1.781 visninger
|
Oprettet:
b230f motor {{forumTopicSubject}}
hey volvo folkens.......
Er der nogen her inde, der har prøvet at ligge en motor fra en 940 over i en 240, og hvordan flytter man eller kan det la sig gøre at flytte strømfordeleren, fra topstykket og ned i blokken ????
mangler lige lidt hjælp til den her !!!!!!!!
mar 2004
Følger: 82 Følgere: 78 Biler: 8 Emner: 116 Svar: 1.330
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Der findes en orignal prop ellers må man lave en
http://volvo.daigaard.dk/#!album-10-72
(Er godt nok en 16V men problemet er det samme)
Så skal du have motorophæng fra en 240 da de også er forskellige.
Der er også noget med beslag til generator og servor styrring kan være forskellige afh. årgang og motor mode.
MEN det skulle altsammen være ret simpelt hvis du har en 240 motor i forvejen, så er det bare at flytte det hele over.
/Steffen
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 461
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Jeg lavede proppen som jeg linkede til hvor jeg montere o-ringen fra 940 strømfordeleren ingen utæthedder. MEN jeg her erfaringer for at olien kommer ud imellem overfaldet og topstykket, så her lægger jeg altid en tyndstribe flydene pakning
Det har så den side gevindst at der kommer lidt flydendepaking lige der hvor ventildæksel pakningen har et skarpt knæk og så bliver det også tætnet.
Mht. 940 turbo, er der mig bekendt lidt du skal være ommærksom på. eks, så kan du ikke bruge "varmevæksler" køleren, den kan ikke være der for udstødningen, så der skal nu have en oliekøler på i stedet eller være kreativ på en anden måde.
/Steffen
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
ret let at smide 940 turbo kværn i... ledningsnettet bruger man bare fra 240eren men husk for modstand til dysserne...
luftmængde måleren skal sættes før turbo.. ledningerne skal bare trækkes ud af nettet så man er fri for at lodde og alt det... og det kan godt nå over hvor lmm sider på 940turbo
og så det med balance akslen de andre skriver...
og så længe du ikke gør mere en at chip tune den skal du ikke tænke på gearkasse...eller sagt på en anden måde hva standard koblingen holder til gør gearkassen også...!
har selv lige lagt 940 turbo motor i en 240 med 240erens ledningsnet..
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 461
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
der slipper man dog ikke for at lodde lidt..
ellers gør som jeg.. har ikke den modstand på jeg kører med høj ohms dyser 440ml og så 3" lmm og justerbar tryk regulator på min
og og chip til begge bokse fra klracing kan føde en rimelig stor turbo med 1,3 bar tryk på skal lige sige det virker .
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 461
Men takker for info om dette
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
ja så det bare og få høvlet lidt af toppen så den for lidt komp på
b230f motor
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside