1.307 visninger
|
Oprettet:
Valg af motor? {{forumTopicSubject}}
Har nu fået fat i en b230ft motor fra en 940. Hvad ville i vælge? Sætte hele motoren med ledningsnet turbo osv i min 240 eller ville i tage topstykke med indsprøjtning og turbo og det hele fra 940 og sætte over på min blok fra 240 med AT plejlstænger og stempler??
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 700
Med løgn ved jeg ikke passer det hele over eller skal der
Klippes og loddes??
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
ja der bliver nok noget klippe kliste med at få ledningsnet til at passe, men det ved jeg ikke helt så meget om:)
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 700
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 700
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 700
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
B230FT er en langt bedre motor, da den fra fabrikken er lavet til turbo og du ved derfor med sikkerhed, at den har de rigtige stempler.
Og en ikke uvæsentlig detalje er, at en B230FT har oliespr'øjt under stemplerne i hvert fald, hvis det er en fra de sidste årgange af 900serien 1994-1997.
Og du skal være fuldstændig ligeglad med synsmanden. For han kan ikke se forskel på en B230FT og B230A blok alligevel. Han skal jo skille den ad for at finde forskellen, da selve støbningen er 100% ens.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 32
Christian
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
Der fulgte altså ikke specielle plejlstænger med til et AT-kit.
Det er noget vås og fuldstændig vanvittigt at stole på, at en gammel B230 fra 1985-1988 kan holde til en fandes masse tryk, bare fordi den har været monteret med det effektsvage AT-kit. En B230 fra 1985-88 er med de små hovedlejer på 55 mm og svage plejstænger, så den vil brække sig lynhurtigt.
Den stærkeste motor er og bliver altså FK/FT blokken fra 1994-97. Og den vil under alle omstændigheder holde til at blive brugt netop pga. de større hovedlejer på 63 mm, de stærkere plejlstænger og undersprøjtet under stemplerne.
Et AT-kit kommer jo heller aldig til at kunne yde det samme som en FT med Turbo+ eller Turbo++ kit.
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
men den køre faktisk helt fint uden de stempler dengang jeg kørte med det kit, men den skulle køre 98, ellers tændingsbankede den.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
så det giver ikke så meget mening at beholde den B230AT i og du slipper for at skifte toppakning.. så det er også billigere
ja man kan da sagtens kører med almindelige stempler kan så bare ikke kører med så meget tryk
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
det handler jo egentlig bare om han skal bruge sin gamle motor eller sin den nye han har købt...
stemplerne er gode nok på den B230AT det er resten bare ikke vis man ønsker at tune på den længere er den ikke.. han kan pille stemplerne ud og kaste resten i jernkassen... har læst mange tilfælde af 200hk B230AT bare ikke holder i længden...
der er faktisk ikke nogen som helst grund til at lade den gamle motor blive i...
med mindre han vil kører den som en standard B230FT
Valg af motor?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside