1.573 visninger
|
Oprettet:
940-960 med t5 motor {{forumTopicSubject}}
hej går lidtog overvejer en 940-960 turbo...og kan se der er nogle svenskere der har en t5 motor i...hvis man køber sådan en kan den så synes, jeg mener kan man betale en mer afgift og syne den...ved at gamle bmw e 30 m3 kan man putte en m5 motor i og betale lidt mere afgift...nogen der ved lidt om de regler..:D
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
Dog kan jeg ikke udtale mig om de forkellige miljø krav og godkendelser det kræver. Mener der er meget forskel på kravene til årgangene.
Hvis du kigger på en 960 3,0 burde du kunne klare det uden afgift. Denne er klart den nemmeste bil at ombygge, da gearkasse osv passer lige på.
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 342
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
Vil du gerne have mere konfort kan en 960 anbefales, den har multilink bagaksel. En 940 kører som en traktor hvis man sammenligner:)
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 342
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 342
jun 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 18
eller en 2.3T fra 850T5 på 225hk -95 med 15g turbo
det som er det viktigeste at man ikke har en ex R motor for det er 240-250hk
til syn kigger de på motornr og årgang her er noen ex i standard udförende (ikke tuned eller chip)
B5234T3 og det er 240hk -98 16t turbo
B5234T4 250hk -98 18t turbo
B5234T 225hk 94-96 15g turbo
B5254T 193hk 97-98 13t turbo
eller som min B5254T4 300hk fra -06 kkk24 turbo
sen bytter man til ex 2.3T med stor turbo og får en masse gode hk op til 1140hk !! som LeifH hade i en 850
riktige bagtöj findes på http://www.bakaxel.se/
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 342
jan 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 162
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 342
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
Kan du uddybe det lidt. Har selv undersøgt en del omkring det, og ikke har fundet de store problemer. Skal siges at jeg kun har undersøgt om årgange fra før 95, da der er meget større krav til nyere biler.
Jan V, lyder som et hyggeligt projekt:D Du skal lige være klar over at et 531 topstykke kun er et 8, der har bedre flow og større ventiler. En 16v konvertering er der lidt mere arbejde i, såsom at få bearbejdet stemplerne så der er plads til ventilerne.
Husk hvis du kommer op i nærheden af 300 hk skal der en programerebar motorstyring til.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
De gamle 4 benede støbejerns blokke er malet røde, deraf navnet rødblok.
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 342
940-960 med t5 motor
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside