{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.660 visninger | Oprettet:

volvo 244 spørgsmål {{forumTopicSubject}}

hej gutter..

købte for ikke så længe siden en 244 B19AT (turbo kit)
planen var at lave den i stand, men sådan skulle det ikke helt gå da det løber for hurtigt op mht. til rust..

min plan er nu at finde en anden 244 som ser bedere ud rust mæssigt.. og så bygge alle de dele fra den jeg har holdene over på den nye løbene..

men nu er mit spørgsmål bare skal jeg kigge efter en med en B230A blok eller hva ville i vælge?
er blevet rådet til at lægge den B19A motor over i den volvo jeg køber da den kan klare det R sport kit noget beder end en B230A ( T ) men hvordan med ledningsnet på de gamle 240 (hvis man nu fandt en flot en med en F motor feks.)
evt. link til den jeg har holdene..
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=92175

mvh. jannik.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  volvo 244 spørgsmål
  • #1   3. jun 2012 Hey Jannik.

    Jeg ville klart vælge en B230A motor, og bygge dit AT kit over på. Kan ikke rigtigt se hvorfor du tænker på F-motor.?
    smiley

    Ps. Jeg er stadig interesseret, har bare ikke hørt fra ham endnu smiley

    Mvh.


  • #2   3. jun 2012 Tag en t5 motor og smid turbo på det kan du nemt få den synet med.. eller en B234 og smid i den..

  • #3   3. jun 2012 hey vincent.. det var også min plan bare at bygge det over på, men har snakket med kent ( http://www.bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=97238 ) og det var ham der byggede det ÁT kit over på den jeg har holdene her nu og han snakkede om at en B230A kører med for høje komprotion i forhold til en B19A og man skulle vidst ændre noget på B230A motoren hvis man skulle få det til at gå ordentligt og den røde 244 jeg havde lavede nemlig også nogle nummer når den fik lidt ekstra (satte ud) at leve af.. men igen det er en jungel hvis man ikke lige har helt forstand på det og man får det ene og det andet råd fra forskellige folk..

    og det med F motoren var bare et forslag hvis man nu fandt en der bare stod flot i karossen men med sådan en motor i, hvor svært det var at bygge den B19A motor over i uden at skulle lave for meget ledningsnet osv. om for så bliver det jo også et større projekt..

    okay.. han skrev til mig den anden dag nemlig så troede du havde hørt fra ham også!!!


  • #4   3. jun 2012 fyr. ja det kunne også være sjovt med en T5 motor men nu har jeg det kit liggende og kan jo lige så godt bruge det..

  • #5   3. jun 2012 jaa så kan jeg godt se det.. hmm hvordan passer det på en b20??


  • #6   3. jun 2012 øøh godt spørgsmål!! havde nemlig også sel gået lidt og leget med tanken om 142 B18 eller B20 og så bygge det på, men kender ikke lige deres regler mht. det.. men det kunne være et sjov projekt..

  • #7   3. jun 2012 Jaa for den det kunne det :-)..

    Jeg ligger en B234 med spjældhus i min 360 smiley


  • #8   3. jun 2012 okay det lyder nu også pisse godt med sådan et par tragte der bare brøler.. smiley

  • #9   3. jun 2012 den gale murer !

    Nu har min bror haft en 244 med B230A motor og AT kit. Og det gjorde den ikke. Så kender ikke til det.?

    Det med kompressionen, der kan du bare ligge dobbelt pakning i, eller få lavet en pakning der er højere en de normale er.? Man kan godt ligge dobbelt uden der sker noget. Men det ville selvfølgelige være optimalt at få lavet en højere pakning. smiley

    Det med F-motoren ved jeg ikke noget om, så det vil jeg ikke udtale mig om. Men tror nu ikke det er det sværeste i verden. smiley


  • #10   4. jun 2012 Jeg har en Meget fin B230F LH2.4 motor tilsalg vis det er gået 333tkm


  • #12   4. jun 2012 volvo thomas. det med en f motor det var bare et eksempel jeg kunne lige så godt have skrevet en anden motorkode..

  • #13   4. jun 2012 hej kent.. tro mig jeg har siddet og bladret den bog igennem, men mit svenske er slet ikk så stærkt og min tekniske viden inden for biler og teknik den er der stort set ikke så lige nu er den bog mest en russisk billedbog for mig indtil man har haft næsen nede i motorrummet og pillet lidt ved det forskellige!! smiley

  • #14   4. jun 2012 vis du køber en 240 med b230K motor er det ret let at bygge dit AT kit på..
    topstykket skal bare byttes til almindeligt 530 eller ligne.. så er den klar til turbo..


  • #16   6. jun 2012 Hej Janik,

    Jeg mangler lidt viden omkring dit formål for vi kan give dig det bedste råd. Hvad skal bilen bruges til? Er det for sjov/ekstra bil, er det en "daily driver", Er benzin økonomi vigtigt?

    Efter hvad jeg kan finde ud af så her en B19ET 135HK ( http://volvo242gt.se/Volvo%20R%20Sport-2.pdf )
    Så i mine øjne vil det være et håbløst projekt at købe en 2.3l motor for at udskifte den med en 1,9l. Du kan sagten hente mere en 135 suge heste ud af en B230XXXX.

    Så ville jeg hellere opgradere en B230XXXX, men det komme igen an på hvor meget effekt er du ude efter 150, 200, 250HK?

    Mvh

    Steffen


  • #17   6. jun 2012 hej steffen..

    jamen bilen skal bare kunne bruges i hverdagen og lidt sjov og balade.. havde bestemt ikk tænkt den skulle bruges til noget vildt og voldsomt..
    mht. HK så havde jeg håbet et sted mellem 170 -190 hk hvis det var muliget..

    jeg skal til fyn i weekenden og kigge på en 244 B230A fra 86 som skulle stå flot i karossen..

    det med benzin økonomi det betyder intet og ordet økonomi røg jo nærmest også når man tænker volvo 240.. smiley


  • #19   6. jun 2012 Hej Igen,

    Jo det er jeg klar over, men jeg ville "aldrig" vælge en motor med mindre cc. og slet ikke når valget står imellem disse to motorer. Jeg mener at man skulle kunne få nogle billige stumper for at hente flere HK ud af B230 blokken.

    Der er naturligvis udfordringen med de første B230'ere, men det tror jeg nu ikke er noget problem når målet kun er små 200 HK.

    /Steffen



  • #20   6. jun 2012 Glemte lige lidt yderligere information:

    Som eks. så gave jeg 600 kr. for en komplet B230FX motor, jeg valgte at bygge den om til Turbo, men hvis man lod den være std. Ville man have ca. samme ydelse som en B19ET.

    Min motor er en '89 med de forstærkede plejlstænger og hovedlejer, så det behøve ikke at være dyrt at få dele til de gamle biler.

    /Steffen


Kommentér på:
volvo 244 spørgsmål

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce