{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.573 visninger | Oprettet:

940-960 med t5 motor {{forumTopicSubject}}

hej går lidtog overvejer en 940-960 turbo...og kan se der er nogle svenskere der har en t5 motor i...hvis man køber sådan en kan den så synes, jeg mener kan man betale en mer afgift og syne den...ved at gamle bmw e 30 m3 kan man putte en m5 motor i og betale lidt mere afgift...nogen der ved lidt om de regler..:D


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  940-960 med t5 motor
  • #1   28. nov 2011 Karrossen i en 940 er godkendt til 238 hk. Volvo skriver i godkendelsen at bilen kan godkendes med anden volvo benzin motor med op tl 238 hk. Så kan ikke se der skulle umuligt.
    Dog kan jeg ikke udtale mig om de forkellige miljø krav og godkendelser det kræver. Mener der er meget forskel på kravene til årgangene.
    Hvis du kigger på en 960 3,0 burde du kunne klare det uden afgift. Denne er klart den nemmeste bil at ombygge, da gearkasse osv passer lige på.


  • #2   28. nov 2011 eller bare tune den 2.3-2.5 motor de 940-960 turbo har, baghjulstræk og turbo burde få den til at blive ret sjov fam. bil....ved ikke rigtig om jeg kan finde ud af det med at bygge om og ændre på noget... men vil lige kigge på de ting du skriver..:D

  • #3   28. nov 2011 En 940 lav eller højtryksturbo kan nemt få i nærheden af 200 hk, og et dejligt moment.
    Vil du gerne have mere konfort kan en 960 anbefales, den har multilink bagaksel. En 940 kører som en traktor hvis man sammenligner:)


  • #4   28. nov 2011 så på garaget.org nogle rigtig fede 950-960 turbo med org motor og 300-400 hk så hvis man leger lidt med den bliver den fin....vil finde en som er ok billig og ofre lidt penge på den rigtige motor osv..:D tænker bare samlignet med golf vr6 bmw 325 e 36 og du ved alle de tunings biler som drengene køber og skam tuner...så er sådan en volvo jo en rigtig sleeper..:D

  • #5   28. nov 2011 den skal have et godt bagtøj, som kan holde til lidt klø...ved du hvilke svenske firma som laver den type volvo..:D

  • #6   29. nov 2011 vi plejer ha en motor til syn med org turbo, bruger man en 2.5T fra -98 er den synbar med 193hk, med 13t turbo
    eller en 2.3T fra 850T5 på 225hk -95 med 15g turbo
    det som er det viktigeste at man ikke har en ex R motor for det er 240-250hk
    til syn kigger de på motornr og årgang her er noen ex i standard udförende (ikke tuned eller chip)
    B5234T3 og det er 240hk -98 16t turbo
    B5234T4 250hk -98 18t turbo
    B5234T 225hk 94-96 15g turbo
    B5254T 193hk 97-98 13t turbo
    eller som min B5254T4 300hk fra -06 kkk24 turbo

    sen bytter man til ex 2.3T med stor turbo og får en masse gode hk op til 1140hk !! som LeifH hade i en 850 smiley

    riktige bagtöj findes på http://www.bakaxel.se/


  • #7   29. nov 2011 læste igår man skal have en 940 turbo motor efter 94..da den sagtens kan klarer 500 hk, og hvis man så kunne få fingre i en 531 topstykke i 16 v...så kunne man få over 500 hk...jeg tænker bare på 350-400 de havde også nogle koder som jeg ikke lige kan huske, men lyder da til at man kan få en sjov bil uden at skal lave ny krumptap og plejlstænger osv....men org motor med en STOR turbo...men tak ole d .:D

  • #8   29. nov 2011 den går desværre ikke at syne her i dk med en hvidblok... og ja der kører da nogle 240 rundt med noget v8 i har fået historien fortalt engang men kan desværre ikke huske hvordan den lød. har selv haft ideen og haft stor brevudveksling med fdm og den danske stat men der er desværre ikke noget at gøre hvis det skal være 100 procent lovlig

  • #9   29. nov 2011 hvid blok hvad er det...for at siddet og surfet lidt, og en 940 165 hk mener jeg den har fra 94- skulle kunne holde til at pille ved...påtænker at lave den pæn, sænket, hjul, og 960 kofangere og 850 R hækspoiler..udstødning og en stor turbo...sådan lidt af gangen hen over vinteren..:D

  • #10   29. nov 2011 @jesper J.
    Kan du uddybe det lidt. Har selv undersøgt en del omkring det, og ikke har fundet de store problemer. Skal siges at jeg kun har undersøgt om årgange fra før 95, da der er meget større krav til nyere biler.

    Jan V, lyder som et hyggeligt projekt:D Du skal lige være klar over at et 531 topstykke kun er et 8, der har bedre flow og større ventiler. En 16v konvertering er der lidt mere arbejde i, såsom at få bearbejdet stemplerne så der er plads til ventilerne.
    Husk hvis du kommer op i nærheden af 300 hk skal der en programerebar motorstyring til.


  • #11   29. nov 2011 hvidblok er en blokmotor, altså de 5 og 6 cylinderet rækkemotore.
    De gamle 4 benede støbejerns blokke er malet røde, deraf navnet rødblok.


  • #12   29. nov 2011 nå ok så bliver det bare en rødblok he he og et 531 top...burde jo være et overkommeligt projekt, da mange i sverige har lavet lidt på dem..:D tak for info

Kommentér på:
940-960 med t5 motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce