{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Konvention N/A til Turbo {{forumTopicSubject}}

Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på, når jeg går igang med at konvatere? Til motoren får jeg styreboks samt motor ledningsnet der til.
Så i min verden bare motoren i, ledningsnettet med, skifte styreboksen, kør.. Eller er det forkert? Motoren kommer fra en supra turbo 89´er og skal lægges over i en 87 N/A...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konvention N/A til Turbo
  • #2   8. dec 2011 Bremserne er det samme, så vidt jeg ved, da vi snakker om mk3´eren

  • #4   8. dec 2011 Ret sikker på det er EU modellen han snakker om

  • #5   8. dec 2011 Undervognen skal også opgraderes,bagtøj,bremser,samt benzinpumpe
    osv,osv.Bremserne passer fra en turbo men ikke omvendt.
    Husk at det er på eget ansvar at lave disse ændringer,
    medhensyn til syn/toldsyn.
    Toyota supra kom først i 10 mdr.1987 m/turbo.Dette var kun en oplysning.
    Mit råd er,at køb en model med turbo i stedet..


  • #6   8. dec 2011 Ledningsnettet fra en 87 til en 89 passer IKKE sammen.
    Du har gule stik i din, og det du har fået er med grå stik.
    Så enten skal du klippe klister ( ca 5 stik ) eller også skal du skaffe "nyt" ledningsnet,box og lidt sensore i motorrummet. Supra visby kan hjælpe dig her.

    Bremserne er det samme på alle Ma7x og Jza7x modeller.

    Undervogn er også ens på alle A7x modeller, dog med en undtagelse af nogle speacille Jza70 modeller, som f.eks JZA70 TT-R

    Da din er automatgear, er bagtøjet det samme fra en NA til en Turbo nemlig et 3.727 LSD.

    Er lidt usikker på hvad forskellige i virkeligheden er på 7m automat gearkasserne, men en NA autokasse er en A340E og en turbo er en A341E, dog er jeg sikker på du kan bruge din NA kasse, dog ville jeg anbefale dig at få fat i en turbo ETC( automatgearkasse styringen) ( igen Supra Visby, kan hjælpe dig her. )

    Din Na pumpe burde kunne holde til en standart 7mgte. Men ville dog anbefale dig at købe en ny pumpe
    Denso benzinpumpe 23221-46110
    Listepris : 2370,- + moms
    Så er du sikkeret til ihvertfald 500hk, og den er klippe stabil.

    Også det VIGTIGSTE af alt
    Den motor du køber, ville jeg købe nye plejlejer til ( ~800kr orginalt hos Toyota ) Også bør du spænde toppakningen efter.
    Disse 2 ting er 7mgte dræbere.

    Det skulle være muligt at få den godkendt med turbo, men der må der være andre der ved bedre, har fået den præsice fremgangsmåde fortalt, men det er glemt.

    Held og lykke med det.


  • #7   8. dec 2011 +1 til Lasse Kofoed´s forklaring.

    Husk at en 7M motor kun er til låns... smiley


  • #8   8. dec 2011 +2 smiley

  • #9   8. dec 2011 Det er den eneste kværn jeg kan få fat i.. Min egen er stået Fuldstændig af (hul i blokken)..
    Jeg takker Lasse for den fine forklaring.
    Men hvilke stik er det jeg skal klistre sammen? Er der nogle der ved det? Og er det efter motorstyringen, eller hvordan?
    På forhånd tak.


  • #10   8. dec 2011 da jeg byggede min den gamle om tog jeg ALT ledningsnet fra en 89^ årgang... dvs os ledningsnettet om til baglygter og benzinpumpe da der os er forskel i pin numbers her... ihvertfald til benzinpumpen... og desuden os alt det indvendige net bag instrument bordet og fra sikringsbokser og ude i hele motorrummet smiley det billigste du egentlig kan gøre er at købe en hel turbo bil og bygge alt over smiley så er du sikker på at have alt det du skal bruge...

  • #11   8. dec 2011 Og hvis du ikke har en hel bil.
    Så er ledningsdiagrammerne til at få. Og der e også massere af hjælp at finde, når først du kommer der til.
    Ellers ring til Supra Visby, han har alt hvad du skal bruge. Motor, ledningsnet, box osv osv.
    http://www.supra-visby.dk/


Kommentér på:
Konvention N/A til Turbo

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce