1.248 visninger
|
Oprettet:
Bananmanifold 4-2-1 eller 4-1 ? {{forumTopicSubject}}
Siger man ikke at en 4-2-1 er bedre ved lavere omdrejninger og en 4-1 er bedst ved høje omdrejninger?
Har fundet en supersprint der er en 4-2-1 og en anden der heddet Tezet som er en 4-1. hva vil være bedst. ska nok ik meget over 6500-7000 rpm.
dec 2005
Følger: 73 Følgere: 74 Biler: 11 Emner: 156 Svar: 427
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 500
På en Honda giver en 4-1 bedre spidseffekt. Altså flere hk på toppen. Men en 4-2-1 giver et bedre mellemområde. Dvs. et mere jævn træk hele vejen op på rpm skalaen..
dec 2005
Følger: 73 Følgere: 74 Biler: 11 Emner: 156 Svar: 427
i 4 - 2 - 1 kommer luftet susende fra 4 rør og blir fordelt til 2 rør og så 1 rør... hvilket formindsker den store modstand du har i et 4-1 rør. fordi luften blir fordelt på vejen... ergo er den bedst til høje omdrejninger, da det er der er mest knald på flowet!
dec 2005
Følger: 73 Følgere: 74 Biler: 11 Emner: 156 Svar: 427
dec 2005
Følger: 73 Følgere: 74 Biler: 11 Emner: 156 Svar: 427
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 500
http://www.hondacarforum.com/acura-technical/27288-whats-performance-difference-between-4-2-1-4-1-headers.html
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2704262
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2032439&highlight=4-2-1
http://hondaswap.com/engine-building/4-1-vs-4-2-1-dc-sport-headers-32702/
Vil du have flere links?
dec 2005
Følger: 73 Følgere: 74 Biler: 11 Emner: 156 Svar: 427
dec 2005
Følger: 73 Følgere: 74 Biler: 11 Emner: 156 Svar: 427
kun en flok der ikke har forstand på det der sidder og diskutere det.
jeg har været i lære et sted de tuner biler.. og mon ikke de ved bar lidt om det? fortsat god søndag.. det er spild af min tid det her.
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 500
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
dec 2005
Følger: 73 Følgere: 74 Biler: 11 Emner: 156 Svar: 427
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Havde det været en suge tunet motor så havde det været en anden snak.
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.209
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
http://www.supersprint.dk/shop/885901-supersprint-vw-4441p.html det er de 2 det drejer sig om.
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.996
en banan manifold virker ved at en udstødningsimpuls bliver efterfulgt af en lavtryksimpuls. og det afstemmer man ved at der hvor rørene mødes opstår der et lavtryk som hjælper med at trække udstødningsimpulsen ud af den næste cylinder som er i udstødningsfasen. længden på rørene før de mødes bestemmer hvilket omdrejningstal denne effekt opstår ved.
og derved siger det sig selv at lange rør betyder at du skal op i højere omdrejninger før denne effekt kan indtræffe.
og derfor er en 4-2-1 manifold bygget til at give mest effekt i mellemområdet og en 4-1 i topomdrejninger.
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
dec 2014
Følger: 34 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 4
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
Bananmanifold 4-2-1 eller 4-1 ?