{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.191 visninger | Oprettet:

Problemer med Volva 121 ´64 {{forumTopicSubject}}

Halløjsa!
Håber nogen kan hjælpe mig her..
Har en Volvo 121 ´64 m. B18A m. Zenith Karburator og standard udstødning..
Den er nu blevet peppet lidt.
Stadig med B18A motor, men der er monteret en Stromberg 175 CD2 karburator som kom fra en B20A motor. Endvidere er der monteret bananmanifold og en simons 2" sportsudstødning..
Den kører ikke helt så godt som jeg gerne ville have den til, men det var nu også forventet at den skulle stilles i karburator osv. Men hvad skal jeg helt præcis gøre?
- Skal jeg skifte nålen i stromberg og til hvilken?
- Er der andet jeg skal være opmærksom på?
- Nogen der har erfaring med samme "setup"?

Mvh Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med Volva 121 ´64
  • #1   7. jun 2008 nej, ved godt der er en membran, men hvordan kontrolerer jeg den?

  • #4   8. jun 2008 Mange tak. Membranen er ok, men har ikke tænkt over det ville være smart med en backup.
    Egentligt tror jeg osse tændingen er lidt skæv.
    Beskriver lige hvad problemet er:
    Når jeg skifter til andet gear, hakker den voldsomt i accelerationen og når man cruiser i 3/4 hakker den også en lille smule.
    Et andet problem er at når jeg slukker tændingen, kan den godt blive ved et par omgange og hver gang motoren er standset, giver udstødningen et puff!
    Men er det nok bare at justere nålen? nogle mener den skal skiftes til en enten større eller mindre..


  • Karsten  N
    Karsten N Tilmeldt:
    okt 2005

    Følgere: 2 Biler: 3 Svar: 51
    #5   8. jun 2008 Det er efter tænding du skal få en proff til at stille/ justere din tænding.
    Nye platiner+kondensator og 4 nye tændrør så er den sikkert kørende Det at den hakker i acc kan også være at der skal fyldes lidt olie i din karburator.Der sidder en stor fingerskrue på den-og der skal være lidt olie nede i. Der skal ikke overfyldes men lige et el to pift fra en oliekande. Mvh Karsten


  • #6   8. jun 2008 Når det er en kaburator fra en B20A passer dysen ikke til en B18A, nål og brønd SKAL skiftes,til justeringen af kaburator skal du bruge special værktøj, men der skal være olie i dæmperen og membranen skal være intakt og det bedste resultat fås med en original membran. ang dit tændingssystem, er det ganske korrekt at platiner måske skal skiftes men har du kontrolleret platin gabet(0,4 mm) og har du kontrolleret at de sidder 100% korrekt altså i vinkel, hvis de er brændte dvs der sidder en lille knast på platinet så skal kondesatoren skiftes, endvidere kan du med en prøvelampe stille tændingen 10 grader(sæt tænding på drej krumtappen til den står på ti grader ved mærket og juster så strømfordeleren til din lampe lyser når du har sat lampen til plus på tændspolen.

    venligst Adrian

    ps du er velkommen til at ringe ang. ovenstående



  • #7   8. jun 2008 TÆNDINGEN... ok....
    Så vil jeg lige få kigget på det først. Har før kigget på nogle elektroniske tændspoler, nogen der har erfaringer med dem?
    Der er olie i koppen, men selvfølgelig hvis tændingen står skidt, er det måske årsagen til den hakker..

    Indtil videre:
    - Skiftet platiner+kondensator og 4 nye tændrør.
    - Justeret tændingen.
    - Skifte membran og kontrollere olien i koppen...

    Mange tak gutter, det er sgu en go´ hjælp!!


  • #8   12. jun 2008 Hej Adrian. Får man en mere præcis tænding ved at bruge din metode end at bruge metoden med en tændpistol?
    Leif


  • #9   12. jun 2008 til en ikke std ama så er svaret ja,

Kommentér på:
Problemer med Volva 121 ´64

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce