{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 eller 4 ohm
  • #1   1. sep 2013 Helt klart 4 ohm, hvis du har effekten til det fra din forstærker... Grunden til 4 ohm er bedst, er at du vil få bedre lydkvalitet ud af den, da din forstærker har bedre kontrol over enheden...

• #2   1. sep 2013 okay mange tak for svaret.

Syntes bare jeg har hørt at hvis man køre i mindre ohm vil det ikke forvringe så meget og mere lydkvalitet men er ik sikker?

• #3   1. sep 2013 Det er ikke helt rigtigt... Jo længere ned i ohm du går, jo dårligere bliver signal/støj forholdet og dæmpningsfaktoren i din forstærker og det skal helst være så højt som overhovedet muligt... Derfor vil 4 ohm være det bedste at drive enheder i, hvis vi snakker lydkvalitet, da netop signal/støj forholdet og dæmpningsfaktoren er højest der... Når det kommer til SPL, altså at spille højt, er det stik modsat...

• #4   1. sep 2013 Jo højere ohm . jo bedre kontrol har forstærkeren over bassen. og min erfaring er langt bedre lyd.

har selv kørt mine 2 stk 10 tommer amboss i 0,5 ohm på min DM2000 i 4 år. hvilket jeg jo egentlig sys spillede fint. men efter en snak med Lasse fra carsound svendborg og et par andre kyndige . prøvede jeg koble dem så de køre 2 ohm på forstærkeren i stedet. og med lang langt bedre kontrol og kontant bas.

så mit råd vil være 4 ohm og så find en forstærker der kan levere noget power der også.. Har selv 2 stk DM2000 "Strapped" sådan de smider 1800WRMS i 2ohm

Kommentér på:
1 eller 4 ohm

Annonce