommer altsammen som et spark.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Hva tryk angår kan jeg skrive det til dig lørdag eller søndag.
Har kørt med en 475hk 2871 sidste år og der havde jeg fuldt tryk under 4000 omdr.
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Tror jeg prøver med det hus der er på til og starte med.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvis du så køre 15 sek på starteren så du har haft olietryk i + plus ti sek.
Men hvis der er lidt olie med så kør det i først så den ikke er tør når udstødningsventilen åbner første gang.
Olie er godt, meget olie er bedre.
Og tillykke med den, jeg går selv og venter på noget mere info om gtx2867r
Fedt vejr, jeg tror sku jeg henter bilen, det er jo blevet forår (-:
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
sørger altid for der er tryk, inden jeg starter motoren, efter olie skift og længere stil stand.
jamen så bruger jeg de 5ml der er med, inden jeg monterer turbo og så fylder jeg også slangen op, inden den monteres.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
så har den da en bærende film til første opstart.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Ofte giver motorstyringen 200 % benzin når den starter kold, og benzinpumpen laver tryk bare du drejer nøglen på tænding.
At pladre benzin ind i 15sek på kold motor en noget svineri der kan give vådetændrør mm.
Vi tager den med fuelcut i aften
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
Sørg for at motoren kører rund uden hverken at åbne dyserne eller lave tænding. Den nemmeste måde at gøre dette på er at tage stikket til knastsensoren af. Eller ganske simpelt at kortslutte starteren, så alt andet elektrisk er slukket.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Og selv om der så skulle komme en dråbe er det langt fra nok til at lave en forbranding.
Selv med fuldt bensintryk bruger en motorstyring ofte benzin tilskud (Cranking enrichment) fra 50% og helt op til 300% af den mængde der bruges i tomgang alt efter hvor koldt det er + at tændingen bliver fremskudt bare for at få lidt liv i den. Uden bensintryk sker der ikke en fis.
Hvis du pladre benzin ind i cyl i 15 sek sker der heller ikke noget ud over at du affedter det hele og i værste fald kan gøre dine tændrør våde eller lave et stort knald når du får tænding igen.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 110
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 110
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Så kan du heller ikke lave varme til at brænde hul i et stempel.
Forstår ikke Morten lige her.
Men rigtigt at man nemt at tage stikket til knastsensoren så motoren hverken sprøjter benzin eller giver gnist.
Jeg slukker bare benzin pumpen fordi jeg har en lille kontakt til det samme.
Men resultatet er 100% det samme om man tager stikket til knastsensoren eller sikringen til benzin pumpen....
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
eller :
hæl olie i turbo'en og drej den rundt så den får, la os kalde det montage olie, i lejet. Så kan den sagtens bære til der kommer olietryk.
Forstår ik i ska gøre det så besværligt og diskutere frem og tilbage...
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
1.5 bar lyder som om at du logger på 400hk, gætter på at du har problemer med vej greb
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
det er faktisk ikke så galt med grebet, tror min under vogn er blevet justeret rimelig godt efterhånden.
ja håber da på min. 400hk da jeg lavede 308hk med o,8bar på en noget mindre turbo.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvis den stiger fra 1 til 1.5 bar mellem 4000 og 6000rpm med wg åben så er wg for lille.
Men det er kun et sundhedstegn.
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Kører med intern wg
Det tog også lige en vippearm da jeg ramte begrænser i lidt drift, så har lige bestilt et sæt ras fra driftworks.
Er på banen igen, tog lige små 45min og lave
Men udover de små ting så går det sagt suseme godt nu
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvor mange rpm køre du med?
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
Jeg har stopper i og kørte kun 7500 rpm.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
men det er sket før, og det sker ved den skyder når den rammer begrænser
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Det gav 426.9 hk og 452.3 nm.
Men der er mere gemt i hende, vi stoppede ved 7000rpm grundet jeg ikke havde fået mine ras monteret endnu, og den var stadig på vej op af
Hub laver i andre egentlig af effekt???
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Min første tanke når du skriver at kurven stadig var på vej op er om der er stillet på indsugningsknasten, eller er det fordi ladetrykket stiger hele tiden.
Knasterne er jo dem der lukker luft ind i din motor, og det er jo mængden af luft der bestemmer hvor meget benzin der kan brændes af.
Kurven skulle gerne begynde at falde ca1000 rpm før max rpm. for at man i et gearskifte kan udnytte kraften bedst.
Det tager lidt tid for luften at komme op i fart når indsugningsventilen åbner.
Når den først at kommet op i fart tager det tid at stoppe igen, selv om stemplet er på vej op igen. det er det der gør at en afstemt suge motor kan fylde en cyl 120% ved et bestemt omdrejningstal.
På et tidspunkt hvor stemplet bevæger sig mod toppen stopper luften med at strømme ind i cyl, det er her vi ønsker at indsugningsventilen skal lukke igen for ikke at luften skal blive skubbet tilbage igen.
Hvornår dette sker afhænger af hvor mange rpm motoren tager.
Måske din indsugningsknast lukker lidt for sent og passer bedste til meget høje Rpm ?
Bare en tanke.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Men jeg er sikker på at der er noget galt i dit system.
Jeg jeg har ikke erfaring nok til at sige hvad det er.
Det er måske din wg der står lidt åben så trykket stiger med rpm på en eller anden måde. Men jeg syntes også at du lige skal sikre dig at dine knaster står helt rigtigt.
Prøv at sammenlign din kurve med den her.
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?477839-my-gt2871r-WAES-Dyno&highlight=Sr20det+gt2871r+dyno
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
http://www.sxoc.com/vbb/search.php?searchid=366495
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
og tro lige jeg skal hjem og lege med min boost controller idag, for og se om jeg ikke lige kan finde et mere stabilt tryk.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Det er ikke helt det samme setup, men næste.
Det kan også være at du bare skal stramme den lidt så trykket ikke kan åbne wg selv. Bare en lille revne kan tage rigtig meget ladetryk.
Ved 3500 Har i faktisk begge 2 150hk det er når trykket kommer at du ikke kommer rigtig med.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
tænker noget med en forstøver og sæbe vand.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvad har du til at styre trykket?
Hvad er den fedeste benzinblanding du får med ful ladetryk?
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Mener det er 11.2
Har en greddy profec b til trykket.
Slog den over på hi og justerede den lidt længere op og justerede også lidt på hvor hurtigt den skulle komme med trykket.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Tror jeg vil prøve og måle hvor meget løft der er på mine knaster.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
og så bliver vi ved til trykket er som det skal være, både på høj og lav tryk
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Bliver spændende fredag da der kommer en m6 og en rs4 som også skal rulles + nogle flere.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Men vi fik ikke logget tryk eller afr, da der var en del der skulle på felt idag
Men er stadig ikke helt tilfreds, kunne være man slukke investere i vand/methanol indsprøjtning?
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Det ser noget bedre ud nu hva?
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
A.G.Bell sagde "maximum horsepower"
50mm = 250hk
56mm = 310hk
62mm = 390hk
70mm = 500hk
Ikke utænkeligt at der kan være en tryk forskel over spjældet på 0.1 - 0.2 bar.
Flowet igennem spjældet er betydeligt mindre end afgangen på din turbo fordi akslen der holder spjældpladen er minst 10mm og så skal det tillægges turbulens.
Men det kan godt være at du skal have endret lidt i din motorstyring hvis du skifter til et stort spjæld, fordi at lige når du træder pedalen i bund får motoren en større mundfuld luft end den kan nå at atomiserer benzin til ? Derfor har man noget der hedder "akselration inritment" som skyder noget extra bensin ind det første 1/10 sek for ikke at der kommer noget som føles som et hul, tøven eller udsætter.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
3000 - 6000 rpm i 4gear.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Og du lukker faktisk ned Liggeee får kurven topper....
Jeg kunne tænke mig at den er ret frisk i 3 gear..
Men hurtiger end min det er den sku.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Skal ha lavet en ny video, da jeg er kommet i tanke om at dette er med effekten, fra den første rulning du har fået udskrift af.
Mener faktisk jeg har en video hvor den får noget pedal i 2,3 og 4.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Og kunne også være sjovt at se noget fra første gear, det er jo et vigtigt gear for en hurtig start.
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Der er lidt mindre træk i den nye film. Hvad har du der?
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
det er også inden justering, så 400ca. tror jeg.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
starter også i 1gear i min da.
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Det vil betyde at jeg skal file kobling op til 60 kmt.
Ved den hastighed vil der først være kraft nok til at fortsætte i 2 gear, alt under 5500 rpm er spild af tid i min motor.
For mig virker det bedst med 5-7 meter let hjulspind hvor efter at jeg så slipper pedalen blødt og bilen lige som sætter sig i de bløde fjedre.
Her vil jeg tro at motoren er faldet til omkring 4000 rpm/30kmt og fuldt ladetryk i første gear.
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
Men hvis du først har træk ved 5500 rpm, så har du da ikke mange at trække i. Hvornår har du omdrejningsbegrænsning?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Virker fint med udstødnings knast på indsugningen (248/8.5 standart 240/7.8) og et lille overlap på 6 grader (højt modtryk i original manifold) indsugningsventilen lukker 62 grader efter abdc (standart 60 grader) for at flytte lidt op i effekt kurven.
Det er ikke så meget for effektens skyld at jeg køre lidt højt op i rpm. Det er mere for at give lidt mere frihed i valg af gear når jeg tosser rundt for min lille turbo løber længe før det tør for luft.
Uden at vide det tror jeg max hk ligger lige efter 6000 rpm.
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
Her er min film fra 3000 i 4 gear.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Har du ikke et link. til den gt2871r/460hk turbo?
Og jeg vil også gerne se den 475'er de brugte sidste år.
Køre den ellers godt i nu?
Vh
Jens
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
kan lige se om jeg kan finde noget på den 475´r.
ja den kører bare perfekt, har været til 2 x race day i esbjerg med den, været til reisbrennen og div andre race og den kører bare. men sys den er langsom nu hehe
carsten.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Du er sikker på at det ikke er en gt3071r ?
Andre der kan hjælpe til her ?
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Men tror heller ikke der skal laves mere efter denne omgang, med bearbejdning af toppen, andre knaster, fjedre, ventiler og ja så turbo'n
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg har selv ikke haft så meget tid til at tænke tuning på det sidste. Men en ny turbo er nødvendigt. Jeg har haft planer om Gtx2867r da det er en ( billig ) opgradering til min gamle gt2860rs turbo hvor man kan beholde udstødningshuset. Men jeg er lidt mange for at den vil knuse gearkassen når den kommer så tidligt. Men jeg tror nu nok jeg prøver alligevel.
En gtx3071r vil selv om den laver flere hk nok være bedre for gearkassen end gtx2867r fordi den måske laver 2 bar + 1000 rpm sener.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jo tidliger du får proppet extra luft i cyl jo flere Nm. har motoren, og det er nm der knuser tandhjul mm.
Måske er der nogle der nu sidder og tænker " kan det nu være rigtigt.
Jeg har selv haft problemer med at sluge teorien, men internettet er fuld af Info om emnet og der findes også en lang tråd på powerforum om emnet.
Hvis vi bare ser på den gearbox som sidder i 200sx. Den bliver oftes knust af sr20 motoren fordi den laver mest moment ved lave rpm. Og det ret ofte med små effektive 28 turboer der lader vildt tidligt. Samtidig er der mange der køre længe på gaden med + 400hk uden problemer.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Er ved og kigge på en precision 5557 turbo
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
Jeg er måske den eneste her med en CA'er?
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Har set en sr20det lave 510hk på hjulene med denne model, på standard maskine, dog med 264graders bc knaster.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Har du læst om holdbarhed?
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
ny turbo!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside