{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.129 visninger | Oprettet:

Hvid røg {{forumTopicSubject}}

Goddag Sxere.

Jeg har et problem med min nissan 200sx Ca18det årg. 1991.
På godt gammelt dansk kan man sige den ryger som en skorsten !
Når den får gas så skyder den olie ud af udstødningen.
Røgen den er tyk og hvid, og lugter af olie.

Jeg har inden for de sidste 2 uger skiftet følgende:
Topstykket renoveret (glasblæst/malet/slebet ventiler nye olietyve)
Toppakning
Pakdåser til knasthjul og diverse pakninger også skiftet.
Olie + vand er skiftet
Tandremmen stod forkert, men er timet rigtigt nu.


Er der nogen der har oplevet noget lign eller ved hvad jeg skal gøre?

Jeg har selv en mistanke til hvad det kunne være, men vil gerne høre hvad i andre mener det kunne skyldes inden jeg kommer med mit eget bud.


jeg har video/billeder hvis det er nødvendigt.

på forhånd tusind tak for hjælpen !



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvid røg
  • #1   11. maj 2013 gætter på at turbo'en trænger til nye pakninger. smiley

  • #2   11. maj 2013 Nogle der ligger inde med std turbo eller upgrade?



  • #3   11. maj 2013 jeg har en std liggende?

  • #4   11. maj 2013 Turbo eller stempelringe der er slidte evt.

  • #5   12. maj 2013 Rasmus . Pris og stand.
    Aabenhus ved stempel ringe så er røgen da blå eller er det mig der tar fejl ?


  • #6   12. maj 2013 Normalt skulle de ryge blå når det er olie, men du siger det lugter af olie jo. Kig evt om du har olie i trykrørene.

  • #7   12. maj 2013 Hvis jeg har olie i tryk rør - turbo ?


  • #8   12. maj 2013 renover turboen så spiller det igen smiley


  • #9   12. maj 2013 du kan sagtens ha olie i trykrørene uden at turbo'en fejler noget. Du leder jo oliedampene ind i indsugningen.



  • #10   13. maj 2013 Kan det betale sig at renovere den ??
    Der er mega meget slør i turboen , så det klart den skyder olie


  • #11   13. maj 2013 Bruger den vand?
    Bruger den meget olie?
    Søg efter tegn på olie i dine tryk rør...
    Tag billede af dine tændrør med cyl.nr...

    Køre propellerne frit i din turbo eller skraber de på kanten....?
    Jeg går ud fra at det er en kugleleje turbo og her skal der være slør, mest på tværs af akslen og en lille smule i akselens længde.

    Jeg har ca en 1mm slør i min turbo men den lader fantastisk og snurrrrre 20sek efter at jeg har stoppet motoren


  • #12   14. maj 2013 1342 F

    Jeg har ikke lagt mærke til den bruger mere vand eller olie end normalt, men pladerne bliver afleveret imorgen så har ikke fået kørt særlig meget i den grundet det røgslør den lægger .
    Hvad hvis der er olie i mine trykrør ?

    Mine tændrør de er en smule sorte - ikke den normale nøddebrune farve .

    Jeg må lige ud og få tjekket det slør i turboen, men jeg synes det virkede som om der var meget sidst jeg tjekkede, kan det være derfor den oser så meget ???
    - Ja der skal/kan godt være slør i en kugleleje turbo, men hvor går grænsen ? smiley

    Jeg har ikke bemærket at turboen skraber på - men jeg kommer lige med en update mht tændrør, trykrør, samt slør i turboen (tjekker det imorgen)


  • #13   14. maj 2013 Hvis der er olie i dine trykrør kommer det fra kugle/glide lejet din turbo.
    Hvis ikke kan det være at det kun kommer ud af turboen på udstødningssiden.

    Jeg syntes at det er positivt at dine tændrør er rimelig ens!
    Hvis det er en toppakning der lægger vand eller olie til en eller flere cyl bør der være en farve forskel.
    Det samme gælder hvis du har brændt en ring eller på anden måde ødelagt noget.

    Jeg syntes måske at du giver op lidt for hurtigt.
    En komparations test ville også afsløre om du havde ødelagt en ventil da remmen sad forkert.
    Krumtaps udluftningen kan også være skyldig hvis den er stoppet nede fra bundkaret eller hvis der er knækket en ring.


  • #14   14. maj 2013 1342 F
    Tak for din ekspertise !!
    som jeg skrev lidt længere oppe i tråden så er Toppakning udskiftet samt ventiler renoveret efter jeg fandt ud af at remmen sad forkert.

    INDEN jeg skiftede toppakning og fik toppen renoveret så lød komp. testen på følgende :
    cyl 1 - 7
    cyl 2 - 6
    cyl 3 - 8
    cyl 4 - 5
    men den har fin kompression nu her efterfølgende hvor det hele er blevet samlet/lavet. den havde nemlig 2 bøjede ventiler og en skidt toppakning, men dette er så fikset nu.

    Krumtaps udluftningen - måske dumt spørgsmål - men hvor sidder dette??
    (tilslutningen sidder den ved olie filteret , for de slanger har jeg nemlig skiftet)

    Jeg er ikke typen der gir op, men tanken om at jeg skal ud og investere 5-6 k til en ny turbo nu hvor jeg er på elev løn med sølle 8400 udbetalt gisper lidt i mig, for så bliver jeg nød til at sætte bilen i "hi" . De penge jeg sparer på forsikringen+vægtafgift kan jeg så derfor bruge på nye dele smiley








  • #15   14. maj 2013 Ja krumtaps udluftningen kommer ud lige ved filter og løber op til knast dækslet mod topedopladen i indsugningssiden og det stopper næmt til med billig olie.
    Det er et mystisk grumt rør med mærkelige buk.

    Der er vist en billig 28'er turbo tilslag her et sted. Ellers er det bare at finde en brugt T25 turbo der vil passe på.
    En brugt t25/t28 bør ikke ligge omkring 1000kr da alle skifter dem.


  • #16   14. maj 2013 Ja 90 graders buk - de slanger har jeg skiftet med andre som ikke giver det dumme knæk - det giver ingen mening at lave sådan nogle smiley
    jeg ved ikke hvad den tidligere ejer har brugt men jeg bruger kun castrol selv smiley

    mit sidste spørgsmål - hvor meget slør må der være ved turboen ?
    Og er der olie/vand tilslutning på standard turboen???





  • #17   14. maj 2013 Yep olie og vand på standard turbo.
    Der må være så meget slør at faneblade ikke rør huset.

    Jeg ved faktisk ikke om man kan teste en turbo for utætheder.
    Men prøv at se nogle af de film der ligger på youtube eller spørg på powerforum.
    Der skal nok være nogle gode svar.


  • #18   14. maj 2013 Tusind tak for hjælpen, jeg tjekker det hele igennem imorgen smiley

  • #19   23. maj 2013 Er det kun en anden flange jeg skal ha fundet til en T28?
    Vil det så ellers passe sammen ?


  • #20   23. maj 2013 Passer lige på...
    Men pas på den laver meget mere luft sådan en 28"er


  • #21   24. maj 2013 Så intet med jeg skal ha fundet noget tilpasning til den ?

    Jo tak skal nok sørge for at køre med mindst muligt tryk
    smiley


  • #22   24. maj 2013 Nej !
    En 28'er køre med en T25 flange og bør i min verden side sammen med orginal manifold som stage 1 eller 2.
    Jeg vil tro at du får 280hk ved 1.1 bar og stage 2 fra hd.



  • #23   24. maj 2013 Hvad med pejllejer mm det kan vel ikke holde til 1.1?
    Har desværre ikke orginal manifold på


  • #24   24. maj 2013 Du skal tage dine forholdsregler...
    Få bilen indkørt eller brug denne chip( går ud fra at det er en s14 turbo )
    http://www.h-dev.co.uk/product_info.php?products_id=5030
    Undgå tændingsbankning ved at din tænding står på 15" eller måske 14" hvis du køre drift og alt bliver meget varmt.
    Alle former for knock vil være meget hårdt ved dine plejlejer.
    Frisk olie af god kvalitet der ikke må blive for varm... Ex 10w40 max 100" og 10w50 max 110" over det kræver en oliekøler.
    Og vigtigt for at undgå at olien bliver oppe i topstykket så pumpen løber tør...
    Sørg for at krumtapsudluftningen er helt ren.... Også hullet ind i motoren kan stoppe til.. De 2 knast dæksler skal også være rene....
    Oliepinden virker ikke, vær omhyggelig når du aflæser pinden og held gerne 2-3 mm over stregen det er der plads til.


  • #25   8. jun 2013 http://www.qualitec.dk/p/179/turbo-300hk-gt2860

    vil denne passe ?


  • #26   8. jun 2013 til en CA18 passer 2860'eren perfekt i.flg. mine beregninger. Ligger super i effektivitets ø'erne og inden for surgeline hele vejen. smiley

  • #27   10. jun 2013 Super - så bliver den købt i næste måned og monteret - ved du om der er noget der skal laves om ??
    passer den lige over?


Kommentér på:
Hvid røg

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce