2.174 visninger
|
Oprettet:
bagtøjs gearing {{forumTopicSubject}}
hvilken bagtøjs gearing køre jeg med, vis jeg køre med en m90 gearkasse vis jeg køre 90km/t med 2000omdrejninger?
sikkert ikke et nemt spørgsmål, men der sikkert en som lige ved det:)
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
Det eneste der dur, hvis man altså ikke vil pille bagpladen af bagtøjet og tælle tænder på kron- og spidshjul, er at løfte bagenden fri af joerden, så begge baghjul kan løbe frit og så tælle, hvor mange omgange kardanen skal drejes for at få baghjulene til at snurre en hel omgang.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
højst sandsynligt 3,31
min brors 940 med 230fk går også ca 90km/t ved 2000 o/m
der står indstruktionsbogen den skulle kører med 3,31..
en 3,73 går ca 80 ved 2000 o/m
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
For så kan jeg hjælpe dig, hvis du skriver dækstørrelsen.
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
3,73:1 = 79,13 km/t
3,54:1 = 83,74 km/t
3,31:1 = 89,71 km/t
3,15:1 = 93,70 km/t
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
Er det standart gearing i en 745 b230ft fra 1987? tror nemlig ikke der er pillet i det.
grunden til jeg spørg er fordi jeg er igen med et 16v turbo projekt, og sys det en lækker gearing, så vil have samme gearing til den nye bil:)
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 289 Svar: 1.050
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 289 Svar: 1.050
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
I Volvo 940 fra 1997 som jo alle er med M90, sidder der 3,54:1 i stationcar og 3,31:1 i sedan udgaverne.
Det er for at give et lavt brændstofforbrug (læs lavere omdrejninger på motoren).
Topfart bør jo ikke være et mål i sig selv. For det er jo ikke noget ved at kunne prale af at have en bil, osm kan køre 250 km/t, hvis den er hele formiddagen om at nå der op. Så er det da langt sjovere at geare bilen efter at kunne nå f.eks. 200 km/ t så hurtigt som muligt.
Det er det princip vi går efter når vi bygger en rallybil.
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 289 Svar: 1.050
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
sys nu heller ikke det skide sjov med topfart, den løber uden problemer 1cm forbi de 240km/t der står på speedometer. Det sket 1 gang, og det var også sidste gang!! Sådan en gammel 745 fra 1987 er simpelthen ikke bygget til den fart.
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 915
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
Og den er lidt vanskelig at skille ad og samle igen. Den er jo presset sammen.
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
men ja alt kan køres i stykker, vis det bliver brugt lidt hårdt:)
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
tror jeg kan gå fra 0-100 på ca 8 sek med standart b230fk lav gearet 80km/t ved 2100-2200 o/m
før med den gamle drivline var det også ca 7-8 sek om 100 bare med over 200hk
det har en pæn del at sige
min gamle 242 gt med b21e motor kan så godt som følge med til 100 (2 gear skift)
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
1. og 2. gear er for lave og 3. for højt.. :S det må være noget af det eneste der ikke er gennem tænkt fra volvos side
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
skød mig selv i foden da jeg prøvede en gr a knast de 2 film jeg har med 740'eren det med den.. hele momentet gik op i røg trak godt nok men gearingen var så lige pludselig alt for høj...
hvor meget effekt kører du med nu.. troede du ville sælge den 745
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
Nu er planen at det skal prøves at se hvad man kan klemme ud af sådan en helt std. motor med std. 531 top, med min kg2t knast, den køre jo kun 1,35bar, så spørgsmål er hvad den laver med 1,8bar. tror ikke 380-400hk er helt umuligt. Og så ved jeg også hvad sådan en motor kan holde til:)
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
men det er da også en betydelig effekt at hente
er det ikke en FK blok du kører med..
må indrømme havde det været en gammel b23 var jeg mere ligeglad
dine stempler skulle kunne tage 700hk
men ikke plejstængerne
har læst timer på det pis ..:/
de fleste for afvejet motoren ved effekt over 300hk
ville sku ikke ofre en fk blok på det :S
men har lidt samme indstilling som dig det skal jo testes..
har læst om en der kører 2,2 bar på en B20 med standart afvejede plejstænger
og 500 baghjuls hk
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
tror personligt den holder til 400hk, men så er grænsen nok også nået.
Der er også mange der snakker om at std. toppakningen ikke kan holde i dem, det sys jeg også jeg har modbevist, den holder fint til 1,35bar og 327hk. har hørt den kan være med til 1,9bar. derfor prøver jeg 1,8bar.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
og 500hk på B23
så er du tæt på 600nm
jeg vil gerne følge lidt med i det..
jeg skal kører med B23ET i en 245
men det bliver med portet 405 topstykke, en anden turbo manifold og en sug knast og godt med omdrejninger og lade tryk
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
Der mange måder og lave mange hk på, jeg er til stor turbo, fordi det giver et meget laver modtryk, og det gør den ikke bliver så varm som den ellers ville. Og så der ingen vej uden om en anden manifold, og der skal man nok ud i noget special lavet, men de koster ikke alverden vis man kender de rigtige:-)
Og så der indkøringsfasen, bliver det ikke gjort rigtigt, så holder det også bare af røv:-) så en færdig chip er no go i min verden. Men det altså en sjov billig bil, den står mig i 30000kr med alt. Incl. Bil.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
vil da også mene jeg kan lave 300hk til en rimelig pris på min 740..
den har jo fået 230fk og m90.. og tændboks der er chip bar..
531 top, a, v, vx knast
alu intercooler
3" luft mængde måler
t3t4 lader eller td04-18 / 19 ca 1,3 bar tryk
costum chip i begge bokse
større dyser ca 450ml
3" udstødning
så skulle den lave 300hk med resten som standart
men det løber jo også hurtigt op i pris ...
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
så det bliver sku nok 740eren alligevel.. det er lidt svært når man ikke kan beslutte sig..
hvordan har du monteret det..?
har du lavet et helt ny lednings net?
og hvor meget af bosch stumperne har du brugt fra motoren?
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
lavede mit eget ledningsnet, så ved jeg hvordan det hele hænger sammen.
men kræver lidt teknisk snilde, men så slemt er det heller ikke:)
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
kan den originale krumtaps giver bruges hvor den sider altså på svinghjulet?
har også den gamle tænding med hall giver i.. til at ligge har læst lidt om det men bliver hurtigt lidt forvirret i mængden af stof om det..
nok en del nemmere når man har en boks og man 100% ved hva man skal bruge..
hva med tændingen kører du så med fordeler?
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
Og køre stadig fordeler tænding.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
men så kunne den have fået et plant svinghjul på.. istedet for dobbelt masse
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
ville give en del mere omdrejnings villig motor med det plane..
men det er en lidt lavere priotet
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
det vil jeg helst ikke ud i..
har da et par af de almindelige undersinkede.. men der skal man jo alligevel også tilpasse med kobling så det passer til m90
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
der er en del og hente der jo..
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
har læst lidt om man ikke må have for højt tryk på ved lave omdrejninger..da der er meget stor belastning for motoren..
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
des flere omdrejninger des mindre tid er stempel plejstang belastet
jo flere omdrejninger jo mere tryk kan motoren tåle har jeg læst..
skrevet af en der kørte dragrace med volvo
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
jeg vil sige det på en sådan måde vil hellere ha at motoren trækker ens artet fra 4000 til 7500 en have et stort bund moment det er jeg sku lige glad med...
og med maks effekt omkring 6-6500
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
eller hva det det du solgte til mig?
da jeg kørte med gruppe a knasten i fant jeg ud af hvor meget det havde og sige hvordan den knast stod..
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
da jeg havde gr a knasten på o punkt kunne den ikke trække noget i bunden over hovedet..
så stillede jeg den så den opnåede senere så kunne den slet ikke trække før 4-4500 o/m men så kom den også jeg havde desværre bare begrænser på ved 5900 o/m
så stillede jeg den så den opnåede tidligere så fik den mere moment og kunne trække fra 3000 o/m
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
jeg har brugt det en del allerede det er skam ret effekt tivt selv om det nødvendigvis ikke giver mening
har også brugt det på suge motor som også var planen fra starten her var det ikke så markant anderledes som på turbo motoren..
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
hvor har du maks momentet
og hvor meget i længere tid altså xxx nm fra 3000-6000
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
Og 327,7Hk ved 5346Rpm
jeg har 240Nm og 120Hk ved 3000Rpm "lidt sjovt" heh
og har faktisk kun 390Nm og 310Hk ved 6000Rpm
så det faktik min momentkurve der dykker og knap så meget min hk kurve.
bagtøjs gearing
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside