{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

Hyletone HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har problemer med hyletone i mit eftermonterede anlæg. Anlægget består af følgende:

Pioneer AVH-X8500BT
Magnat RX44
Magnat RXMONO
Standardhøjtalere i døre (koblet på forstærker)
JBL 595 6x9 højtalre i hattehylde (koblet på forstærker)
JL Audio Subwoofer

Hyletonen er konstant og afhænger af hvor højt gain står på forstærkeren. Hvis bilen tændes alimdelig uden den står på tænding først, så kommer fremkommer hyletonen IKKE. Hvis jeg trykker OFF på radioen og efterfølgende ON mens jeg kører, så kommer hyletonen frem og bliver. Skal jeg have den til at forsvinde igen, så skal bilen slukkes og jeg skal vente ca 1 minut inden jeg starter bilen. Så er hyletonen igen væk.

Jeg har prøvet ny stel til både forstærker og headunit uden held.
Andre phonokabler og nyt signalkabel uden held.
Gain er skruet helt ned på forstærkeren, hvilket gør hyletonen mindre markant.
Har haft headunit sent til rep, hvor værkstedet har meldt den fejlfri.
Har prøvet headunit i anden bil af samme mærke hvor samme hyletone fremkommer. (Bilmodel Kia Rio 2012)
Strøm er trukket i højre side. Signal og højtalerkabel i venstre side.

HJÆLP. Det giver ingen mening det her.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyletone HJÆLP
  • #1   13. sep 2013 hvad sker der hvis du trækker en direkte plus fra batteriet og til radioen ?? det har før løst et lignende problem

• #3   13. sep 2013 Har du ikke prøvet at trække direkte plus fra batteriet. Kun stel har jeg prøvet at trække fra batteri, Har prøvet med anden pioneer radio (helt ny, bare en anden model). Den gør det samme.. smiley

Hvad skulle det hjælpe at lade batteriet op?

Det kan ikke være generatorstøj når hyletonen er konstant, og kun fremkommer på de måder jeg har beskrevet?

• #5   13. sep 2013 Er det over begge forstærkere?

Hvis det kun er den ene, ville jeg prøve en anden forstærker. Men hvis du har monteret dine forstærkere på bagsiden af sædet direkte ind i jernet, dur det ikke, så prøv at pille dem ned hvis dette er tilfældet som BMW skriver.

• #6   13. sep 2013 prøv med et støjfilter

• #7   13. sep 2013 NEJ!

• #8   13. sep 2013 Gå til lægen, i dansk tale hedder det Tinitus smiley

• #9   13. sep 2013 Det er kun på min 4 kanals der er støj, da den anden er en monoblok til sub. Alt stel er slebet ned til metal. Har haft sat anlæg i anden bil før. Så ved godt hvor vigtig korrekt stel er. smiley

Den laver bare samme fejl på min lillebroren forstærker. smiley de der helix kondensatorer man kan sætte mellem generator og batteri, virker de? For når bilen står på tænding er der intet støj. Så der må være et eller andet der forstyrre tænker jeg.

Er der nogen her i landet der kan måle fejl ud på sådan noget anlæg? smiley

• #10   13. sep 2013 Vil lige tilføje at forstærkeren er monteret på en træplade. Og der er monteret en 1 farad forstærker så de får power nok. Kondensatoren brugere som fordeler til de to forstærker. Har prøvet at sætte strøm direkte til forstærkerene, altså udenom kondensator. Det hjalp intet.

• #11   13. sep 2013 når du gasser op kan man så høre det på det

• #12   13. sep 2013 Ha ha... En kondensator betyder IKKE power nok... En kondensator giver ikke mere power... hvem har dog bildt dig det sludder ind?

• #14   13. sep 2013 Tja på min gamle blinkede alt lyset når jeg spillede højt uden kondensator på. Den lader jo op og skyder strømmen afsted når der er behov for det. smiley

Nej det bliver ikk højere me pedalen. Hyletonen på samme niveau hele tiden når den er fremme.

Tror ikk det kanaler højtalerne. Har haft alle taget fra undtagen hattehylde nemlig. Og det er i alle der bliver koblet på phoneudgange. ;/

• #17   14. sep 2013
    Mark K

Ok igen... en kondensator giver dig ikke mere power... Du har ikke mere til rådighed end dit batteri kan levere... kondensatoren får sin strøm fra batteriet... Det kondensatoren gør er at udligne negative strømspikes... dvs. når der kommer en stor belastning i systemet (Et basslag f.eks.) så bliver det dyk der normalt sker i spændingen på batteriet en smule mindre da kondensatoren som batteriet har ladet op for at hjælpe netop afgiver sin ladning der... men det betyder ikke at du faktisk har strøm nok... mange laver den fejl at tro de har massere af strøm fordi lyset ikke blinker... virkeligheden er bare en helt helt anden...

men dit støjproblem kan være et kabel der er gnavet i... problemet kan ogå være en smule induktionsstøj mellem kablerne... Nej det er ikke altid det følger motorens omdrejninger...

• #18   14. sep 2013
    BMW M-power

Luk røven...

• #19   14. sep 2013 Gnavet kabel. Hmm kan da tjekke det, men de er lige trukket og har ikke lavet været voldelig overhovedet da jeg trak dem. Jeg bor i Aalborg med er ofte i grindsted ved Billund. Kan du hjælpe da? smiley

Men det undelige er jo. Hvis jeg starter bilen og kører er der ingen problemer. Men holder jeg så ind til siden eller noget. Så skal jeg minimum vente 30-60 sekunder inden jeg tænder bilen igen. Ellers kommer hyletonen konstant. Desuden hvis jeg lader den stå med tænding inden jeg starter bilen så kommer støjen også. Så jeg er nødt til at tænde bilen med det samme for at undgå støjen.

• #21   14. sep 2013 Alt strøm til forstærkerne er med kobberkabelsko. Og kablet er det der dyre bløde halløj. Det er 35 mm2 fra motorrum til kondensator og 25 mm2 fra kondensator til forstærke.

Men dengang vi prøvede at sætte min HU i min lillebrors bil gav den jo samme hyletone på hans setup. Så derfor troede vi det var HU det er galt med. Men nu har vi prøvet med en ny headunit som laver samme fejl. Ellers kan det måske være rarinterfacet der er en fejl i, altså de ledninger der.

• #22   14. sep 2013 Da vi prøvede med en alpine HU var der ingen problemer med hyletone i min bil. Dog sagde det et smæld i højtalerne hver gang jeg startede bilen i stedet. Hehe. Det er håbløst. smiley

• #25   14. sep 2013 Jeg har slet ikke kigget på strøm i bilen. Regner med det er i orden på en ny bil. smiley angående headunit så er den netop lige kommet hjem fra rep. Og igår prøvede jeg en anden pioneer (helt ny) ude i butikken. Den gjorde nøjagtig det samme. Så kan bare ikketro HU fejler nnoget. smiley

• #26   14. sep 2013 På mandag skal en mekaniker lige prøve a give det et forsøg. Men hvis der skulle være fejl på strømmen er det mærkeligt. For prøvede jo radioen i min lillebrors bil. Det var resultatet det samme. Har mulighed for at få en alpine unit i stedet for min pioneer. Men synes alpine har et træls interface. Så vil meget nådig skifte til alpine. Men når det kun er bestemte ting der tricker hyletonen tænker jeg også om det kan være fordi HU og forstærker skal tændes i den rigtige rækkefølge eller noget.

• #27   14. sep 2013 Men det kan da godt ske at Kia Rio'en bare ikke kan give strøm nok eller der sidder en eller anden ting som genere radioen. Måske er pioneer mere følsomme end alpine.

• #31   14. sep 2013 Ja det er rigtig. Men fik jo et sprit ny head Unit i går. Og den hylte på nøjagtig samme måde. Tror Ik på to headunit i træk er defekte. Og den har jo også lige været til rep min egen hvor de ikke kan finde nogen fejl på den. smiley sååeh. Men hvis de er mere følsomme, så kan der godt være noget der påvirker den jo.

• #33   14. sep 2013 Yes. De troede også det var stelbanen i radioen der var gået på værkstedet.. Men den var intakt. Har godt læst at deres stel baner er følsomme. smiley

• #35   14. sep 2013 Hvor sidder dit stel kabel? hvis den sidder ovenpå lakken et sted, så prøv og slib lidt i det så det er ren jern, det kan også være fordi den sidder ved selerne..

• #36   14. sep 2013 hva str. kabler har du brugt og hvilken forstærker er det ? For det lyder 200 % som din stel der er for dårlig.

Har du husket at det ikke er nok at tage stel fra en bolt som rigtig mange gør, du skal tage stel direkte fra karrossen og der skal vare slebet HELT gennem malingen der hvor du tager stel.

Hvilke phonokabler kører du med ?

Det kan også være hvis du har skruet dine forstærkere fast i bagsædet, de skal isoleres så de KUN trækker stel gennem dine kabler

• #37   15. sep 2013 Som skrevet før er alt stel slebet ned til rå metal og monteret ved en eksisterende bolt i bilen ved bagsædet. Forstærkerne sidder på træplade. Phonokabler er nogle magnat til 100 kr stk. Ikk de dyreste. Men har prøvet med andre. Dog a samme kvalite bare trukket tværs gennem kabinen. Kabelstørrelse 35 mm2

Til BMW. Plus kablet er trukket igennem et hul der var i forvejen. smiley der er plastikkrans omkring. Men der går også et lille kabel gennem hullet. Ved dog ikke hvad det er til. Det er godt nok nogle underlige ting der kan give støjen kan jeg hører. Ved du om man kan måle fejlen med noget udstyr?

• #38   15. sep 2013 Du har tjekket skruerne ikke er så lange at de går gennem pladen og rammer bagsædet ? 1 spids på skruen er jo nok

• #39   15. sep 2013 Ja for har lavet en form i træ det er 19 cm høj og ligger nede i reservehjulshullet. Så det kan slet ikke lade sig gøre. smiley

• #40   15. sep 2013 er der nogle steder hvor dit phonokabel krydser dine elkabler ?

• #41   15. sep 2013 Niks. Tror heller ikke der kan være efter headunit. Som skrevet før i indlægget har vi min radio i min lillebrors bil. Og der er samme problem. Og det kan ikke være headunit da den lige er kommet hjem fra rep uden de fandt fejl. Og har prøvet med en ny pioneer, den gør det samme. smiley

• #42   15. sep 2013 Prøv at tage en mp3 afspiller og sætte til forstærkeren, er der stadig støj er det jo din forstærker, er der ikke er det dit phonokabel. hvor er du fra ?

• #43   15. sep 2013 Har prøvet a sætte min mobil direkte til forstærker. Der kunne jeg ikke hører noget støj. smiley jeg vil lige prøve at sætte et dyrt og godt afskærmet phonokabel til i morgen. Jeg bor i Aalborg. Men er ofte i grindsted. Hvad da? smiley er du en mirakelmand på området?

• #44   15. sep 2013 Det har lykkedes mig at ordne det jeg har rodet i hver gang da. hvilket phonokabel vil du prøve med da ?

• #45   15. sep 2013 Bare et ordentlig et. smiley køber det i Astina. smiley det kan jo være det lige skærmer lidt bedre. Hvor er du fra i landet? Har du sådan noget måle udstyr eller prøver du dig bare frem?

• #46   15. sep 2013 Jeg ved en del om hvordan det skal være og hvad fejlene kan være. Har lavet en del anlæg og roder meget med det og folk har da været tilfredse. Har nogle kabler du kan prøve med og kan da prøve at kigge det igennem for dig og har fejlsøge på en hel del anlæg efterhånden

• #47   17. sep 2013 Så fik jeg løst problemet. Klippede den blå Remote som gik ind i radioen. Og wupti. Ingen støj mere. smiley kan bare ikk forstå hvordan den kan lave støj i radioen. Men det spiller bare nu. smiley

Kommentér på:
Hyletone HJÆLP

Annonce