{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp
  • #2   14. maj 2012 benni på min liste har lige gjort det, prøv at skriv til ham

  • #3   14. maj 2012 Hvad skal skiftes? Jeg skiftede radiator i min det var ikke slemt..

  • #4   14. maj 2012 Hej Alle,

    Jeg kobler mig lige på, da min 850'er er begyndt at lugte af kølervæske når bilen bliver varm, og jeg formoder en utæthede i varmeapparat.

    Så input er velkommen til hvordan et sådant skiftes.

    /Daigaard


  • #5   14. maj 2012 Steffen D

    Det er helt sikkert din radiator, det tager et par timer hvis man er fix på fingerne, men gør jer selv den tjeneste køb en ORG. VOLVO! de u.org er mindre og gør at den afgiver meget mindre effekt, Peter F har fra siden skiftede sit til en u.org og der gik ikke længe inden han skiftede endnu en gang fordi han var træt af det ikke varmede nok..

    Jeg fandt denne her guide og det virkede fint for mig..
    Det eneste der ikke står der i er jeg synes det var smart at klemme kølerslangerne i motorrummet for ikke at tappe alt kølevandet ud inde i bilen..

    http://www.instructables.com/id/replacing-faulty-heater-core-in-Volvo-850-car/?ALLSTEPS




  • #6   14. maj 2012 Hej Emil,

    Det er super information, er der nogle der her pris indikationer og evt. hvor den er billigst at købe. Er der andre end VOLVO der sælger en original men til en anden pris?

    Mvh

    /Daigaard


  • #7   14. maj 2012 Der må jeg melde pas, jeg fandt en brugt på den blå til 200kr også tænkte jeg det må holde så længe det kan.. men mener de ligger på et par tusinde på volvo faktisk.. :S

  • #8   14. maj 2012 den koster 3200kr orginalt

  • #9   14. maj 2012 Jeg har det problem, at der hvor mine slanger går ind ude fra motorrummet der kommer er den utæt, jeg har desværre ikke selv set det, det var min mekaniker der opdagede det, og nu ska jeg ha fundet ud hvor meget der skal skiftes.. Hva jeg kan se på det link der er lagt ind herinde så er det to metal rør der går ud til slangerne i motorrummet er det rigtigt???

    Tak for de mange gode svar..


  • #10   15. maj 2012 Hejsa.
    Det er åbenbart en typisk fejl på sådan en vogn.
    Skiftede mit for et halvt år siden. Det tog et par timer ca.
    Guiden som Emil har linket til er genial. Det hele er lige ud af landevejen. Vil bare sige, at jeg købte et uoriginalt til 750 kr. hos Mekonomen, og det fungerer helt fint. Kan selvfølgelig ikke sige noget om hvor længe det holder. Er slet ikke uenig i at originalt altid er at foretrække, men synes ganske enkelt også at 3200 kr. er for mange penge for et varmeapparat smiley Og vil aldrig montere et brugt.

    Vh Mads


  • #11   27. maj 2012 Så er mit varmeelement blevet skiftet.

    Det var heldigvis ikke så bøvlet som jeg havde frygtet. Jeg vil tror at det tog ca. 1½-2 timer.

    Lugten af kølervæske er væk, og varmen virker. MEN der er kommet en ny meget ubehagelig lugt.
    Den kommer når elementet bliver varmt, første og anden tur efter skiftet kom der røg ud af varmesystemet. Nu er det kun lugten.

    Jeg har kørt ca. 750 km efter at det er blevet skiftet med flere lange ture 150+ km. og det undre mig at lugten ikke forsvinder. Jeg tror at det er "skum" tapen som skal monteres uden om elementet der er årsagen til lugten, men det er kun et gæt.

    Nogen som har erfaring med dette?

    /Steffen


  • #12   27. maj 2012 Giv det noget længere tid, så skal det nok gå over er jeg sikker på smiley


Kommentér på:
Hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce