{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varmeapparat i 850
  • #1   20. sep 2014 Jeg gjorde det for noget tid siden i min.

    Det er lidt af en lorte opgaver.

    Som jeg lige husker det:
    - Fjern afdækninger ind imod centerkonsol fra fører siden (Muligvis også i den pas. siden)
    - Fjern alle tæpper i fører siden helt ned den den "hårde plast"
    - Så mener jeg at jeg satte nogle klem tænger på slangerne i motorrummet til kørervæsken, så der ikke løber mere væske ind.
    - Så er der nogle clips der skal fjernes så kan slanger/rør til køler element fjernes.
    - Når elementer løftes ud/rør fjernes så kommer der en hel del køler væske, så træk tæppet så langt væk som du kan, og vær klar med klude (og nok af dem)

    Jeg købte mit nye element ved "spareparts" mekanisk er det OK, men ikke nær så mange rippe som på det originale, og samtidig har havde jeg store lugt gener i bilen i 3 mdr. efter at jeg havde monteret det, de først ture kom der røg ud i kabinen, jeg mener selv at det skyldes kvaliteten(eller mangel på samme) af det tætningsbånd der skal klistres på varmeelementet. Så hvis jeg skulle gøre det om ville jeg lige undersøge prisen på et originalt element.

    Håber at dette kan bruges !!!

    /Steffen


  • #2   20. sep 2014 jeg skiftede det også i min 940 en gang, husker det bestemt ikke som en sjov opgave.. men der mener jeg at hele midterkonsollen måtte splittes ad, kan jeg undgå det i 850´eren og nøjes med de afdækninger i siden?
    jeg ringer til Volvo og spørger hvilken formue et nyt element skal koste på mandag. Hvor meget måtte du slippe for elementet hos spareparts?


  • #3   20. sep 2014 har du prøvet med noget køler tætner ?? ved godt det bestemt ikke er no1 men det kan være en nemt fix smiley

  • #4   20. sep 2014 Det tar ikke mere en 45 min og skiftede det er lige til

  • #5   21. sep 2014 lyder til at det er en noget sjovere opgave end på 940´eren.. smiley
    kølertætner er ikke en option smiley


  • #6   21. sep 2014 Det er ikke det værste, men det sviner lidt. Jeg tog bundmåtterne ud af min, så kunne de blive vasket i samme ombæring.
    Her er et par billeder af det:
    http://volvosnak.dk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=6392

    Jeg afmonterede dog ikke vandrørene helt oppe ved torpedopladen, men helt nede på varmelegemet, det syntes jeg var nemmere.


  • #7   21. sep 2014 okay, super med lidt billeder smiley hvordan afmonteres rørene nede på varmelegemet mens det stadig sidder i?
    og tages hele bunden af plastik huset bare ud med varmelegemet i (som på billedet i det link)


  • #8   21. sep 2014 Billeder er altid godt smiley Rørene afmonteres ved at skrue de to små torx skruer ud nede fra. Så åbnes plastikken omkring, og rørene kan trækkes bagud, og her begynder vandet så at pisse ud i bilen smiley Og ja hele bunden sidder ligsom fast på elementet. Det gør den også på det nye du køber.

  • #9   21. sep 2014 aaah, så bunden af "huset" er en del af selve elementet?
    tænker bare hvis de skruer sidder nedenunder rørene, er de så ikke svære at skrue ud mens elementet stadig sidder i bilen?


  • #10   21. sep 2014 Joo der skal lige kantes lidt, ellers kan man med fordel bruge sådan en bøjet filur her

    profilbillede
  • #11   21. sep 2014 okay ja smiley snedigt nok smiley

Kommentér på:
Varmeapparat i 850

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce