{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

4AGE 20V 6 trins gearkasse? {{forumTopicSubject}}

Heey.

Jeg skal hører hvad sådan en 20V 6 trins gearkasse med trækakseler koster? Skal nemlig have fat i sådan en, da min egen 4AFE gearkasse er ved og være færdig.. smiley
Har prøvet og ringe til gadbjerg motorimport, men de tager ikke telefonen. Og ved der er nogle stykker herinde som kører med 6 trins gearkasse.

- Nick A.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4AGE 20V 6 trins gearkasse?
  • #1   24. jul 2008 Jeg mener der er en til salg inde på toyotaclubdanmark.dk til 5.000

  • #2   24. jul 2008 Der er et par stykker tilsalg rundt omkring.

  • #3   24. jul 2008 i orden, jeg prøver lige og kigge lidt rundt.. smiley

  • #4   24. jul 2008 Passer de G6R gearkasser egentlig lige over på AE101'ere??

  • #5   24. jul 2008 Peder B: Har jeg fået afvide, at de skulle passe lige over på toyota med motor "A" og kan tilpasses med motor "E" smiley

  • #6   24. jul 2008 Den passer lige over fra en G6R ja smiley

  • #7   24. jul 2008 lækker lækker...

    ja så kan man jo lige så godt smide en G6R gearkasse på sio E10'er hvis den gamle står af.

    jeg syntes da godt man kunne bruge et 6. gear på motorvejen nogen gange. når man ligger og cruiser afsted med 130-140 i længere tid af gangen.

    det er lige voldsomt nok med 4500 omdr. konstant i flere timer, det ville nok være sundt for den at ryge 1000 omdr. ned


  • #8   24. jul 2008 Peder B: Nemlig, synes også den ligger lidt højt i omdrejninger når man ligger med 140 smiley men skulle også have hørt, at den skulle få lidt bedre optræk med 6 trins gearkassen, når man kører med 20V motor i stedet for den gamle 5 trins gearkasse smiley

  • #9   24. jul 2008 ja det kan jeg forestille mig.

    men det er SÅ typisk japanere at de skal ligge deroppe i omdr.
    jo det lyder da sikkert godt når man bliver overhalet af en med høje omdr.

    men personligt kan jeg ikke lide at jeg skal køre måske en time med konstant 4500 omdr eller mere i 5. gear.

    syntes det er lige i overkanten må jeg sige.
    men de er jo bygget til det, så mon ikke det holder alligevel.

    Min motor har efterhånden også lidt mislyde. hvis den på et tidspunkt brokker sig for meget efter den har rundet 200.000 så ryger der fandme også Blacktop i den. det kan ikke svare sig andet jo...! smiley


  • #10   24. jul 2008 Heeh, tror nemt de kan holde til det.. Ja okay, nu er det heller ikke voldsomt dyrt og ligge blacktop i, motoren koster ca 7000kr, 1500-2000kr for at skifte den også 1000kr ved rene for at lave ledningsnet og motorstyring.

    Men jeg har overvejet og ligge orginal motor i igen eller sælge bilen, for lidt træls med syn og rimelig træls hvis man nu kører galt i den. Men sjovt er det helt sikkert! Lyder alt for ondt med alu trakte på, når man blæser den af med 5000-8000 omdrejninger og folk kigger helt vildt nede i byen efter en og de spørger hvad der ligger i af motor og vil se den osv smiley


  • #11   24. jul 2008 ja jeg kan godt se ulemperne ved det.

    bliver du stoppet for det? kigger de motor?

    jeg bliver jævnligt stoppet i århus. ikke fordi jeg kører råddent eller noget.
    tror bare det er bilens udseende. men det ville jo være træls hvis man blev stoppet og kaldt til syn hele tiden.

    jeg ved godt Blacktop ikke er lovlig i en Ae101 osv...
    men sjovt er det sikkert!

    der er ikke noget som lyden af spjældhuse med tragte! uhhh! ren sug power!


  • #12   24. jul 2008 Heeh, altså har ikke prøvet endnu hvor det er politiet.. Men folk som går rundt i byen og dem som kører rundt i byen, de stopper en op og vil se hvad det er for en motor osv smiley

    Men det er helt sikkert sjovt ! Lyder alt for godt med trakte på :b


  • #13   24. jul 2008 Peder - din bil må have et problem hvis den ligger på 4500rpm ved 140km/t - der ligger på nu kun på 4000rpm så vidt jeg lige husker!

    Jeg savner nu ikke et 6. gear til min 4AFE, hvis motoren larmer for meget, kan jeg justere det på volume-kontrollen smiley
    Eller rulle vinduet op, eller lukke taget - det er mange muligheder ;D

    Jimmy N har iøvrigt en G6R kasse til salg, kig på toyotaklub.dk - jeg er for doven til at finde linket lige pt!


  • #14   25. jul 2008 Jeg vil nu heller ikke smide en 6 trins på en standard 4afe ! Det kan man ikke bruge til noget . Den er jo sløv nok i forvejen, og en Japaner skal jo ha' nogle omdr. ellers trækker de jo ingen ting smiley Så bare lad dem være oppe på 4000 - 5000 omdr. Jeg har lige været i Italien i min brors AE101, og den gik med ca. 5000 omdr. næsten hele vejen og det var ca. 12 timers kørsels. Var den skam ligeglad med smiley

  • #15   25. jul 2008 Peder.. Hehe hvis din brokker sig for meget over 200.000.. Min har gået 365.000 og still going strong hehe... ej den er osse begyndt at sige lidt hehe... Der ryger osse en blacktop i min når den her står af. Med mindre jeg får en go deal på en 4agze'er... Det er nok lige den fedeste motor,, ja blacktoppen lyder ubeskrivelig godt, men den kan godt pakke sammen mod en 4agze. smiley

  • #16   25. jul 2008 Smølfen --> hehe ja måske ikke lige 140 så?! jeg ved sgu ikke hvad jeg kører.
    jeg kigger sjældent på speedometeret

    Mathias -> ja det er rigtig! de skal fandme bare have noget at leve af!
    det som om de trækker mere og mere jo flere omdrejninger de for? hehe...

    Jan --> ja jeg ved godt de holder længe. jeg tror heller ikke min siger stop sådan lige inden for den nærmeste fremtid. den kører fandme bare godt! slet ingen problemer. den har bare nogle små lyde. men det kan også være filteret eller et eller andet?! sikkert bare en lille ting der driller.

    jeg siger også bare at HVIS der skulle ske noget med motoren så kunne det være sjovt at smide blacktop i den, frem for at købe en anden 4AFE.
    den har snart kørt 190.000km og kører stadig fint.

    jeg har den sgu nok heller ikke til den tid, når den runder de 250.000


  • #17   25. jul 2008 Min står pt lidt over 297500km - og jeg er overbevist om at den yder de 114hk den skal! Nu hvor jeg har skiftet pakdåser i ventildækslet så den ikke tæsker olien igennem forbrændingen smiley

    Og ja, 4AFE trækker mere og mere jo højere omdrejninger de får.
    Det sjove starter ved 4300 synes jeg - og fortsætter til 6000rpm (6200 hvis man er sløv på fødderne).


  • #18   25. jul 2008 Smølfen --> de der pakdåser er de nemme nok at skifte?
    skiftede du selv på din?

    min er begyndt at bruge en lille bitte smule olie nemlig. ca. 2 liter pr. 5000km.

    så det er sikkert dem der skal skiftes.



  • #19   25. jul 2008 Hvis den ikk bruger mere end 2 liter på 5000 km gad jeg ikk gøre noget ved det . For det kan lige så let være slid . Min gamle GT skulle ha' nye stempelringe i cylinder 4, så den brugte MEGET olie (Ca. 1 liter for 1000 km) . Trods det, yder den stadig 127 hk, lige blevet målt i år af nye ejer . Hehe smiley

  • #20   25. jul 2008 Peder, ja - det er ganske let!

    Ventildækslet af - læg det på en avis på jorden, tag en flad skruetrækker og en hammer - oppe i tændrørshullet banker du pakdåsen ud ovenfra.

    Pakdåserne er de brune eller sorte du kan se nedenfra ved tændrørshullet.
    Hvis dine pakdåser er utætte/gamle/ønsker at blive skiftet - så har du våde tændrør. Altså, olie der løber ned til dine tændrør.
    Det bruger en fandens masse, jeg hældte også cirka 2-2½ liter olie på for 5000km...


  • #21   25. jul 2008 nå okay. jamen så er det nok bare slid

    mine tændrør er tørre og perfekt kulør.

    men det er faktisk kun til at se hvis den for lidt klø.
    f.eks. hvis den lige bliver kørt ud i 4 gear mange gange i løbet af en uge. altså helt ud! f.eks. ned af motorvejs rampe.

    så kan man se forskel på oliepinden.
    men hvis jeg kører stille og roligt og skifter til 5. blødt osv... så er der intet at se!

    omkring og over 5000 syntes jeg den sluger mest olie. det er ikke meget, men det er kun deroppe den bruger lidt


  • #22   25. jul 2008 Hvis olie forbruget kun er der når den får klø ser jeg ingen grund til at skifte de pakdåser som Smølfen snakker om . Var nu heller ikk dem jeg først havde forstået . Troede han mente paraplyerne . Hehe smiley

  • #23   25. jul 2008 Så havde jeg jo skrevet "paraplyerne" smiley

    Men tag dine tændkabler op af motoren - stik fingeren ned i tændrørshullet og mærk om der er olie på siden, hvis der er olie - skal der skiftes pakdåser...
    Koster under 100kr stykket - kontra at bruge 4 liter olie af 300kr på 10.000km ... Det sparer sig rimelig hurtigt hjem smiley


  • #24   26. jul 2008 Hehe, bare mig der ikk lige gad til at læse det hele (Doven som altid) .

Kommentér på:
4AGE 20V 6 trins gearkasse?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce