{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motor styring
  • #1   20. feb 2013 Dem som jeg lige kender: Haltech, AEM, Link G4

  • #2   20. feb 2013 Hks f-con kan også. Rigtig god styring btw, dog ikke mange der kan mappe den.

  • #3   20. feb 2013 Du skal da ikke klippe i dit gamle ledningsnet fordi at du skifter motorstyring.
    Du bruger jo næsten alt i det gamle net udentagen Maf som du kan vælge at klippe af i motorrummet alle lade sidde.

    Det man gør er at man forbinder det gamle motorstyringsstik til den nye motorstyring med et originalt stik.
    https://www.google.dk/search?hl=da&client=safari&biw=1024&bih=672&tbm=isch&sa=1&q=ca18det+management+adaptor&oq=ca18det+management+adaptor&gs_l=img.3...28491.33677.0.34618.11.4.0.7.0.0.102.354.3j1.4.0...0.0...1ac.1.4.img.pyRQBFgD9rM#biv=i|47;d|gQGzkbr2khAbdM:

    Det blå passer i dit originale net og det sorte passer ind i din nye boks.

    På den måde kan du så koble den nye motorstyring op til dine dysser, spoler, benzinpumpe, tempraturføler, spjæld, knastsensor og tomgangstyring og hvad der ellers lige er af relæer gennem dit gamle originale net.

    En moderne motorstyring bruger waideband, Mat, Iat og måske Egt til at styre og overvåge motoren, det har det gamle net jo ikke. Derfor er du nød til at trække lidt extra ledninger til disse i ex sort så de ikke kan ses så godt.

    Hvis du en dag skal sælge din bil men ønsker at beholde dine nye motorstyring så er det bare ud med den og i med den gamle.

    Med hensyn til indkøring om du selv gør det eller lader andre gøre det, så brug en knock sensor og Egt så der ikke sker fejl.

    Egt er simpel og virker som en modstand og bør som på Vemsen kobles til motorstyringen som brandvagt ex. hvor den kan tilføre extra benzin for at køle eller helt stoppe motoren.

    Knock sensor lytter i et mindre lyd område og er lidt mere kompliseret her kan man benytte den simple men effektive KLM dims som Skassa har lavet.
    Den kobles direkte på en knock sensor og kan så gemmes væk foran piloten, der så bliver advaret hvis der kommer knock.

    Nu kan Bruno Hansen eller en anden tuner ikke komme og sige at han ikke blev advaret under indkøring.
    Knock kan også komme en varm sommerdag hvor luften bliver for varm fra en varm intercooler, dårlig benzin eller et løst tændrør.

    Hvis du ønsker det kan jeg godt finde de Vems stumper frem på Vems.dk som jeg mener du skal bruge, så har du lidt at gå ud fra når du skal sammenligne priser.



  • #4   20. feb 2013 Nistune er et daughterboard
    En slags chip som du får adgang til så du selv kan chippe din chip.... smiley



  • #5   20. feb 2013 1342 F: takker for info´n smiley
    det må du meget gerne gøre, for lige nu er valget nemlig nistune, men kunne godt fristes til og få en helt ny og moderne styring på i stedet smiley


  • #6   20. feb 2013 Hvad koster en Nistune chip.
    Hvem skal køre den ind?

    Kommer med en pakke pris i aften.


  • #7   20. feb 2013 fc tuning, indkøring + nistune incl turen og mad, til holland ca. 10000kr

    okay lyder godt. hvor kan man evt få den kørt ind henne i jylland?


  • #8   20. feb 2013 Jeg ved det faktisk ikke fordi mange Vems bruger og bruger af pogramerbar styringer selv køre deres biler ind på vej.
    Jeg ville klart satse på at få Skassa T til at se på det. Han er dygtig og bruger EGT og knock under indkøring. Men ellers prøv at ringe rundt, sikker på at der er mange der har gjort det før.
    Ellers er der Daniel fra Racezone på Fyn som også skulle være meget dygtig. Han tager også ud og køre ind på vej for et rimeligt beløb. Ellers tag en snak med Peter om det, han er flink objektiv.


  • #9   20. feb 2013 ved godt claus sælger nistune, men hvis det bliver nistune, så bliver det i holland.

  • #10   20. feb 2013 Kan klart anbefale vems og rene fra racezone er super dygtige og skarp
    På det prismæssige


  • #11   20. feb 2013 Brumle
    René skriver du...
    Det fik mig til at søge... Og jeg fant en Daniel René Skovsende Jensen
    Det er f et langt navn LOL

    Har du erfaring med Vems?


  • #12   21. feb 2013 Dette her er den helt store pakke med så du har alt til at indkøre på vej selv.
    Du kan selvfølgelig fravælge den dyre knock sensor eller finde en anden.
    Men det er i min verden et most når man indkøre eller fejlfinder på en motor.
    Den kan jo også laves med et par smarte stik så du kan teste andre biler.

    Knock sensor kan køre for sig selv eller tilsluttes Vemsen så du efter at have set knock kan gå ind i et Vemslog på din laptop og finde ud af hvorfor det opstod ved ex 5430rpm og på den måde finde ud af hvordan tænding, Egt eller benzin måske havde indflydelse på det der skete.

    N75 er en ladetryksventil som virker på samme måde som andre ventiler, hvis du har en fra en anden styring kan du fint bruge den.

    Vemsen giver dig mulighed for at styre ladetrykket efter spjældet så du ex kun ønsker højt ladetryk når spjældet er åbent op over 80%. Eller du kan styre ladetrykket i 1 gear for at undgå hjulspind for bare at nevne nogle muligheder.

    USB adapter giver dig mulighed for at koble en laptop op til boksen og på den måde få fuld kontrol.

    Kølevandsføler har jeg taget med fordi Vemsen kender modstanden ved ex 0, 10, 40, 80 og 110 grader i den model, ellers er du nød til at måle og indtaste modstanden fra den gamle føler ved forskellige tempraturer i vemsen.

    Egt er en stor hjælp når du ved at dine smedet stempler bliver bløde lige efter 1000 grader. Det giver også en god fornemmelse at man rent faktisk kan se at Egt falder når man går fra 12.5 og ned til 12.2 i AFR. I mine øjne en kæmpe sikkerhed da den også kan fungere som vagt ved for høje tempratur og afbryde motoren, tilføre vand eller benzin eller noget helt andet.

    Vems har indbygget waideband controllere og skal derfor bare tilsluttes. Her er sparet en del da de ofte koster 2000kr extra ved andre styringer.
    Waideband kan måle ret nøjagtigt fra AFR 10.5-17
    En Lambda sensor bør ikke bruges til tuning da den faktisk kun kan fortælle om du ligger på den fede side af Lambda 1 eller på den mager side.

    Luftføler eller IAT er en luftføler der lyn hurtigt kan måle luftens tempratur. Jeg vil tro at vemsen bruger dette til at måle benzin tilsætningen og justerer tænding mm.


    Tip: To delete a product, change the quantity to be "0" and press "Recalculate".
    Vare Nr Vare text Antal Pris Dk Stk Dk
    1036 KLM2 Knock unit 1,596.00 1,596.00
    1090 N75 turboventil 295.00 295.00
    1039 USB Til Seriel adabter Profilic 199.00 199.00
    1022 Vandføler simpel 103.00 103.00
    1024 Udstødnings føler EGT 492.00 492.00
    1001 Vems Samlet / Mapsensor typ. : 400 kpa / Lambdasonde : Med sonde og stik / EC 18 + EC 36 Hunstik : Med stik / Egt og knock : Med EGT og knock / Tænding udgange : Tænding antal udgange 8 / LCD : Ingen LCD udgang / Trigger Type : VR/Hall / Wideband : Wideband Enkelt 4,547.50 4,547.50
    1023 Luftføler 182.00 182.00
    Total, Dk: 7,414.50
    Moms, Dk: 1,853.63
    Fragt, Dk: 86.00
    I alt.Total, Dk: 9,354.13




  • #13   21. feb 2013 En Vems koster med alt hvad du skal bruge for at indkøre selv ca 7000 kr.
    Der mangler kun en ting og det er at lave en adapter som jeg tidligere har linket til.


  • #14   21. feb 2013 ville klart tage en apexi power fc D jetro og få den kørt ind hos KK autoteknik ved skive

  • #15   21. feb 2013 Haha ja byttede da rundt på navnene hehe men ja har kun gode erfaringer med Daniel fra racezone det samme har jeg med rene fra turbomotor..skal du op og lege med de tunge drenge er Lars fra LK sport mega dygtig han skal køre min Skyline ind igen i år smiley

  • #16   22. feb 2013 Helt klart Vi-PEC v44 plug in! Det er satme en lækker ECU. Har selv kørt med sådan én, men bruger dog Vi-PEC v88 wire in nu.

  • #17   22. feb 2013 RB30
    Ikke den motorstyring der køre flest af.
    Men så længe den ikke koster 25 % af en brugt 200sx og køre med Map og wideband så er det et skridt den rigtige vej.

    Hvorfor valgte du den styring ud af de mange styringen der findes?
    Mit eget valg var klart pris og brugervenlighed og muligheder.At Vems så de sidste 3 år har udviklet sig meget til hjemmetunerens fordel har kun været fedt.


  • #18   23. feb 2013 Er mest på de Australske forums, og der var den lige kommet frem da jeg købte min første.. Dem der havde den roste den til skyerne, så hoppede med på vognen Havde haft kigget på andre styringer, men da jeg mest er på Australske forum ville det være nemmere for mig at få hjælp, hvis der evt skulle være noget.. Der er kommet rigtig meget til siden i form af firmware / software opdateringer, og den bliver løbende opgraderet med nye features. Der er lige udkommet en stor ny firmware opdatering. Deres mål er der kommer en ny firmware hver måned. Den er hamrende nem at have med at gøre, utrolig nem at justere, og softwaren er lækker.

    Det jeg rigtig godt kan lide ved vi-pec er alle de ekstra ind/udgange der er. Motorstyring kan sættes til at styre rigtig mange ting ud over selve motoren, og man kan kombinere så der feks. skal være 12 ting der skal opfyldes før den tænder for et eller andet, man kan også nøjes med én ting der skal opfyldes. Det styre man selv. De ting der skal opfyldes før et eller andet skal ske kan være hvad som helst, man skal køre over 23 kmt, blinke til højre, samtidig med man dytter og vandet skal være over 80 grader, men samtidig må indsugning ikke være over 30 grader og der skal være hjulspind på højre baghjul...Mulighederne er mange. Er den koblet til det den skal måle, om det er en ekstra sensor eller std, så kan den bruges til at være grundlag for om det må aktiveres eller ikke, det man nu prøver på at gøre.

    Link til specs på v44: (Alt efter hvad man køber plug-in til kan der være flere injectors osv)
    http://www.vi-pec.com/ecus/v44


    Link til specs på v88 som jeg bruger nu:
    http://www.vi-pec.com/ecus/v88

    Link til en sammenligning af de 3 (v88, v44, og plug-in)
    http://www.vi-pec.com/ecus/ecu-features


  • #19   23. feb 2013 Og som std, kan du sætte hvilken som helst sensor til den, uanset hvilken type motor den skal styre. Alt kan kalibreres så den kender den rigtige sensor, og den kan bruge alle typer taktfølere.

Kommentér på:
motor styring

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce