{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Amazon B20 tikker fra ventilerne.. {{forumTopicSubject}}

Goddag de herre.

Har søgt på emnet, men det var hydro. løftere der blev spurt om.
Men min kære B20 motor tikker og især når foden bliver tung.. Dog ikke alamerende.. Men jeg har fået afvide, af en klog herre, at det ikke betyder det helt vilde, at jeg ikke bruger/blander bly i min benzin, det betyder dog at jeg skal stille ventilerne lidt oftere..
Men så kommer mit problem, hvor meget "frigang" skal der være på min ventiler?
Jeg har også lagt mærke til at fra skruelåvet(olie på fylding) som har slange hen til manifolden er tit meget oliejeret. Det er forhåbenlig på grund af ventilerne?

Håber I kan hjælpe..


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amazon B20 tikker fra ventilerne..
  • #1   22. jul 2008 ventilspillerummet på en std B20A 0,40 mm ind og 0,45 ud , er den tunet så stiger spillerummet med 0,10 både ud og ind.
    Olie i slangen mellem ventildækslet og indsugningsmanifolden, er oliedampe der bliver fortættet i ventildækslet og er helt normal, volvo´s system med positiv ventildæksel udluftning, så oliedampene ikke kommer i det fri men bliver brugt i motoren igen og det kom i 67/68 til US marked i stedet for ånderør.

    venligst Adrian


  • #2   22. jul 2008 Uha, nu er jeg en ung mand som har haft nye biler (omkring de 88 og 92) så har haft hydro løfter, men jeg troede faktisk godt jeg kunne finde ud af at stille ventilerne, men det fandt jeg ud af i dag, at det kan jeg ikke.. blev en smule værre..

    Når man ligger søgebladet ind, skal man så lige (som i bruge lidt kræfter) på at få den ind?
    Eller skal den rimelig "let" kunne passere?

    Når du nævner 040ind og 045 ud? hvad mener du der?
    Er det udblæsningventilen og "indsugningsventilen"?
    Og hvilken er så hvad? Set fra bilens side..

    Burde tage mek kursus, hvis man altså kunne det på de ældre biler..


  • #3   23. jul 2008 Set forfra er den første ventil udstødning og den næste ind , så ind ud ud ind ind ud , indsugning 0,40 mm ud 0,45 mm, du stiller dem ved at have ventiloverlap på den bagerste cylinder( den mod torpedoen) så kan du stille de to foreste ind og ud, så drejer du igen krumtappen til du har ventiloveerlap på anden cylinder så kan du stille 3' cylinder ind og ud og så frem deles

  • #4   23. jul 2008 Set forfra? altså hvis man sidder bag rattet.. Så er den nærmest køleren der er ind....

    ventiloverlap? smiley Det er når den ene åbner? så overlapper den den anden?

    Ja, det skal skæres ud i pap..


  • #5   24. jul 2008 ring på 24877058

Kommentér på:
Amazon B20 tikker fra ventilerne..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce