{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.773 visninger | Oprettet:

Volvo 480 startproblemer? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har fået erhvervet mig sådan en fin 480 1,7 årg. 87. Den kørte fint de første 250 km, og så en dag da jeg skulle parkere begyndte den at hoppe og danse helt vildt i tomgang og ville ikke reagere når jeg gav gas. Jeg slukkede så motoren og started den op igen med samme resultat. Måtte så lade den stå og blive hentet af en kammerat. Har nu fået bilen hjem og nu kan de slet ikke starte. Motoren snurrer fint rundt og den havde også (lige i starten) givet anledning til at starte op i 2 sek. Men nu kan den slet ikke. Har tjekket strømfordeler dæksel og der er nye tændrør. Når jeg drejer nøglen høres en summen bagfra (er det benzinpumpen?).

Spørgsmålet er så - hvad er der dog galt med min fine 480'er? Kan det være frosten som driller den? Evt. en kendt svaghed de kan have et eller andet sted? Nogle gode fif?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo 480 startproblemer?
  • #1   18. dec 2010 er lige med på en lytter

  • #2   19. dec 2010 Jamen det kan være mange ting men en ting kan det være over i venstre side sidder der nogle vacum slange som kan falde af eller knække og de slanger er forbundet til en mapsensor som kan mærke at motoren skal starte nemlig. tjæk alle små slanger at de er tætte eller sidder på hvor de skal.

  • #3   19. dec 2010 Ok det vil jeg prøve. Har forresten fundet ud af at den får benzin, så må være noget elektrisk..

  • #4   19. dec 2010 Den får også gnist samt diverse slanger sidder som de skal. mærkeligt?

  • #5   19. dec 2010 Hey hade sådan set samme problem med min 480 turbo for år tilbage. og sådan som du beskriver det lyder det 100% som min. det var min luftermænge måler der lavet kuk i det hele. siger ikke det er den.

    ( hoppe og danse helt vildt i tomgang og ville ikke reagere når jeg gav gas. Jeg slukkede så motoren og started den op igen med samme resultat)

    og dagen efter kunne jeg ikke starte den. den kunne nogen gange godt lige kom i 1-2sek med døde igen. lyder total som min dengang

    Men som Bjørn K siger. tjæk alle små slanger at de er tætte eller sidder på hvor de skal. det er før set at det er en af de slager der også kan lave sjove ting med bilen smiley


  • #6   19. dec 2010 Så kunne det måske være den. Hvor sidder luftmængdemåleren henne på den bil? Har tjekket alle slanger - men må lige tjekke dem en gang til. smiley

  • #7   20. dec 2010 Jeg kiggede i din profil er det ikke en af dem med kaburator eller monopoint indsprøjtning? for så sidder der ikke nogen luftmassemåler på. den har kun lamdasond så?? Men på de modeller her har tit drillede med tomgangsregulatoren som sidder på for siden af motoren. der findes 2 forskelige typer tomgangsregulator og en af dem koster en god 800 krone vil jeg mene.

    Disse biler har også en sygdom at tændspolen samt tændings modulet går til, og hellt uden varsels. samt bundstykket i tændingslåsen men det.


  • #8   20. dec 2010 Den er ikke i min profil. Det er en 480 fra 87 med 1.7 motor uden turbo.. er vidst en b18es smiley uha bliver noget af en fejlsøgning jeg skal igang med. Men der er ikke andet for.

  • #9   21. dec 2010 Har samme problem med en af mine...

    bliver spændene om man kan finde nogle af alle de nævnte fejl smiley


  • #10   21. dec 2010 ja det er jo det. Du kan jo i Thansen eller i Biltema købe dig den bog om volvo 400 modellerne til en 300 krone. og den kan sq hjælpe med en masse men trist den er på svensk men med lidt gennemlæsning på et par hunddrede gange så forstår man den.

    Jeg har hørt fra nogle hollandske venner har jeg hørt at relérne kan godt være svage på dem biler.

    Min gammel volvo 440 turbo brændt i ledningsnettet og de har altså en svaghed i det netværk så hvis der er kommet vand i det så er det ekstra farlig. men i nogle modeller sidder alle de relérer i venstra side under forruden og de er meget udsat for vind og vejr. du kan evt prøve at købe nogle billige slaver relérer og bytte lidt rundt på dem da de fleste er ens. men kig godt efter at de er ens når du sætter dem i.

    Hvis du skal have en ny luft masse måler så har de dem i biltema du skal bare bestille dem med BOSCH nummert så skulle den være okay nok.

    Jeg kan fortælle dig at min volvo 460 2,0 havde jeg en tur med har den sidste månede med at slangen over til mapsensoren som sidder over under plast skjoldet i højre siden ved varmeblæseren. at den slange hoppede af og så gik den af lort til og næsten druknede sig selv i benzin da slangen kom på så gik den skam fint der fra


  • #11   21. dec 2010 Mange tak! Har bogen liggende et eller andet sted mener jeg... Men jeg vil prøve at kigge efter lidt relæér og den slange du nævner. og så vil jeg da kigge forbi Biltema - dem havde jeg helt glemt.
    Alt i el virker fint på bilen, og de skulle ellers have en masse børnesygdomme i den årgang jeg har fået fat i. Så jeg har da været "heldig" indtil videre. Dejlig bil ! smiley


  • #12   21. dec 2010 Bjørn H

    Den 480ér du har i din profil er fuldstændig mangen til min, bare uden AC smiley


  • #13   21. dec 2010 Ja det er en 480 turbo jeg har bare lavet motoren om med en masse ting større turbo og lidt portning af toppen og ja men er gået lidt i stå med den

Kommentér på:
Volvo 480 startproblemer?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce