20V pris? hvor? hvem? {{forumTopicSubject}}
Hejsa folkens,,, jeg er ved at lave en liste over alt der skal laves på bilen, og er kommet til motor, og skal helt sikkert have 20v´er i den, men hva skal jeg regne med af pris for det hele,,, hvad er absolut nødvendigt i forbindelse med isætning af sådan en motor?
og hvem kan i anbefale?
Har tænkt mig at købe de fleste dele ved gadbjerg...
har indtil videre skrevet følgende:
Toyota Corolla Blacktop 20v ---- 8000 kr
Gearkasse ------ 4000 kr
Kobling ---- 3000 kr
Isætning af motor ---- 3000 kr
Maling af motor ----- 2000 kr
ECU ---- 2000 kr
Instilling af ECU ---- 2000 kr
lyder det fornuftigt eller?
problemet i min bil er nok at motor ophæng skal ændres for at mororen kan komme i.. så det koster nok nogle knaster?
maj 2004
Følger: 46 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 208
feb 2006
Følger: 113 Følgere: 111 Biler: 2 Emner: 167 Svar: 3.950
og nok også mere til isætning da meget skal tilpasses til dit 1,3 hul......
udstødning skal der også sættes penge af til
apr 2003
Følger: 60 Følgere: 61 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 586
Dennis - har i forvejen 2" fra kat og bagud, hvis jeg så fjerne katten og laver 2" fra manifold, tror du så ikke det hjælper?
sep 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Biler: 17 Emner: 92 Svar: 1.032
sep 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 189 Svar: 1.722
sep 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 189 Svar: 1.722
apr 2003
Følger: 60 Følgere: 61 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 586
Men er der en billigere måde at få en Blacktop i bilen? og stadig den kan holde til daglig brug?
lige en OT:
Har lige lavet en liste over ALT jeg vil have lavet på bilen,,, slutpris 180.000 kr!!!!
jeg var ved at falde bag over stolen,, men okay det er så også uden rabatter som man kunne få,,, og så er alt proffesionelt lavet...
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.903
Silvertop, ny kobling, olie, tandrems kit, kølervæske og alt andet som jeg mener BØR skiftes på motoren og laves ved bilen når man sætter motoren i: 10.000kr
Det er så uden arbejdsløn og jeg mener heller ikke at jeg har regnet udstødning med der.
Gearkasse ville jeg regne 5000kr hvis det skal være en 6trins - ellers så køb en 4AFE, den kan ikke være så dyr!
Kobling, udrykkerleje, trykfod koster originalt (med toyota klub danmark rabat) til en 4AFE: 1300kr cirka - så tager Rene vidst 500kr for at forstærke trykfoden (husk at jeg har regnet den pris med i motoren).
ECU samt indkøring ville jeg lade racezone.dk om at gøre!
Maling af motor og sådan - tja, kommer an på hvor meget du vil have lavet!
Lad nu være med at montere en 4AGE motor i en EE101 - det er simpelthen for dumt. Køb en AE101 i stedet for, så slipper du for en masse ombygningsbøvl!
apr 2003
Følger: 60 Følgere: 61 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 586
så lidt en træls situation egentligt...
sep 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 189 Svar: 1.722
Det er rigtigt at man ikke ved hvordan den er blevet kørt, men måske er man heldig at finde den rette. Du ville i hvert fald spare penge.
Dog mister du så glæden ved at bygge den selv, men det er jo et valg man må tage
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.903
sep 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Biler: 17 Emner: 92 Svar: 1.032
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
Så vil du til at skære dem væk og svejse dem på andre steder? for at tilpasse dit motorrum til en 4AGE?
Så for du nemlig en medalje af mig, den dag du for synet en EE101 hvor du har flyttet motorophængene....
Er godt nok 100% enig med Smølfen her...
Også selvom du er rigtig glad for bilen, det forstår jeg da godt. Men stadig en dum ide at smide en 4AGE motor i en EE101'er.
Det bliver noget bøvl, sagt på godt jysk...
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
Èn ting er at motoren ikke er typegodkendt i Ae101, men i EE101 tror jeg slet ikke den går. Den ligner jo absolut heller ikke 4EFE.
Med mindre du har en god kammerat som er synsmand?
apr 2003
Følger: 60 Følgere: 61 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 586
for ville være ked at at miste 5-10 tusind kr. på 3 mdr.... for at købe en 1.6 og starte op fra bunden med at gøre den lækker og smide ny motor i.
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
De lyder rigtig godt og yder jo også kanon godt. Altså af så lille en motor at være.
Og så når folk spørger hvad den yder? 200hk!
Så siger man at den kun er en 1300 motor! hehe!
Og ja det kan sagtens holde til dagligdags kørsel, hvis det bliver bygget til det.
Husk at sådan en Glanza motor ER bygget til at bruges hver dag, det er en ganske fin og holdbar motor.
apr 2003
Følger: 60 Følgere: 61 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 586
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
De skulle være forholdsvis nemme at tune har jeg da hørt.
Intercooler kit, anden udstødning, perfekt indstillet MS2 eller 3
Så skal den nok rykke ganske fint er jeg sikker på
apr 2003
Følger: 60 Følgere: 61 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 586
nov 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 53
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.903
Hvis man dog bruger kraniemuffen når man bygger bilen, sørger man for at ledningsnettet understøtter både 20v motoren og den originale 16v motor.
Ja det tager lang tid - men den tid har nok tjent sig hjem når man skal skifte motor
Jacob S: Ja, smid en 4EFTE i den i stedet. Alt kan holde og alt kan køres i smadder.
Hvis du tuner en 4EFTE til 200hk og holder hane på hele vejen fra Skagen til Paris, ja - så dør lortet. Men fordi du fyrer den af en gang i mellem, det skulle den fint kunne holde til!
Men tophastigheden skal man bare ikke udfordre, og man skal ikke køre lyskrydsrace en hel aften... Alt med måde!
Peder: i en E10 er der forboret til modsat type ophæng, ergo er der forboret til E-ophæng i din bil og i Jacobs er der forboret til A-ophæng. Så ændringen er ikke så "sindssyg" - man skal bare købe et enkelt motorophæng, resten passer sammen til motoren.
Men det gør det bare ikke lækkert, det er stadig noget skodkrabat at skulle bore til nyt ophæng!
Iøvrigt skal ophængene ikke skæres af, det er kun ophænget ude ved tandremmen som er forskellen, og det kan skrues af. I hvert fald på en AE101 (mit har været fjernet, da jeg skiftede tandrem)
apr 2003
Følger: 60 Følgere: 61 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 586
men hvorfor kan jeg ikke udfordre tophastigheden på en 4E-FTE?
sep 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 189 Svar: 1.722
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.903
Jacob S:
Det er generelt en MEGET dum ting at tune en motor - og så forsøge at ramme tophastigheden. Det er set meget ofte at motoren overopheder eller eksempelvis banker - og så står den på totalrenovering.
Samme gælder at fyre den af med blyfri 95 i tanken - det går heller ikke hvis bilen er kørt ind med blyfri 98 eller vpower 99. Den banker - og du kan totalrenovere.
Sidst i december var der endnu en bekendt som kørte 95, skød den af - den bankede og så var det slut...
10k smidt ud til renovering af motor... Det er fanme ærgelige penge!
Dertil skal man så huske at den skal køres ind på ny hvis det skal spille ordentligt med nye stempler og sådan...
apr 2003
Følger: 60 Følgere: 61 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 586
Men tak for hjælpen mester
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.903
apr 2003
Følger: 60 Følgere: 61 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 586
20V pris? hvor? hvem?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside