1.298 visninger
|
Oprettet:
Forskel på V70 2.5T - T5 - T5-R - R {{forumTopicSubject}}
Ja, hvad er forskellen i bund og grund på ovenstående?
Har nemlig set et kit til en V70 T5 som skulle give 300 HK, men kan det ikke passe på min? Det ville jeg spare lidt på i stedet for at skulle købe tingene enkeltvis.
maj 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 47 Svar: 305
2.5T er en 2.5L eller 2.4L 20V kværn med 193 HK og en lille lavtryksturbo. 2.4 var kun på nogle af de sidste V70G, på 8½'eren var det mest Cross Country der havde 2.5T, men også nogle 97'ere fik det.
T5 er en 2.0 eller 2.3L 20V kværn med en højtryksturbo og større dysser, yder fra 210 til 250 hk, 8½'erens T5 var endten 2.0 T5 eller T5, 210 eller 225 hk. V70G T5 havde 240 hk.
T5-R er kun en 8½ model, bygget 95 og 96. De havde igen større turbo og dysser end T5, de ydet 240 hk og 250 hk i overboost 30 sek.
850R med aut var som en T5-R, hvor Man igen større turbo, dysser, og en ny forstærket gearkasse med viscosse diff. den ydet 250 hk.
x70R 1998 ydet 250hk, x70R 1999 ydet 265 HK.
V70N T5 yder 250 og 260 hk, R yder 300 hk
Så for at få 300 hk der holder, på en 2.5T, skal du skifte motorstyring, dysser, turbo og pejlstænger
jun 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 83 Svar: 317
Kig i min profil under stage 4. Det skulle give 310 HK og være fuldstændigt sikkert at køre med.
Jeg satser på at have min. 260 HK til DHB. Mangler kun at bestille 3" forrør som jeg bestiller indenfor de næste 2 uger og så mangler kun chippen.
Men grunden til at jeg spurgte var mere for at høre om selve tingene passer på min motor, eller om motorerne er markant anderledes bygget op.
maj 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 47 Svar: 305
Forskel på V70 2.5T - T5 - T5-R - R
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside