Lotus Omega Nr 537 1992

162.575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 490 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
Slå lyden til
00:00
/
00:10
LIVE

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

Lotus Omega Nr 537

Årgang:
1992
Motor:
• 3.6L 24V R6 Twin Turbo. (Ny motor 3.7L)
• Standard: Boring: 95mm. Slaglængde: 85mm = 3.615L.

• Ny motor: Boring: 95,5mm. Slaglængde: 85mm = 3.653L.
• Risse Motorsport forstærket Lotus Omega toppakning.
• ROSS stempler.
• Original hærdet krumtap, afbalanceret sammen med svingningsdæmper, svinghjul og trykfod.
• Originale plejlstænger.
• Forstærkede knastkæder.
• Topstykke renoveret, portmatched og bearbejdet i forbrændingskammer.
• 2 stk. Garrett T25 turboladere i specielt trim.
• Oliesprøjt på undersiden af stempler.
• 2 oliekølere.
• Chargecooler med elektrisk vandpumpe.
• Magnecore KV85 competition tændrørskabler. (8,5mm tykke).
• NGK Iridium tændrør.
• 3 originale tændspoler (wasted spark).
• Originale benzindyser.
• Bailey dumpvalve.
• 6-trins gearkasse fra Corvette ZR1.
• Holden bagtøj m. 45% spær.
Hestekræfter
• Standard: 377Hk / 568Nm.
• (567Nm v. 4.200 omdr/min, 402Nm v. 2.000 omdr/min).
Fælge
• Standard Lotus Omega fælge.
• 8.5x17 for.
• 9.5x17 bag.
Dæk
• Toyo Proxes T1-S.
• 235/45ZR17 for
• 265/40ZR17 bag.
Undervogn
• Pneumatisk niveaustyring af bagdæmpere.
• AP Racing bremser.
• 330mm vent. skiver m. 4-stemplede kalibre for.
• 300mm vent. skiver m. 2-stemplede kalibre bag.
Bilstereo
Styling
• Har fjernet lygteviskerne og mærket på motorhjelmen.
• Hele bodykittet bestående af skærmkanter, sideskørter, dørsider, front- og bagkofanger, hækspoiler, motorhjelm og kølergrill er det Lotus udviklede til Lotus Omega'en.
Aerodynamikken var allerede ret god på den almindelige Opel Omega A, men dette sæt forbedrede den en del. Bl.a. er der 0 Kg løft på røven, takket være den ret effektive hækspoiler.
Interiør
• Recaro kabine med Connelly læder, alcantara og valnøddetræ.
• 4 x elruder.
• Varme i sæder.
• Air Condition. (Køler også handskerummet ned).
• El-soltag.
• Solgardin i bagrude.
• El-spejle m. varme.
• Varme i sprinklerdyser.
• Serienummer på handskerum (Limited Edition Lotus 0537).
• Speedometer til 300Km/t.
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
SOLGT

Vil du se flere Lotus Omega Nr 537 til salg? Andre Lotus eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Lotus Omega Nr 537
  •   22. aug 2018 Øv øv ?? men tak for info smiley
    Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor meget du fik for den smiley

    Mvh Mark


  •   22. aug 2018 Hvad fik du for den hvis man må spørge smiley

  •   22. aug 2018 Hej Mark
    Bilen blev solgt sidste år ??
    Det må jeg hellere se at få skrevet ??

    Daniel


  •   21. aug 2018 Hej er bilen stadig til salg ? Så kunne jeg være meget intra!
    Mvh Mark


  •   19. mar 2016 Så må du sende mig en pris på bilen!
    Og fjern hellere dit nr og mail her fra tråden, spambotter og tyveknægte kigger med her.


  •   19. mar 2016 Nu ved jeg ikke om du stadig bor i Sverige, men der skal nok være nogen nordmænd der var interesseret i sådan en? De har pengene, kunne da godt nævne en enkelt der kunne være interesseret tror jeg.

  •   18. mar 2016 Michael K> Jeg vil sige at teknikken er dimensioneret ret godt.
    Gearkasse er stort set identisk med Corvette ZR1 gearkassen og bagtøjet er fra en Holden V8 af en art. Jeg har kun én gang set en Lotus Omega med smadret gearkasse.
    Motoren er også rimelig, især pga. den kraftige krumtap. Der kører flere svenskere rundt med mere end 550 Hk, men jeg mener at dette er grænsen, hvis den skal forblive kørende. Der er dog bygget nogle med markant højere effekt, men ingen af disse har vist at kunne klare det endnu. Begrænsningen må være motorblokken.
    På original motor, turbo'er osv., kan den skrues lidt op i benzintryk og chippes. Ved 1 bars ladetryk laver den 480 HK og 750 Nm
    (Original er 0,7 bar med 377 HK / 568 Nm).
    Koblingshuset er en akilleshæl. Det har det med at revne omkring ophænget til udløsergaflen til trykfoden. Dette kan dog optimeres.

    Jeg har besluttet at sælge min, så hvis du vil have en sludder, er du velkommen til at skrive eller ringe : daniel@danielsito.dk / 21432552

    Mvh
    Daniel


  •   15. mar 2016 Fed og lækker drømme bil. Sådan en må jeg eje en dag smiley

    Hvor holdbar er motoren og teknikken på denne model ? det er jo mange kræfter at holde styr på. Hvad skal man være opmærksom på eller holde øje med, hvis man vil købe denne model ?


  •   21. nov 2015 lækker vogn.

  •   8. sep 2015 my bad....troede det var et Lotus emblem.
    Men væk med Opel emblem....det er jo en lotus. smiley


  •   8. sep 2015 Søren B> Det var et Opel emblem der sad på hjelmen.
    I dag ville jeg nok ikke have fjernet det, pga. originaliteten, men jeg synes nu det er pænt uden. Alternativt findes der sorte Lotus emblemer.


  •   8. sep 2015 Det er så fin en Lotus.
    Hele historien omkring denne bil er jo så fantastisk. Og efterhistorien om hvordan den blev brugt til mange rambuk tyverier i England.
    En SÅ lækker bil der som standard kører over 280 og bare er hurtig i alt...må bremse og styre fantastisk.
    Hvor er det bare en lækker bil.....og fin detalje at fjerne viskere på lygterne. Dog er jeg ikke helt vild med at mærket foran er fjernet.....man må gerne blære sig RIGTIG meget med sådan en bil.


  •   8. jun 2015 Der er en mere af dem her på BG, jeg mener det samme om begge biler:)

  •   26. feb 2015 omg hvor er den bare sej! smiley

  •   22. jul 2014 rigtig fed opel ekstra høj fra mig smiley


  •   26. jul 2013 Den er så fed den bil...

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.734
      2. maj 2013 Ekstra høj givet. Den er det værd, intet mindre. Kultbilen over alle...

  •   18. apr 2013 RESPECT...

  •   6. apr 2013 Da den bil kom frem skal jeg love for BMW folkene fik kaffen galt i halsen..ikke engang den daværende M5 kunne hænge på det bæst der..!
    Respekt


  •   22. feb 2013 sidst der var noget til salg i en fornuftig stand var prisen ca 150.000 kr. Men de ligger mellem 140 og 200.000 kr så vidt jeg lige husker.

    Det kan normalt betale sig at finde en i tyskland da de har lidt lavere status dernede men den skal være dokumenteret km-mæssigt.


  •   22. feb 2013 Den er røv fede den fedeste og ondeste Opel/lotus har lavet til Dato. 700hk er set før på dem. Hvordan er priserne i Sverige i forhold til Danmark Evt pm og hvordan med bilpriserne

  •   17. feb 2013 Det kan godt være jeg normalt er BMW-mand, men sådan en Lotus Omega er altså på top-10 over drømmebiler. Mums!

  •   23. jan 2013 Hvis du sender AP Racing en mail med typenumrene på kalibrene, kan se sikkert sende dig nye pakninger.
    Stemplerne bør et almindelig maskinværksted kunne klare, hvis de får de rustne, samt kalibrene ind.
    (Der er to forskellige størrelser stempler i de forreste kalibre).

    Ham her fyren fra Holland har jeg skrevet lidt sammen med: www.lotusomega.com
    Han sælger komplette sæt skiver og klodser: http://lotusomega.wordpress.com/brakes/

    Han kommer i DK en gang imellem, så måske kan han tage dele med i bilen?

    Jeg købte bremseklodser hos Lindebjerg Car Parts / Racing Centret på Frederiksberg. Han havde dem på lager. (Jeg kan ikke huske numrene på dem, men jeg har det et sted).
    Jeg fik lavet løse nav til skiverne, så nu kører jeg med en standard AP Racing løs bremseskive i dimensionerne 330x32. Så slipper jeg for at købe dyre originale skiver. Navene blev lavet ved Gunnar Aaskov motorsport og der købte jeg også skiverne.
    (Billeder på Kjetils Lotus Omega side: http://85.195.9.221/lotus/apskiver%2Bnav_galleri.htm )


  •   22. jan 2013 hej det er det da stemplerne er blevet rusten og så ska de renoveres og nye klodser osv

  •   22. jan 2013 Rep. af kalibre:
    For nogle år siden var der en af gutterne i et svensk Lotus Omega forum, der fik stablet et samlet køb på benene, hvor vi fik rustfrie stempler samt nye pakninger til bremsekalibrene for og bag.
    Vi var vist 15-20 der købte sammen, for at få prisen ned.

    Hvis det er lignende du søger, har AP Racing sikkert reservedele til kalibrene.
    http://www.apracing.com/ Hvis du kan finde de pågældende kalibre her, skal reservedelene også være der.


  •   21. jan 2013 Jesper -
    http://www.bgdevelopments.co.uk/ er et ganske udemærket sted at finde dele. Men det er AP bremser så klodser med mere er at finde hos forhandlere af AP produkter


  •   21. jan 2013 hej hvor kan man købe bremse dele til dem ?? smiley altså rep kit til kalipere osv hvis du ved det :)?

  •   6. dec 2012 hehe du er ved at være gammel Daniel smiley men det forstår jeg sgu godt smiley

  •   5. dec 2012 Jo, sådan da.
    Den er gået på vinterferie og ejeren er gået helt i vinterhi... smiley


  •   1. dec 2012 HVa så gamle dreng. Har den gamle Lotus det godt?

  •   1. sep 2012 Drømme bilen!!

  •   7. jun 2012 Carsten
    Tak for den pæne besked, og så lige på min fødselsdag! smiley


  •   4. jun 2012 lækker smiley
    Hvor er den bare fantastisk fed


  •   14. nov 2011 ................T
    det er både den her bil, og generelt. den smule forskel gør altså intet mærkbart ved tomgangen.

    mht. din påstand om at der ikke findes så mange biler med større end 510ml dyser, passer simpelthen ikke. enten det eller så bruger du underlig målestok...

    der er da ingen dyser i den bette størrelse der har bøvl med forstøvning. er der bøvl med forstøvningen i de lave rpm ska du nok kigge på andre faktorer end dyserne...

    tak for linket.


  •   14. nov 2011 ¤ Scarface ¤
    Hmmm... vi er enige om det er den her bil vi snakker om og ikke generelt ikke? 510 ml er der hvor den begynder at vise tegn på lettere urolig tomgang. Vi snakker ikke om den vil stå og halte eller noget. Så slynger du ud at der er mange standard biler der er født med 510 ml dyser eller større... Er det ikke at skyde over målet? Nippon dyser passer ikke på en LO bare til info smiley og så mange med bosch/siemens dyser kører der ikke der har større end 450 ml som standard.

    I Bund og grund handler det ikke om ml antallet med duty circle hvor vidt dyserne kan følge med i lave omdrejninger og om de kan forstøve i den hastighed. Men sådan er det... det er Daniels projekt og jeg føler med på www.danielsito.dk


  •   14. nov 2011 Danielsito
    ja på en bette motor kan det muligvis give en anelse fed blanding, men det er osse kun hvis den køres med org styring uden piggyback.. ellers ser jeg intet problem med så små dyser.

    er der et sted hvor man kan følge dine opgraderinger, eller er de ikke på nettet?


  •   14. nov 2011 Scarface>
    Jeg kan kun være enig.
    På en 1,6'er ville det dog nok være årsag til en lidt fed blanding i tomgang. Jeg forventer ingen problemer på min.


  •   12. nov 2011 ................T
    det var dog en omgang af rang? 510 dyser giver dårlig tomgang? du er godt klar over at mange biler er født med meget større ikke?

    selv med org motorstyring vil den smule overstørrelse ikke gøre nogen forskel overhovedet.


  •   29. sep 2011 Daniel
    Du skal bare huske på at jo større de bliver jo svære bliver tomgangen smiley 510 ml er tæt på max før den begynder at halte lidt i tomgang. Men igen hvis du vælger 510 ml har du lidt at give af hvis du med tiden finder på at skulle køre 1,2-1,3 bar på nogle lidt større turboer. Men igen nogenlunde standard går den jo ganske fint. Det er stadigvæk de færreste biler på gaden der følger med i en sprint og på toppen.


  •   29. sep 2011 ..........T>
    Jeg synes ikke der er nogen grund til få testet dyserne, da jeg kan se på tændrørene, at én giver mindre end de andre.
    Jeg vil gerne have 6 stk. 510 ml dyser i. De originale er opgivet til 4,7g/sek, hvilket svarer til 391,67 ml/min.
    Hvis jeg skaffer nogle originale, er jeg nødt til at teste dem og håbe de er gode. De løber i øvrigt tør ved lige under 1 bar, så jeg vil hellere have større i og køre safe ved 0,9.


  •   29. sep 2011 Hehe
    kan lige forstille mig Daniel har slået pavilliontelt på nede på gaden med en LO snude stikkende ud i den ene ende...

    Kan du ikke få testet dyserne? Eller det er måske dyrere end at købe 6 nye 440/510 ml dyser?


  •   28. sep 2011 Daniel>
    Det er godt at høre.. Den ville gøre det godt i KBH sådan en LO.. smiley


  •   28. sep 2011 Luca J>
    Ja, der er ikke andet for...
    Det bliver dog ikke i første omgang, desværre.


  •   28. sep 2011 Daniel >
    Haha, ja det kan jeg jo godt se.. Men så må du jo flytte i hus smiley


  •   28. sep 2011 Luca J>
    Jeg tror Malmø kommune bliver pænt træt af mig, hvis jeg bygger en garage nede på gaden (jeg bor i lejlighed) smiley


  •   27. sep 2011 Daniel.
    Det lyder godt nok trist ..

    Det lyder ikke super optimalt.. Men med den tur motoren har fået skal den nok gå snor lige smiley

    Og det er da bare at bygge en garage.. Jeg havde brugt den som hverdagsbil.. Synes det er lidt fedt at bruge den til hverdag, når den stadig er så potent!


  •   27. sep 2011 Luca J>
    Jeg har faktisk slet ikke haft den ude og køre i år... smiley
    Den kører fint motormæssigt og sådan, men når den får bundgas og fuldt ladetryk, retarderer den tændingen meget, så jeg mistænker at den tændingsbanker, pga. den dårlige benzindyse. Det er derfor jeg skal have nye dyser og en mapning.
    Jeg kan sagtens køre i den, men det er jo ikke skægt at ikke kunne give den fuld smadder.
    Ud over det, skal jeg ikke have den holdende hjemme på gaden i Malmø, så den får lov at sove på mit værksted. Så jeg bruger den sjælden til at køre på arbejde osv.


  •   27. sep 2011 ...
    Hvorfor bruger du den dog ikke dagligt?


  •   27. sep 2011 ..........T>
    Ja, jeg kan godt se at der er tidspunkter, hvor den er god at have, men da jeg ikke bruger min bil til dagligt, er det sjældent et problem.


  •   26. sep 2011 Daniel,
    det er nu ellers meget rart hvis man har lidt travlt efter at have haft travlt smiley hvis du forstår. Normalt er min turbotimer slukket fordi jeg ingen problemer har med at køre stille og roligt de sidste 5 min af en tur smiley Men det er rart med en sikkerhed så olien ikke brander fast i turboen (selv om den snart står for udskiftning).

    Jeg skal nok holde øje når du får smidt nye billeder op smiley


  •   26. sep 2011 ..........T>
    Jeg er ikke specielt tosset med turbotimer. Jeg kan godt selv finde ud af at lade min turbo komme ned i temp. og omdrejninger, før jeg slukker motoren. Men nu bruger jeg den jo så heller ikke hver dag.

    Du må bare holde øje med min hjemmeside www.danielsito.dk så garanterer jeg dig for, at du opdager når den er kørende igen smiley


  •   25. sep 2011 Nemlig Daniel
    det var jo nærmest som at stå ved landingsbanen i kastrup lufthavn... Men det gav noget af en opmærksomhed kan jeg huske.

    Har selv turbotimer på golfen jo og den tager over hvis drifttemperaturen har været over 90 grader og kører således 2½ min i tomgang. Har oplevet en tosse sætte en postit på min siderude og kalde mig miljøsvin fordi jeg gik fra bilen mens den var igang. Vedkomne må have følt sig dum når de har sat den og bilen så er gået ud efterfølgende. hehe!

    Men sig lige til når vejret engang bliver godt igen og du får lidt til at vise den frem (og benzinkortet tillader en lille tur). Så ville jeg blive en glad mand igen der kan klare 13 år mere uden en LO


  •   23. sep 2011 Luca>
    Det er blæseren han mener, larmer helt vildt på en LO. Den er ret voldsom og trækker også så meget strøm, at det er meget normalt på LO, at sikrings og -relæsoklerne smelter. Jeg har monteret en større glassikring på min, så der er bedre kontaktoverflade.

    Problemet var jo, at det var HVER gang bilen havde været driftvarm, kørte blæseren i 20 minutter. Jeg var nødt til at have et reservebatteri i baggagerummet, for en sikkerheds skyld... Og det var nu nogle ret effektive batterier.


  •   23. sep 2011 ..
    Arr, så skal i da have jer et ordentligt batteri..

    - Jeg har haft el-køling på min Omega, og min køler har været utæt og når der ikke har været vand nok i slangerne (0.5 l i ekspansionsbeholder) så kørte min blæser af uvise årsager også i op til 15 min.. Det var godt nok aldrig noget problem! smiley

    - Det fungere bedre når der var nok vand på..

    Hvad siger du larmer på en LO?


  •   23. sep 2011 Hehe
    dejligt Daniel, så virker det jo som det skal nu... kan godt huske den lavt gående flyver fra de vinger på LO'en... de lamer helt vildt faktisk. Kan huske Kjetil døjede med det med de batterier også... puha..


  •   22. sep 2011 ..........T>
    I gamle dage da jeg kom meget på Striben osv. kunne den stå og køle i mere end 20 minutter, selv om jeg havde kørt 'nedkølning' det sidste stykke, men fuld blæs på varme i bilen osv.
    Nu efter jeg har fået styr på cirkulationen, tager det 4-6 minutter, med omgivelsestemperatur på +25 grader. Det er da noget af en forskel.
    Et er at naboerne nok er glade for det, da blæseren larmer helt vildt, noget andet er, at den ikke længere æder batterier til natmad smiley


  •   22. sep 2011 cirkulationspumpen
    bruges faktisk på flere biler. Den sad også på mine renault 19 16V med en termokontakt der slukkede pumpen når vandet blev 82 grader. (Kunne godt være 15-25 min den kørte hvilket er lidt hårdt for et 44Ah batteri på langt sigt).

    Princippet kommer jo af at varmen i motorrummet blæses nede ud eller oven ud. På LO har man to huller i hjelmen hvor luften kan ledes ud ved stilstand samt kold luft trækkes igennem under kørsel for bedre køling.

    Jeg vil stadigvæk gerne have en tur på sædet ved siden af uden det skal være vildt eller voldsomt... savner sgu lyden og følelsen af sådan en LO... Og farven... Emperial Green


  •   21. sep 2011 Luca J>
    Jeg takker smiley


  •   21. sep 2011 Danielsito S
    Haha, jamen det er tydeligvis også noget du ved en hel del om! Held og lykke med din LO smiley


  •   21. sep 2011 Luca J>
    Nej, jeg kigger der inde en gang imellem, men jeg plejer bare at søge på 'Lotus' og se om der er noget jeg har forstand til at blande mig i smiley
    Jeg må lige kigge derind.


  •   20. sep 2011 Danielsito S
    Altså de fleste biler stiger vel når man slukker dem, min egen gør i hvert fald det samme! Men det lyder ret uheldigt, og ikke super positivt!

    Og ja, som du tidligere har skrevet inde på OpelPower, så er det næsten billigere at købe en ny LO, end at købe en ny motor. Men det lyder som en lækker motor du har fået skuet sammen, selvom det må være træls med tanken om en C30SEJ bund smiley

    - Der er en tråd kørende på OpelPower angående kompressor på C30SE, det kan være du kan komme med nogle guldkorn. Du er vidst ikke derinde så ofte.

    Og ja, min fejl. Det er selvfølgelig 377!


  •   20. sep 2011 Luca J>
    På en LO sidder der en lille elpumpe og en trevejs ventil, der sørger for at cirkulere kølevandet, når motoren slukkes og er over 92 grader. (Når jeg slukker den driftvarme motor, stiger temperaturen hurtigt til 100 grader).
    Pumpen og ventilen er så i gang, til temperaturen rammer 89 grader.
    Jeg har efter motorhavariet fundet ud af, at jeg havde en utæthed i en vacuumslange og dette gjorde at ventilen klappede i.
    Dvs. jeg har ikke fået den nødvendige køling af den slukkede motor...
    Dette har forårsaget (måske sammen med en tidligere forkert tilspænding af topstykke) at der var revner omkring alle hullerne til topboltene, på udstødningssiden i blokken.
    Pga. dette og et mislykket forsøg med nogle grove skæreringe, var blokken ikke meget værd længere.

    Jeg har nu ombygget en C30SEJ motorblok til 'næsten' LO specs. LO'ens blok er lidt kraftigere omkring krumtappen, men jeg har hørt om flere C30SE'er, der kører problemfrit med over 400 Hk.
    Jeg har så brugt min LO krumtap og plejlstænger og fået lavet stempler i USA.
    Den eneste forskel på C30SE og C36GET topstykkerne er, at forbrændingskammeret er blevet bearbejdet for at sænke kompressionen. Jeg har fået lavet mit forbrændingskammer bedre end på LO, samt portmatched alt på indsugningssiden. Dette blev gjort samtidigt med en almindelig overhaling af topstykket, med nye ventilstyr og pakdåser, samt slibning af ventilerne.
    Krumtappen er så blevet afbalanceret sammen med svingningsdæmper, svinghjul og trykfod. Stemplerne er afvejet fra producenten, samt jeg har selv afvejet plejlstængerne.
    Inden blokken blev boret, honet og planet, har jeg glasblæst og malet den.

    Så alt i alt, synes jeg at jeg har fået smækket en ret fin motor sammen. smiley
    Nu mangler jeg bare dyserne og mapning...

    P.S. Den har 377 Hk originalt smiley


  •   20. sep 2011 Danielsito S
    Okay..

    Jamen gik der koks i den ''orginale'' motor siden du valgte og renovere den?

    Kunne nu også forestille mig at den gik udmærket med de 388 hk den har orginalt smiley


  •   20. sep 2011 Luca J>
    Jeg må se at få taget nogle billeder af kabinen så. Eller generelt nogle flere detalje billeder.

    Jeg ved ikke hvad den laver efter ombygningen, da den skal have nye dyser og en mapning, før den går optimalt. Når det bliver ordnet, regner jeg også med at have den lidt i ladetryk, dog højst til 0,9 bar, da de originale turboer er rated til 1.
    På en helt original Lotus Omega med chip, giver 0,9 bar omkring 480 Hk og 750 Nm. Jeg forventer ikke rigtigt noget, bare at den kommer til at gå fuldstændigt rent.


  •   14. sep 2011 Lækker vogn!
    Det er jo den eneste rigtige Opel der findes.. Selvom det enlig er en Lotus (desværre)..

    Der mangler lidt billeder af kabinen.. Ellers er det jo min drømme-vogn! smiley

    Hvad laver den af hk efter optimeringen?


  •   5. sep 2011 Simon N>
    Tak.
    Jeg er også meget glad for den smiley


  •   5. sep 2011 omega
    der har du sq drømme bilen, så bliver det ik bedre smiley ekstra høj her fra


  •   6. aug 2011 Morten O>
    Det går rigtigt godt derhjemme!
    Jeg har holdt mig lidt opdateret på din bil. Det ser sgu godt ud.


  •   6. aug 2011 Ken P>
    Okay, det er slet ikke galt, hvis de er i ordentlig stand.


  •   5. aug 2011 de englske..
    jeg kender ikke priserne på Omega Lotus.. men dem jeg kan se af Carlton Lotus er fra 13.500£ og op til 20.000£ (ved godt at der så skal afgift på også)


  •   5. aug 2011 Hey Champ
    Hvordan går det derhjemme?

    Smut ind forbi min bil.. Jeg har fået den lakeret og smidt nogle nye billeder her ind...

    Morten
    HILS!!


  •   4. aug 2011 Ken P>
    Jeg har ikke set dem du nævner, men som regel er Lotus Carlton dyrere end Lotus Omega, da der ikke er lavet nær så mange højrestyrede, som der er venstrestyrede.


  •   4. aug 2011 der er 4 i england..
    Hvis du vil have den som højre styret... så er der 4 til salg på ebay..


  •   26. jun 2011 Daniel
    det er da lidt ringe han ikke skriver hva nummer der er tale om smiley


  •   24. jun 2011 daniel P
    Tak.
    Der har ikke været nogen til salg i Sverige i noget tid, men tidligere var der for det meste en eller to til salg på blocket.se
    Der står en til salg på www.lotusomega.se men jeg ved ikke om den er solgt. Den har stået der længe og siden bliver sjældent opdateret.

    Daniel


  •   17. jun 2011 Kig
    på mobile.de det er som regl der du finder flest


  •   17. jun 2011 ..
    Fed Omega du har dig der! har altid gerne ville have en men har aldrig kunne finde en. Min mor bor i sverige så har kigget derover for så at flytte der over smiley


  •   20. apr 2011 Ja det snakkede du godt nok
    om sidst. At han var gået helt i selvsving med et projekt. Synes dog du snakkede om corvette motor men pyt skidt.

    Jeg har også kun set de film hvor den havde ca 600 hk altså 940'eren.

    Alt i alt er det stadigvæk en af mine top 3 vogne. At jeg aldrig kommer til at eje en er en anden sag. Det skulle da være hvis Kjetil kom og læssede sin af her oppe hehe!


  •   20. apr 2011 Engström
    Ja, det er ikke meget jeg hører til ham. Har ham vidst på FB, men han blander sig ikke meget i LO længere.
    Hans kompis, Andreas, som han byggede 940 med, er i gang med endnu et sindssygt projekt. Han har lagt en Viper V10 motor i en af sine LO'er. Han har vidst tre...


  •   19. apr 2011 P.S Til de interesserede
    så vil jeg da lige sige at de sidste 5 år har prisen på LO'erne været helt og aldeles stabil.


  •   19. apr 2011 Daniel
    jeg kunne ikke være mere enig. Det er ved at være sjældent at se en 900 serie til salg.

    Hører du egentlig noget til Stefan Engström? Er han helt væk fra LO'erne eller hvordan?


  •   11. apr 2011 LO til salg
    Ja, der er ikke mange til salg lige pt.
    Der er jo de tre til salg på mobile.de

    Man skal nok være mere end almindelig bilinteresseret, hvis man vil give 260.000,- for en bil fra 92. Til gengæld er det en af de absolut sidste LO'er med få Km på tælleren. (Nr. 939 ud af 950).

    I modsatte ende er der en der er gejlet med grimme striber og er møgbeskidt. Til gengæld er prisen god. Den er nummer 580.

    Den i midten ved jeg ikke hvad jeg skal sige til. Forhandleren har ikke gidet tage særligt mange billeder og han aner ikke hvor mange eksemplarer af bilen der er lavet og nævner slet ikke, hvilket nummer denne er... Det er ikke i orden på sådan en sjælden bil.


  •   9. apr 2011 Lotus Omega
    an man finde nogen til salg i nu og hvor hende af


  •   18. jan 2011 Daniel Dirksen
    Som T siger, Mobile.de
    Jeg har lige kigget på Blocket.se og der er tilsyneladende ingen til salg i Sverige, lige nu. Måske kommer de frem, når vejret bliver lidt bedre..?

    Der har aldrig været en Lotus Omega indregistreret i Danmark, så afgiften ved jeg ikke hvor ligger.
    Send mig gerne en PM, hvis du har flere spørgsmål.

    Mvh
    Daniel


  •   17. jan 2011 mobile.de
    eller tilsvarende sider er vidst stadigvæk der hvor udvalget er størst. Men med en produktion på under 1000 stk og nok noget nær halvdelen der er dræbt så er der ikke mange at vælge imellem mere.


  •   17. jan 2011 ..
    Mega fed vogn du har smiley

    Ved du hvor man ska kigge efter sådan hvis man selv er intra ?


  •   14. dec 2010 Christian G
    Du må have sovet i timen... Jeg har haft den oprettet her inde siden 2002 smiley
    I øvrigt var den et smut til din ø i sommer. Billeder på min hjemmeside www.danielsito.dk


  •   13. dec 2010 !
    Hvorfor har jeg ikke set den her før?

    Det er jo gudebilen over dem alle! Hold da kæft.. En drengedrøm ville sku gå i opfyldese hvis jeg fik lov til en tur i sådan en!



  •   29. okt 2010 Mr. Hyde
    Jeg takker :o)


  •   8. sep 2010 hej
    ja det med dioderne og det er rigtig nok. men det så nu meget federe ud i virkeligheden.

    ja det med og bygge den om til en anden slags model, var nu mere fordi jeg har råd til en org evo500.

    ja vidste godt at hækspoilen kom fra en lotus:) havde også en fra en evo500, men syntes den var pænere med lotus hækspoile:)


  •   12. aug 2010 ..........T
    Tak :o)
    Det er også helt fantastisk at have den ude og køre igen.
    Og det skader vel heller ikke at den får kørt et par tusinde Km, inden turbo'erne bliver max'et ud ;o)


  •   11. aug 2010 Nåh ja du er jo en gift mand nu smiley
    Kan ikke huske om jeg fik sagt tillykke, men endnu engang tillykke hvis jeg ikke har sagt det før.

    Om den bliver krudtet af eller ej er et fedt med mig smiley har været en tur i Kjetils da den kørte for snart 10 år siden hehe. Og den oplevelse kan jeg godt huske stadigvæk. Men ville da ikke have noget imod en tur en dag igen.


  •   11. aug 2010 IRL
    Der er ellers gode chancer for det nu.
    Den kørte min brud og mig fra kirken, lørdag d. 31/7 og om to uger skal den til Fyn.
    Den er dog ikke klar til at blive krudtet af, da jeg mangler at lave den nye køler til chargecoolingen færdig, samt at en af mine dyser giver mindre end de andre.
    Når jeg en gang får købt nye dyser, skal den også chippes ordentligt.


  •   10. aug 2010 Daniel,
    Jeg vil nok vove at kalde dig meget klogere med tiden smiley Jeg glæder mig til en dag at opleve din LO jeg har kun set den en eller 2 gange og det er sgu for lidt.


  •   10. aug 2010 Turbo'er
    Mikkel> Jeg er sikker på at olien også køler ;o)
    Men jo, det meste af teksten her er også ret gammel, så lidt klogere er jeg forhåbentligt blevet i løbet af årene :o)


  •   9. aug 2010 Daniel....
    Dine turboer er sgu da oliesmurt og vandkølet smiley

    Forresten... fedt det er en LO 3,7L smiley


  •   1. aug 2010 ..
    Det øøøh, var jeg da godt klar over ;D eller .. Hehe ..
    Lige sån noget med tænding er jeg ikke så skarp til men det ska da læses lidt på ! smiley


  •   1. aug 2010 Luffe,
    DIS tænding er faktisk en fiat opfindelse. smiley


  •   1. aug 2010 ..
    Det må jeg hellere snakke med min mekker om, Fiat'en får brug for alt hva der hedder hjælp den dag den står på plader igen smiley


  •   1. aug 2010 Hmmm
    Altså det gør da noget frem for enkelt tændspole smiley men individuel tændspole er endnu bedre.


  •   31. jul 2010 ..
    Nå for fanden .. Jamen, hva gør det ? Gir det noget i den ene eller den anden retning ? smiley hehe ..


  •   30. jul 2010 Luffe
    med wasted spark menes der egentlig bare DIS tænding. Altså gnister tændrøret i 2 cylinder ad gangen hvor det ene stempel står i slutningen af kompressionsfasen og det andet står i udstødningsfasen. Det virker fint fint smiley


  •   30. jul 2010 ..
    That's a keeper I'll bet !! smiley hehe ..
    Sygt fugtig retro siller vogn smiley Har lige et spørgsmål ..
    Du skriver under motor - 3 tændspoler (wasted spark) .. Hva menes der med "wasted spark" ? smiley

    Mvh Luffe


  •   2. jul 2010 Ja det kan jeg sgu godt forstå.
    Det har ikke været sjovt at opdage sådan et "hul" så tænker man bare FUCK!!! Men fandme fedt den er ude og køre! Det må være dejligt at kunne nye sommeren i den fine LC/LO smiley


  •   1. jul 2010 Hul i blokken...
    Det skal desværre se sådan ud!
    Det er ens på Lotus Omega og Opel Omega 3000 24V. Der sidder en lille "pil", som på Opelen skal bruges for at takte den, eller måske nærmere for at stille tænding. Den har så også en streg på svinghjulet.
    Desværre er hullet meget grimt lavet, så det ser nærmest ud som om at der er slået hul.

    Forestil dig lige hvordan jeg havde det, første gang jeg lagde mærke til hullet!! :o/


  •   1. jul 2010 Hurtigt spørgsmål
    hvad er det for et hul i højre siden af blokken ind imod svinghjulet? SKal det se sådan ud eller er det en gammel skade?


  •   24. jun 2010 nice Daniel smiley
    godt at høre bilen endelig er på gaden igen efter.... lidt pause i garagen smiley

    Og 17,6 km... puha det var da vidst at friste skæbenen smiley hehe


  •   23. jun 2010 HELL YEAH!
    Lotusen har bestået sin første 17,6 Km lange testdrive!
    Det var fandeme dejligt...


  •   27. maj 2010 :o)
    Bliver fedt at se den køre smiley


  •   16. maj 2010 sådan lotus omega er den eneste opel jeg ikke ville være pinlig over at eje. i særdeleshed ikke din smiley
    stor respekt herfra smiley


  •   1. mar 2010 Henrik P
    Jeg kender en, der måske har et Irmscher 4 liters kit liggende, til at bygge en C30SE om?


  •   28. feb 2010 motor
    hej du sku vel ikke kende nogen der har en 3,6 eller 4,0 motor til at stå man kan købe


  •   19. feb 2010 Johnny
    Tak for de pæne ord :o)

    Jeg skal nok behandle den pænt også når den bliver knaldet af på landevejene ;o)


  •   18. feb 2010 hey
    Kanon lækker Lotus smiley
    Det er satme en af mine drømmebiler. simpelthen overlækkert bil smiley
    derfor - xhøj smiley pas godt på den smiley


  •   18. feb 2010 Opel motor
    Motorblokken er ikke identisk med Opels blok, men den ER lavet på samme bånd. :o)


  •   17. feb 2010 Det er også bare
    en opel motor der er bygget om af Lotus smiley


  •   17. feb 2010 Niko T
    Takker.

    Lotus har lavet en del mere om, end det ;o)


  •   17. feb 2010 lækker øse
    Dette er en af de få opel'er jeg egentlig ville eje ! kun pga LOTUS motoren og et sæt AP bremser smiley


  •   10. jan 2010 Okay...
    Sygt nok, synes heller ikke jeg kunne finde mere om den voldsomme LO (nr 940) smiley men spændende er det da i hvertfald med din egen.


  •   9. jan 2010 Engström
    Stefan byggede den sammen med en der hedder Andreas. Andreas overtog bilen og har nu solgt den. Den lagde 500 Hk ved 0,7 bar. Den kører med skæreringe nu, da toppakningen fra USA røg ved 1,5 bar.
    Den har vist kortvarigt kørt med 2 bar.

    Andreas er nu i gang med at bygge en anden LO med Viper motor og tryk. Den kan følges på www.zatzy.com Han kalder den vist Whitesnake.


  •   8. jan 2010 Hvordan går det egentlig med
    Stefan Egstrøms? Den var jo bygget helt om til drag og jeg ved ikke over 1000 hk smiley


  •   8. jan 2010 Turbo'er
    Nej, jeg planlægger at køre med originale turbo'er.
    Jeg vil starte med at køre med originalt ladetryk på 0,7 bar. Jeg får bilen mappet ordentligt ind, så den kommer til at snurre helt perfekt.
    Hvis jeg en dag vælger at køre med 1 bar i stedet, giver det omkring 480 Hk og 750 Nm.

    Jeg kender til to LO'er, der er optimeret med større turbo'er og hjemmebyggede indsugninger og udstødningsmanifolde. De lægger begge omkring 500 Hk med 0,7 bar.


  •   8. jan 2010 Okay,
    ja der kan du se hvor længe siden det faktisk er jeg har læst noget om LO'erne... (alt for længe). Nu hvor du siger det ringer der en klokke men sådan er det tit smiley

    Det bliver i hvert fald spændende at se hvordan den kommer til at gå. Hva med turbo'erne. Er det standard eller skal du have noget sjovere på? Kunne godt se det sjove i 2 stk GT35 turboer og 700 hypper smiley


  •   8. jan 2010 Boring
    Der tager du fejl.
    Den har samme boring som Opel maskinen, det er kun slaglængden der er anderledes. De har begge en boring 95mm.
    Min er blevet boret lidt op, så den nu er 3,7 liter :o)
    Topstykkerne på dem er ens, bortset fra at forbrændingskammeret er optimeret lidt i LO. Mit er der blevet hygget lidt ekstra om.
    Jeg har fået lavet stempler ved Ross Racing Pistons i USA.
    Plejlstængerne har jeg afvejet.
    Krumtap, med alt der hører til, er blevet afbalanceret, så jeg glæder mig til at mærke hvor rolig motorgangen er blevet!

    De eneste ting i motoren der har mærkelige mål, er nogle studse til kølervandet i toppen. De er med gevindstørrelser, der ikke fremgår af nogen tabeller jeg har set...? (Hverken mm eller tommer). Så der skulle der opfindes :o)


  •   8. jan 2010 Jeg vil godt tro du efterhånden
    har fået temmelig stor viden omkring LO/LC'erne. Og ja maskinen er jo i bund og grund en 3.0 24V maskine der er boret op smiley men tænkte mere på når nu jrumtap, stempler og plejstænger var noget lotus havde lavet kunne man fristes til at tro det var tomme mål, men dejligt med noget man faktisk kan finde noget til smiley


  •   8. jan 2010 Bolte
    Jeg tror ikke det er fordi de holder det hemmeligt. Jeg ved ikke om der er nogen der har fået ARP bolte i, men jeg kan ikke huske at have hørt om det.
    Jeg skriver på et engelsk forum, hvor der er ret mange LO/LC ejere, der ved meget om bilerne. Men jeg er efterhånden også en af dem der ved en del om dem. :o)

    Det er mm metrisk gevind, da blokken stort set er en Opel blok. Den er lavet på samme bånd som C30SE blokken.


  •   8. jan 2010 smiley
    Det er sjovt de skal hemmeligholde sådan nogle ting. Men det skulle undre mig meget om ikke det er mm gevind selv om det er en eneglsk bygget bil. Men igen... man kan jo lede reoler op og ned hvis man skal finde det rigtige


  •   8. jan 2010 Bolte
    Nej, ikke ARP, men tilsvarende.
    Der er ingen af de andre LO ejere, der kan fortælle hvilket sæt ARP bolte man skal bruge, så jeg får dem lavet af en der har styr på den slags :o)


  •   8. jan 2010 Skidt med de priser,
    hvem kigger også når man alligevel har en stående smiley

    Det lyder sgu godt med de dele der smiley er det ARP bolte og møtrikker eller?


  •   8. jan 2010 Priser
    Jeg skal være ærlig og indrømme at jeg ikke har kigget på priser længe, så jeg er ikke særligt opdateret.

    Ang. min egen, har jeg bestilt det sidste jeg mangler til motoren: Møtrikker til pinboltene.
    De kommer, så snart materialet lander hos firmaet.

    Toppen ligger allerede på med toppakning og pinbolte. Jeg mangler kun møtrikkerne for at spænde den fast.
    Når der er styr på det, er der ikke meget arbejde før jeg han lægge motoren i bilen.


  •   8. jan 2010 Troede
    efterhånden prisen på de engelske var ved at være dalet ned i normalt niveau.

    Men til info, hvis man vil have sådan en vogn her til fornuftige penge SKAL det være nu. Jeg er 100% sikker på inden for de næste 10 år er priserne steget 2-3 gange da det virkelig er en epokegørende bil som stille og roligt forsvinder ud af markedet grundet det lave produktionstal smiley Så se ikke på det som en hurtig autobahn krydser, men som en investering. Den skal nok blive sin egen vægt værd i guld ;o)

    Daniel, glæder mig stadigvæk til din kommer ud og trille. Og håber da din målsætning holder stik så vi snart får den at se smiley


  •   8. jan 2010 Hvor?
    De højrestyrede eksemplarer (Lotus Carlton) ligger noget højere i pris, end de venstrestyrede (Lotus Omega).
    Der kører mere end 35 stk. i Sverige, så det er ikke sjældent at der er nogen til salg.

    Bedste bud er nok at søge i Tyskland, eller alternativt gennem netværket Autobahnstormers, der er en engelsk klub for 6-cylindrede Opel modeller og Lotus Omega (og et par andre modeller).
    På Autobahnstormers forum, er der ret mange kompetente Lotus Omega ejere, så der er meget info at hente.
    Medlemskab koster £20 om året.


  •   7. jan 2010 Så vidt jeg husker er
    de nemmere at finde i England da det jo er en engelsk produceret bil, men hæng mig ikke lige op på det. Hvis du vil have rattet i den rigtige side skal du kigge i tyskland eller sverige. De fåes faktisk fra omkring 100.000 kr og op til en mindre formue uden afgift. Afgiften er vidst noget vi kun tør gætte på... eller omkring 180-200.000.


  •   7. jan 2010 Hey...
    Bare sådan lidt for sjov, hvad koster sådan en dejlig vogn der og hvor kan man evt. købe sådan en henne? De skal vel inpoteres hjem fra tyskland eller hvad? smiley


  •   11. nov 2009 Christian R
    Tak for det :o)


  •   10. nov 2009 fed
    fed vogn.
    respekt herfra


  •   13. okt 2009 Daniel,
    jeg har ikke bedt om en tur som føre for det er ikke min bil og jeg har for meget respekt for andres ting til at ville spørge om det smiley I stedet har jeg tiltro til at man får en tur med en føre der kender bilen og kan udnytte den til sit fulde maximum (bedre end jeg kan i hvert fald).

    Hvis du forstår smiley Jeg har forresten mistet dit nummer, men den tager vi lige andet steds når og hvis det bliver aktuelt smiley


  •   12. okt 2009 Tur
    Jeg skylder efterhånden rigtigt mange ture, så folk må selv holde sig til!
    Ud over det, er der nogle stykker jeg lovet at de får lov at køre den også.


  •   12. okt 2009 Skal han ikke snart sælge den hehe!
    Arj jeg har ikke penge til sådan en vogn uanset om den er med eller uden afgift. Jeg må nøjes med at savle over jeres og i ny og næ tilsnuske mig en tur når de kører. Jeg nåede forresten aldrig at få en tur ved siden af i din mens den kørte, men det kan vel nåes en dag ude i tiden når den kommer til at virke igen smiley du er i hvert fald ikke den eneste der glæder sig


  •   12. okt 2009 ..........T >
    Jep, hans har stået urørt længere end min.


  •   12. okt 2009 Nej for fanden
    Hva med ham den krøllede svenskernakke? Har han stadigvæk evighedsprojektet?


  •   12. okt 2009 ..........T
    Den skulle gerne stå på spring til foråret!
    Efter alle disse år, er der vel ingen grund til at handle overilet! :o)


  •   11. okt 2009 Hva så Daniel,
    er den bil snart ved at kunne komme til bilsyn i sv? smiley


  •   27. aug 2009 Morfar
    Jeg er også tæt på at kunne lægge motoren i bilen, så det er ved at ligne noget. ;o)


  •   25. aug 2009 .
    Vi snakkede om den skulle være færdig 1. aug ikke?...Du hænger lidt i bremsen..Fart på hehe...


  •   26. jan 2009 Michael N
    Jeg købte den i 2002 og gav omkring 130.000,- for den.
    Jeg købte den af en gut i Sverige, der har importeret en del af dem.
    Der plejer at være nogle til salg på enten www.mobile.de eller www.blocket.se
    Der er dog ingen på blocket lige nu.

    Jeg vil umiddelbart mene at en i samme stand som min, ligger omkring 160.000,- nu.


  •   25. jan 2009 Hej.
    Jeg vil li høre hvor du har fået fat i sådan en Lotus fra? Og hvad du har givet for den?


  •   1. nov 2008 Motorrum
    Tænkte du nok er ved at have glemt hvordan motorrummet så ud på sådan en Opel Omega, så her er et link.

    http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/667161_l.jpg

    smiley Fandme et flot motorrum som standard, der skal sku gøres noget hvis det skal være flottere...


  •   20. okt 2008 GTE
    Nope, det har ikke været mig.
    Jeg er i gang med at bygge en ny lækker motor til min, så den er ikke kørende.


  •   19. okt 2008 hmmm
    var det dig der gav min lille gule corsa et "skub" i et lyskryds i fredericia idag ;)) ... havde i været til messe med lotusèn?


  •   23. sep 2008 Kent D
    Lad os bare sige at jeg bliver MEGET skuffet, hvis ikke den er startet op til vinter og kørende til foråret... ;o)


  •   23. sep 2008 arbejde
    Ja men så har du jo nok at se til i nu, så må vi håber at den bliver færdig til næste år :-). Så du kan komme ud at køre lidt igen.


  •   22. sep 2008 Kent D
    Nope, men jeg er i fuld gang!
    I sidste uge fik jeg en masse tilbage fra min cylindermand.
    Blokken er boret og honet til 95,5 mm og planslebet.
    Krumtap, svinghjul, trykfod og svingningsdæmper er blevet afbalanceret. Og der er kommet nye lejer.
    I weekenden har jeg været i gang med at sætte oliegalleriet fast i blokken og slibe gabet på stempelringene til tolerancer.
    Jeg har fået lavet nye stempler ved ROSS racing pistons i USA.
    Nu mangler jeg stållamel toppakning, pinbolte og benzindyser.
    Og så en pokkers masse småting, så som fastgørelse af ny køler og pumpe til chargecooleren og styring af den elektriske pumpe.
    Så det går i hvert fald den rigtige vej og jeg regner med at have den startet op til vinter og ude og køre til foråret. Så skal den mappes ordentligt ind med de nye større dyser.


  •   21. sep 2008 Evo
    Hej Daniel. Tak for de fine ord, på evoen.
    Hvordan går det i grunden med Lotusen. Er den ude at køre igen ?


  •   17. sep 2008 Ekstra høj
    Det er virkelig køretøj.....


  •   16. sep 2008 smiley
    jo det kunne jeg nok være hvis prisen er god...


  •   16. sep 2008 Monza 3000
    Det kan jeg ikke umiddelbart svare dig på. Nogen gange dukker der noget op på ebay.
    Men jeg tror ærligt talt ikke du vil betale hvad de koster... :o(
    Det er ved at være småt med motorer og motorblokke, så de er kommet godt op i pris.

    Hvis en Lotus Omega ejer smadrer sin motor, kan det stort set bedre betale sig at sælge bilen i stumper, end at købe en ny motor.


  •   15. sep 2008 smiley
    hvor kan man finde sådan en motor brugt hende hvis jeg må spøre.....


  •   19. aug 2008 Dennis J
    Tak for det :o)

    Jeg købte bilen i Älvsbyn i det nordlige Sverige i maj 2002. Der var 1500 Km og 17 timers kørsel derfra og ned til Helsingborg.
    Ham jeg købte den af er ret kendt inden for Lotus Omega kredse. Han var en af de første der fik indregistreret Lotus Omega i Sverige og har siden importeret en del af de over 30 svenskregistrede.


  •   19. aug 2008 Ole J
    Jeg har kommenteret i din K: annonce.


  •   18. aug 2008 hej
    hej mangle et koblingshus til en omega lotus ved du hvor man kan finde sådan et mvh ole


  •   15. aug 2008 ...
    Lækker Lotus smiley sjælden bil..


  •   10. aug 2008 Custom Car Crew
    Jeg ved ROSS satte gang i produktionen af mine stempler, for snart 4 uger siden, så jeg håber at have dem meget snart.
    De regnede med at det ville tage omkring 3 uger at lave dem.


  •   8. aug 2008 Hørt noget fra ROSS
    Daniel og hvordan skrider samle arbejdet frem?


  •   26. jul 2008 Brian R
    Der er tre til salg i Sverige:
    http://www.blocket.se/li?ca=23_11_s&th=1&q=lotus+omega&cg=0&w=3

    Og en til salg i DK: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55519998

    Den sidste kender jeg til. Den er i rigtigt fin stand.


  •   25. jul 2008 ang. Lotus Omega
    Hej Daniel.. Nogen gode links til hvor man kan få fat i sådan en bil?? Gerne både fra SE som DE.. smiley Må finde ud af hvad det koster at få en på plader herhjemme..


  •   20. jul 2008 Henrik V
    Tak :o)


  •   20. jul 2008 Ekstra høj...
    Ingen over, ingen ved siden af. Lotus Omega Rocks!


  •   13. jul 2008 Magnussen
    Haha! Ja så fik Lotusen sgu lov til at rulle lidt! ;o)


  •   13. jul 2008 Tak
    For turen igår, det var en fed køretur... Tror jeg aldrig jeg glemmer smiley


  •   10. jul 2008 Foto
    Hejsa og de er jo helt kanon de foto var lige inde og kigge på dem alle det er fine sager ses.


  •   1. jul 2008 Hej
    det må have været en fejl det beklager jeg smiley


  •   14. apr 2008 Flot og
    Dejlig vogn! Høj herfra! Check også gerne mine biler ud!


  •   24. mar 2008 Danny>
    Tak for stemmen.
    Jeg regner bestemt med at beholde den, eller skal jeg nok sige til smiley

    Daniel


  •   24. mar 2008 FLOT!
    Du skal endelig sige til hvis du skal af med den! Du fik lige en X-Høj!


  •   21. mar 2008 Sjælden bil
    Det er min gammel drømme dil pas godt på den.
    du får en ekstra høj her.
    se om du vil sende en retur


  •   1. mar 2008 Bo H
    Tak.
    Jo, det er det.
    Når den er venstrestyret, som min, er det en Lotus Omega, ligesom en venstrestyret Opel hedder Omega.
    Som højrestyret hedder de henholdsvis Lotus og Vauxhall Carlton.

    Mvh
    Daniel


  •   1. mar 2008 Hejsa
    lækker vogn du har dig der, er det ikke sådan en man også kalder for lotus calton?

    mvh Bo


  •   8. jan 2008 dkrath
    Hej min ven
    Det går ganske fint tak.
    Jeg har lavet huller til oliesprøjt i min nye blok og har bestilt lejer og pakninger.
    Jeg skal hone cylindrene og have planet blokken, inden jeg monterer stempler og krumtap. Jeg har bestilt lejer og pakninger i UK.
    Så der sker da lidt.


  •   28. dec 2007 Nice
    Høj


  •   18. dec 2007 Fido
    Hej min ven
    Nej, lige nu er den uden turbo. Til gengæld har jeg mælkekasse med twin-turbo!!!


  •   18. dec 2007 Hey Champ!
    Er den en Turbo? smiley

    Tak for cola .... smiley


  •   4. dec 2007 Farhan
    Si señor!
    Jeg er bare gået lidt i stå med motoren, så jeg må hellere se at komme på værkstedet igen!
    Blokken er ellers blevet fin efter glasblæsning og maling.
    Jeg skal have den planet og så skal jeg måle på blokken kontra en autocad tegning, så jeg kan få lavet en kanon toppakning.


  •   3. dec 2007 .....
    Host Opel Host... smiley hehe...

    Hva så der Daniel, går det godt med dig min ven?


  •   25. nov 2007 Motor
    Hej Daniel..

    Ellers tak mht. den motor, har ikke planer om andre end den 2,2'er der allerede sidder i.

    Hvordan går det efterhånden med Omegaen?

    Mvh. Patrick

    P.S.: Det var mig der var med Martin ude og kigge for et par uger siden da du var ved at pille krumtappen ud.


  •   23. okt 2007 Pics
    Jeg garanterer dig for at jeg skal ud og tage fede billeder, når bilen er klar til foråret! :o)


  •   22. okt 2007 For fed en Vogn....
    Ku være fedt med nogen fede Pics.....


  •   27. jul 2007 ..
    JA TAK... feed vogn...


  •   25. jul 2007 Jojo
    Jeg flytter bilen til vores nye værksted, senest på tirsdag.
    Der er bedre forhold og det ligger tættere på mit arbejde.
    Jeg skal lige samle et par ting, inden den skal flyttes. Så jeg har en ide om at jeg får blod på tanden, når jeg står med knoppen i motorrummet igen! ;o)


  •   24. jul 2007 Daniel,
    Skal du aldrig til at samle den bil igen? I har jo efter 1½ års ventetid eller hvor meget det nu var fået jeres toppakninger smiley


  •   5. jul 2007 Lotus Carlton
    Ja, den hedder Lotus Carlton, når den er højrestyret ;o)

    Opel Omega A 3000i 24V, som Lotus'en er udviklet og bygget på, hedder Vauxhall Carlton GSI, i de lande den er højrestyret.


  •   5. jul 2007 hey
    kan det passe at den også hedder en lotus carlton ? det hedder den ivhert fald i GT4, eller er det en anden model der ligner ?
    fed vogn, høj herfra

    / Anders B.


  •   4. jun 2007 Claus
    Ja for pokker! Fedt!
    Hvordan var det at køre med de nye dæk? Var det svært?
    Jeg tænker på, at skulle give gas nok til ikke at tabe trykket. Og ikke så meget at den lavede for meget spind.


  •   4. jun 2007 Hej
    11,312 og 205 km/h så det er sku meget godt med 1,6bar


  •   25. apr 2007 Bjarke
    Hej
    Den er ikke til salg i øjeblikket.
    Jeg skal have hevet motoren fra hinanden og monteret en speciel toppakning. Samt skifte samtlige pakninger, vandpumpen og evt. lejer.
    Med mindre du selv er vild efter at lave det, må du nok vente lidt :o)

    Jeg regner med at sætte den til salg, når den er helt fin og klar.

    Daniel


  •   24. apr 2007 smiley
    hvad skal du have for den smiley hilsen vinther aka bamse


  •   9. apr 2007 hey
    hva så er den kommet ud og køre de lotuser der dr var jo ik så meget gang i dem da vi var til træf over ved jer ved ik om du kan huske mig mig i den røde kadett e gsi hvor der stå speedy i forruden...


  •   4. apr 2007 hey
    alt for fed bil du ar der..!!

    Mvh


  •   20. mar 2007 Toppakning
    Jeg kan ikke rigtigt huske hvor den er... Jeg TROR jeg har været på værkstedet med den.
    Ang. at lade Kjetil lave min bil, tror jeg nok det er en dårlig ide ;o)

    Narko>
    Hvad skal jeg hjælpe dig med? Er det noget du selv har planlagt, eller har jeg bare (også) brændt det ud!?

    Daniel


  •   20. mar 2007 Hehe
    Hvad skal den halvsvensker nu fuske for dig :o| Daniel det er snart sommer kan du ikke sparke til ham fuldsvenskeren og få ham til at lave din toppakning i stedet for hans egen lotus? hehe... skal sgu da snart se de biler på gaden igen! Helst inden stemplerne gror fast i blokken...


  •   19. mar 2007 Narko,
    Spørg lige hvor den pakning ligger henne... fnis!


  •   4. feb 2007 Narko
    Nu ikke så flabet!
    Vi bestilte toppakningerne i marts. De lovede at levere dem i august måned. Det gjorde de også. Bare et år for sent!


  •   28. jan 2007 cool nok...
    Hehe, det er sku en nice kværn, men vi må gøre noget ved lyden, hehe.
    Min brors Piaggio lyder vildere end din R6´er, hehehe.

    Ej...Gasss...

    Jeg er frisk, på at hjælpe op på værket, du giver bare et kald.

    Vi skal også lige snakke sammen angående hvad vi gører ved min motor, hehe....
    Skal dog lige have det udvendig gjort klar først.
    Alt "handling" mæssigt er alt kommet hjem, undervogn og diverse stivere, hehe.
    Gokarten er igang, hehe.....


  •   25. jan 2007 Raffi
    Hej min ven.
    Den lyder stadigvæk af symaskine... Det er ikke det første, jeg tager mig af. Jeg har oprettet den på MCGalleri: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9810

    Toppakningen har jeg fået for længe siden.
    Vi tager snart op på værket og rydder op sammen. Efter det giver jeg den en skalle. :o)

    Daniel


  •   24. jan 2007 Hej...
    Hvad så din nisse, hehe....

    Hører at du har fået toppakningen!

    Hvornår skal du så igang?
    Jeg skal jo vide det, så jeg kan tage op på værket og genere dig samtidigt, hehe....

    Og har du fået R6´eren til at lyde lidt mere af mand, eller lyder den stadig som en symaskine, hehe...


  •   15. jan 2007 Hej
    Jo nu er jeg med, der var jo en del folk den dag i det syge vejr det blev. men dejligt billed(:-


  •   15. jan 2007 Hej Daniel
    Smed en HØJ efter din fine Lotus


  •   25. dec 2006 +
    Fed Lotus Omega, de er bare for fede de syge "Opel'er" hehe, høj herfra, kig forbi mine BMW'ere og smid da gerne nogle stemmer på dem smiley


  •   27. nov 2006 Hey
    Super lækker slæde du har der. Lidt af en drømmebil


  •   19. nov 2006 Det må vi finde ud af Daniel,
    For jeg har nok fundet mig nogle superturismo til min R5 GTT smiley Og det du havde lavet ved dem jeg købte af dig blev fandme flotte Min fejl var så at bruge for lidt lak Så efter at have kørt 6-7 måneder med dem begyndte lakken at skalle hvilket gjorde at der var lidt farveskifte smiley

    Lyder spændende med de LO'er! jeg kan heller ikke rigtig huske hvordan de kører mere... det er jo kun 5 år siden jeg var ude med kjetil smiley Mon ikke det er fordi i skulle have mere end en der kun gik et år smiley


  •   15. nov 2006 R19
    Hej du!

    Nej, nu er jeg og den anden halvsvensker faktisk helt tændte på at komme i gang! Så det er en helt anden vinkel!
    Desuden har vi også fået toppakningerne efter et år...! :oP

    Ja, jeg arbejder samme sted. Men jeg har lært af sidste gang. Hvis de er bare lidt besværlige, kommer det til at koste dig MUFFEN! :o) For det tager godt nok langt tid...

    Daniel


  •   14. nov 2006 Hey Daniel
    Så for noget tid siden du havde fået knallert smiley Så kan jeg regner ud der sker lige så meget på lotus'en som der plejer hehe!! hvad er det med jer to halvsvenskere i får jordens fedeste salooncar og så bliver i fede og gamle... altså for den da!! hehe... hvis du mangler et sted at sille den ringer du bare... så skal jeg nok samle den og køre rundt i den for dig smiley

    En anden ting Daniel, arbejder du stadigvæk samme sted? har nemlig nok nogle fælge du skal kigge lidt på for mig inden jeg går i krig med at rette kanter op og sådan hvis du da er frisk på det smiley


  •   12. nov 2006 fed vogn
    rigtig fed vogn du har dig der en høj her fra


  •   6. nov 2006 ...
    kæft den er sprød! smiley


  •   12. okt 2006 Opel plejer da at være en morfarbil
    Men din er bare for fed, en høj her fra. smiley


  •   24. sep 2006 Kamilla & Mikkel
    Jeg købte også min af Stefan.
    Og jeg fik den samme chip med til min.
    Jeg gav 160.000 SEK for min i '02.

    Så priserne ser i hvert fald ikke ud til at falde! :o)

    Daniel


  •   23. sep 2006 den holder
    jeg er skide misundelig............
    Den er bare så fed......
    Se mine vogne og smid en kommentar.............


  •   22. sep 2006 Der er en på stefan engstrøms side
    til 175.000 sek. Og det må siges at være billigt. Det er med en 500 hk chip til.


  •   7. aug 2006 Henrik R
    Selvfølgelig er udgangspunktet en almindelig Opel Omega A 3.0 24V. Men med alt hvad der er lavet på Lotus fabrikken, vil jeg ikke mene at Opel kan tage meget af æren for denne bil.

    Jeg gav omkring 160.000 SEK for den i '02.
    Man skal nok være heldig for at finde dem til den pris i øjeblikket.

    Daniel


  •   7. aug 2006 hej
    hvem skulle tro opel kunne lave så lækker en bil,tør man spørge hvad sådan en koster ca i sverige?


  •   17. jun 2006 smiley
    kanon model det beste af det beste


  •   16. jun 2006 Høj her fra
    total fed familie bil


  •   1. jun 2006 Davs min ven
    Går det godt ?? Det er ved at være længesiden jeg sidst så jer fyre Lotussen af.. Kører den stadig, og skal den til DHB i år??

    /Kenneth


  •   28. maj 2006 fed
    total iorden opel


  •   23. maj 2006 weee
    Smed lige en ekstra høj.....

    Ja, det er den absolute fedeste bil der nogen sinde er lavet !

    Basta !

    /jonas


  •   31. mar 2006 Phillip H
    Tak for de pæne ord.
    Linket fejler ikke noget...
    Men min kammerat der har hjemmesiden skal have en hånd, med at få den til at virke igen. Desværre.

    Daniel


  •   31. mar 2006 ..
    Det er virkelig et flot eksemplar af de 950 stk. Lotus Omegaer der blev bygget. Man kan næsten sige at det er samme koncept som Audi og Porsche lavede med RS2'eren nogle år senere.

    Ville have givet dig en ekstra høj stemme, men kan se at jeg har brugt min kvote. pis. Så du har fået en høj fra mig.

    P.S. der er fejl i linket til din hjemmeside.

    Mvh

    Phillip H


  •   27. mar 2006 Hey...
    Den er for ganster den Omega der...


  •   7. mar 2006 Omega Lotus
    2tal nice car du har der....

    ekstra høj her fra


  •   20. jan 2006 Mads G
    Jeg går ikke så meget op i stemmerne.
    Så hellere sådan en flot kommentar! Tak for den :o)

    Daniel


  •   20. jan 2006 Virkelig flot
    Godt at se, at nogle holder og gør noget ved de virkelig fede special-biler. Har desværre kun høj tilbage, men jeg synes virkelig, at du har en fed bil!


  •   29. dec 2005 Rasmus
    Hejsa
    Du har hørt om alt, hvad der er sket siden sidst...
    Jeg (og 19 andre Lotus Omega ejere i Sverige) venter stadigvæk på toppakningen.

    Daniel


  •   28. dec 2005 hey
    rigtig fed omega du har dig høj herfra


  •   21. dec 2005 Pauli S
    Fed Omega du har der....


  •   3. okt 2005 På Fyn
    Hej
    Var du med mig ude og køre?
    Kan du giver mig en ledetråd? Jeg kan ikke huske det :o)
    Har vi fælles bekendte?

    Mvh
    Daniel


  •   29. sep 2005 Hej Daniel
    smider lige en stemme på din vogn.. Var med ude at køre i den da dig og din makker (som også har en lotus omega) var ude på stregen på fyn så ved den kan flytte sig... Og tak for den oplevelse...:o)


  •   25. sep 2005 WOW
    Det er sgu en fed vogn.
    Og sikke alle de hestekræfter... Puha
    Mette


  •   13. sep 2005 Hej Jette!
    Jo, det ville være rart!

    Men idioterne i USA har for anden gang lavet vores smarte toppakninger forkert..!!!

    Første gang lavede de nogle huller til kølevand for store.
    Denne gang lavede pakningen for tynd. (1mm i stedet for 1,52mm).
    Svenskerne der har modtaget dem, mener pakningerne ser ud til at være lækre, hvis de før lavet dem efter vores anvisninger. (De har fået meget udførlige AutoCAD tegninger af original pakning, motorblok samt topstykke.

    De har vovet at montere en af de tynde pakninger på en af de svenske LO'er. Han har tidligere fået lavet udfræsninger i topstykke og stempler. Så han er ikke bange for at ventilerne rammer stemplerne.
    Det virker indtil videre!

    Mvh
    Daniel


  •   12. sep 2005 hvaa
    du gamle ska den båd aldrig ud og køre??


  •   27. jul 2005 Heysan
    Jamen så må vi lige finde ud af noget i løbet af næste uge, evt søndag det er egentlig den eneste dag jeg kan, jeg arbejder jo konstant...


  •   27. jul 2005 Kommer hun ikke snart på gaden... :o(

    Hej min ven, jak omemr hun ikek snart på gaden...?? Den dag JEG vinder en bunke penge i Lotto (som aldrig sker) skal jeg også have sådan en.... drømmeBILEN.... Men det ved du jo, vi må snart finde ud af noget så du kan få den nye bog jeg har fundet og jeg kan få den gamle igen, hvor længe har du haft den efterhånden?? 1 år?? 2 år?? hehe... kommer du på striben fredag?? svar ved en af mine biler ikke ;o)


  •   15. jun 2005 Reservedele
    Tak. Jeg er også meget glad for den, på trods af at jeg har haft en masse problemer med den. Men det er snart et overstået kapitel. :o)

    Det kommer meget an på, hvilke dele vi snakker om.
    Bortset fra selv toppakningen og en lille papirspakning, er alle pakninger i motoren de samme som i Opels 3.0 24V motor.
    Og pladedele er også de samme. Bortset fra kofangere, skørter, skærmforøgere osv.
    Kofangerne kan købes i England til 30.000,- stykket! Men de er lavet af glasfiber. Så der er ingen problemer i at reparere dem. (Har selv gjort det, da en tumpe bakkede ind i min forkofanger, på trods af at jeg havde hornet i bund)...

    Sliddele som bremser, dæk osv er selvfølgelig ikke i helt normale størrelser.
    Originale skiver og klodser til foran, koster vidst omkring 9.000,-
    Men der har vi selvfølgelig fundet andre løsninger. Bl.a. i fællesskab med en masse andre Lotus Omega ejere, i primært Sverige.

    Så alt i alt er det ikke HELT nok til at blive ruineret. Men det er også kun fordi jeg laver tingene selv.
    (Opel skulle for nogle år siden have 16.000,- for at skifte kobling. Inkl. materialer).

    Mvh
    Daniel
    P.S. Tag et kig på vores hjemmeside. Der kan du se en masse billeder, bl.a. fra motorrenovering.


  •   15. jun 2005 hej
    Flot bil.. Du må være stolt.. Men slår det ikke hårdt når du skal købe reservedele?


  •   14. jun 2005 Chip
    Ja, jeg tror også det er sådan BSR gør.
    Kender en med en 9-3'er som min egen. Han har talt med BSR. De kan vist levere den, hvor den bare skal monteres i diagnosestikket?? Om det er en røver, ved jeg ikke.

    Men som dig selv vil jeg have min mappet, for at få det optimale ud af den.

    Daniel


  •   14. jun 2005 Desværre
    Ja, den er desværre stadigvæk helt standard.
    Jeg havde fået lovet at den blev chippet inden DHB. Men han nåede det ikke. Der er vist også lidt problemer med stikkene i min boks.

    Men jeg håber snart der sker noget.
    Det ville have været lidt sjovere med 250-260 hk og små 400 Nm.

    Daniel


  •   14. jun 2005 Thomas
    Ja, jeg var flad af grin, da jeg så at tiderne var skrevet ind under Lotus'en!! For hvor må folk undre sig over tiderne!!

    Jo, den er opgivet til at gå en q-mile på 13,5 sek.

    Det andet sjove er at Vmax havde annonceret at verdens hurtigste Saab 9-3 skulle komme og køre i show klassen. Så der var rimeligt mange der stod og måbede, da jeg kørte de dårlige tider.


  •   14. jun 2005 Fed Lotus omega
    det er nok en af de biler jeg gerne ville have stående i garagen
    Ekstra høj vudering fra mig


  •   6. jun 2005 a
    http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=50976

    nogen interesse ? smiley


  •   5. maj 2005 Lars V
    NÅÅ!
    Det er dig!

    Ja, jeg havde ikke lige bidt mærke i din underskrift.

    Ja, vi havde det sgu skægt dernede. Ikke mindst pga ham den stive, og hans store maskine af en kæreste...

    Daniel


  •   5. maj 2005 nånå..... :o)!!!!!
    Der er ikke så meget spas i dig som i Holeby.... ;o)!!!!


  •   4. maj 2005 Lars V
    Nej. Til gengæld står den ligeså skjult, som var den stjålet....

    Daniel


  •   3. maj 2005 ._-_.
    Hey der :o).....

    Det kan man sgu da kalde vogntøj :o)!!!

    Kør den som er den stjålet - eller noget ;o)!

    /Inte


  •   3. maj 2005 Får vi snart....
    det nye lyn at se herinde????
    Du skal ikke være så nærig med den :o)

    ses Mikael


  •   20. apr 2005 TIL SALG
    Min Audi 80 Coupé er til salg for 40.000,-
    Hvis det har interesse, skriv til mig!

    Daniel


  •   5. apr 2005 Jason
    Verdens hurtigste standard Saloon car, har den været. Jeg tror dog ikke længere den er det?
    Men hurtig, DET er den! :o)

    Ja, den er opgivet til 286 Km/t.
    Jeg har flere gange haft speedometeret på 300 Km/t. Men på GPS passer det ret godt med 286.

    Mvh
    Daniel


  •   5. apr 2005 hurtig
    din bil er verdens hurtigste stardard vogn.... den kan køre noget med 264 eller 284 km/t....
    Den er da for nice.... havde intet i mod at eje sådan en krabat...


  •   23. mar 2005 hej...
    Nu kan du se min hvide færge, den er lige blevet oprettet...

    Hvornår skal du op på værket og gøre Lotusen klar til DHB?

    Hehe...

    Mvh
    Raffi


  •   16. feb 2005 Brian J
    Ja, forummet er helt ude og skide!
    Jeg ved ikke hvad de finder ud af med det? Men det er i hvert fald irriterende!

    ...Daniel


  •   16. feb 2005 ja det er jo lige det
    hvad sker der med
    lotus-omega.dk
    så kør det så kør det ik.
    er det bare brækket helt ned


  •   13. feb 2005 hey
    har du set min nye bil????


  •   31. jan 2005 Rene
    Hejsa
    Tak for stemmen.

    Du kan måske huske at jeg var med Kjetil, da i mødtes ved Lindø værftet?

    Jeg håber vi kommer i to Lotus Omega'er derover næste gang :oP


  •   31. jan 2005 Endnu en dejlig vogn
    Jeg har lige været inde og kigge og stemme på Kjetil's og så ville det da være uhøfligt ikke lige at give din en stemme også, klart en fed vogn.

    Rene


  •   10. jan 2005 Strange P>
    Det ser lækkert ud med den donorbil!

    Især læder og klima!!! :oP

    Jeg kender ikke umiddelbart noget der skal bruge sådan en nu. Men jeg skal nok have det i baghovedet!

    Daniel


  •   31. dec 2004 Kenneth L>
    Ja, gør endelig det!
    Og du er også mere end velkommen til at melde dig ind i vores forum.
    Der skriver vi sammen. I sommer arrangerede vi et træf for brugerne. Så vi mødtes og tog på rullefelt og grillede i min mors have om aftenen. Det var vildt hyggeligt!
    Og så endte vi med at tage på Striben om aftenen. Heldigvis en dag der var gang i den! :o)

    Daniel


  •   30. dec 2004 Cool
    Ham det skallede æg. har vist mig hjemmesiden engang... Men nu kan jeg så gemme den og holde øje i ny og næ ;o)


  •   30. dec 2004 bo T>
    Stationcar'en (som i øvrigt har Senator front) tilhører en af mine kammerater. Han bor i DK, men har endnu ikke betalt afgift af den.
    Den har været indregistreret som Omega A Lotus Caravan i Tyskland. Så den bliver nok pebret at få indregistreret i DK.

    Alt der har med pladedele, knapper osv er selvfølgelig det samme som en almindelig Omega. Og der er også en del motorstumper der passer. Lejer, pakninger og tingene i topstykket.

    Hvis du læser på vores hjemmeside, har jeg beskrevet historien, samt ombygningen af Lotus Omega.

    Godt Nytår
    Daniel


  •   30. dec 2004 Kenneth L>
    Jo, på vores hjemmeside ligger der lidt forskellige videoer: www.lotus-omega.dk

    Mvh
    Daniel


  •   29. dec 2004 hmm
    hva med res dele osv er det til at få altså den passer vel med opel med mange dele men hva med resten

    og den stc der var med i v-max kører den ikk på danske plader ??


  •   29. dec 2004 Film
    Havde i ikke lavet en lille film om den, som ligger på nettet ???


  •   29. dec 2004 bo T>>
    Prisen i DK er der ingen der kender med sikkerhed. Der har nemlig aldrig været en indregistreret i Danmark.
    Så hvis man har lyst til at importere en, kommer det til at koste...

    I Tyskland er der lige nu 4 til salg, fra 160 til 260.000 Kr.
    Og det koster kun omkring 3.000,- at få en indregistreret i Sverige.

    Mvh
    Daniel


  •   29. dec 2004 for lækker
    hva koster sådan en ca i dk

    og hva koster den i sverige


  •   22. dec 2004 G tech
    Kanon vi finder lige en dag så...

    Kenneth


  •   22. dec 2004 G-Tech Competition Pro
    Det er den lækre model!
    Det er desværre ikke min. Men min kammerat Kjetils.
    I øjeblikket er den hos en kammerat på Fyn, fordi jeg glemte at få den sidst han var her.
    Men når vi får den igen, tror jeg ikke det skal være et problem.
    Jeg skal også have prøvet den i min nye Audi. Det kunne være sjovt at lave en okay tid i snevejr :oP

    Daniel


  •   22. dec 2004 G måler
    Hejsa Daniel..

    Jeg har ladet mig fortælle at du skulle eje en G måler, er det rigtigt ?? Og givet vis, kan vi finde en dag hvor vi kan afprøve den i Golfen ?? :o)

    //Kenneth


  •   13. dec 2004 Bo T
    Du har NETOP luret det fede ved bilen!
    Jeg kan så tilføje at 5 granvoksne mennesker i bilen, kombineret med regnvejr, giver hjulspind i 5. gear, når man når 3.500 omdr./min. Så stort moment har den! :oP

    Mvh
    Daniel


  •   10. dec 2004 lækker lækker
    det er bare drømme bilen

    alle vennerne ind bag i med alt bagage og der er stadig plads til alle

    og så kan man jo også lige smutte fra div sportsvogne mens man nu er igang


  •   3. dec 2004 Jesper
    Tak for 7-tallet.

    Jeg bor i Malmö. Så der er ikke betalt nogen former for afgift.
    Jeg har den som "legetøj". Dvs gå og hygge mig på værkstedet uden for sæsonen, og så ud rulle i den om sommeren.
    Jeg har dog haft en del toppakningsproblemer med den. Så jeg har stort set ikke kørt i den i år :o(
    Desuden har lysten til at bruge en masse timer på værkstedet manglet. Men jeg tror den er ved at komme igen!

    Jeg har en anden bil at køre i til hverdag. Men den har jeg desværre ikke fået oprettet her endnu.

    Mvh
    Daniel

    P.S. God weekend.


  •   2. dec 2004 lotus omega nr 537
    kører din vogn til dagligt eller er den uden afgift???, ps fin og sjælden vogn, respekt, en 7 er herfra


  •   21. nov 2004 housewarming??
    Nææ gider ik holde det igen igen.. smiley men du er altid velkommen til at kigge forbi, det ved du da... om ikke andet hvis du kommer med et par rammer COLA til billige penge så er du sikker på at der bliver åbnet for dig.. hehe...
    og her har vi dørtlf. så man skal ikke helt ned og åbne hvis man får gæster efter kl 21..


  •   18. nov 2004 Ond
    Årh.. :| Den er dæleme ond.. klart 7 med guld i øjnene!


  •   15. nov 2004 Tøsesur!
    Nej, det bliver jeg skam ikke :o)

    Ja, det går rigtigt god herovre.
    Jeg har i øvrigt fundet vej ned til dit hemmelige snigersted, under broen! Og jeg tror roligt jeg kan påstå, at jeg fandt den MEST besværlige vej derned. Hehe!

    Ja, det er længe siden! Men måske bliver jeg inviteret til housewarming??


  •   13. nov 2004 lol
    TOTAL lækker bil den spiser BMW til morgenmad smiley


  •   25. okt 2004 Til salg
    Hej Claus
    Jeg havde ikke set at den var til salg. Men der er for det meste nogle stykker til salg på www.mobile.de

    I England er de som regel temmeligt dyre. ISÆR de højrestyrede!
    Problemet han beskriver med ruderne er heldigvis let at udbedre. Der skal bare skiftes printene i dørene, for rudehejs. De er selvfølgelig fra en almindelig Opel Omega.

    Nummer 0560D er til salg i Sverige: http://www.algonet.se/~steeng/cars/salu.htm

    Tag et kig på vores hjemmeside!
    Du skal også være hjerteligt velkommen til at melde dig ind i vores forum.

    Mvh
    Daniel


  •   24. okt 2004 Bagskørt
    Så synes jeg BESTEMT du skal vælge Steinmetz!
    Jeg er ikke meget for skørter med alt det gitter halløj i...

    Desuden synes jeg ikke den type skørt overhovedet passer til stilen på din Omega.

    Bare min mening ;o)

    Daniel


  •   21. okt 2004 omega
    fed lotus omega 7 her fra


  •   18. okt 2004 Skørter på din Omega
    Hej igen

    Jeg ved ikke hvordan det bagskørt Joannan kan levere, ser ud?
    Men Steinmetz laver ofte rigtigt flotte og forholdsvis diskrete skørtesæt. Så uden at kende de specifikke modeller, ville jeg vælge Steinimetz.
    Held og lykke!


  •   13. okt 2004 GODT GJORT
    Du skal i hvert fald være hjerteligt velkommmen!

    Daniel


  •   5. okt 2004 Hey Biffan
    Nye billeder i galleriet.... tjeck dem lige ud

    Mikael


  •   28. sep 2004 ja det er jo lige det
    mig og kent bosack kikker lidt rundt.
    og vi fandt en 3,0 12v med turbo lavet ved lotec.
    295 hk 480 nm den kunne være sjov.
    men det bliver nok bare en 3,0 24v den 4,0 mantzel er ikke lige til at drive op så nu må vi se.
    og så skal vi jo egentlig ikke bruge dette forum.
    vi må heller holde liv i lotus-omega.dk
    det er jo en lækker side....hæhæ


  •   27. sep 2004 Øhhh....
    Nej, vi har ikke lige fået dem ud og køre.
    Jeg har haft masser af ting på programmet her i sommers. Så jeg har ikke gidet rode bil. Og når jeg så har haft lyst, har det regnet...

    Brian> Hvilken motor vil du så lægge i?


  •   26. sep 2004 hej daniel
    jamen selv tak da.
    hva så fik i de kære lo`r ud at køre
    jeg skal til at skille min ad her i løbet af vinteren.
    og anden motor så jeg kommer over de 168 hk
    men jeg glæder mig da til næste år og håber da din og kjetils køre.
    men vi ses da


  •   26. sep 2004 hey der igen
    ja tak for sidst var en rigtig fed dag, og ja vejret var med os;)

    hehe nej den lugter ikke mere *gg* den kan godt lave lidt sådan en kadett hehe
    hvordan går det med lotuserne over på øen???

    hilsen rene


  •   26. sep 2004 hey der
    hey der jamen du skal da lige have et 7 tal har fra da for ja det er en fed vogn helt sikkert smiley


  •   24. sep 2004 Træf
    Hejsa
    Nej, desværre ikke.
    Jeg har ikke fået taget mig tid, til at få den køreklar. Og jeg når det nok først til når den skal i vinterhi!? :o(

    Så det må vi have til gode! :o)
    Men hav et godt træf! Og en god weekend!

    Daniel


  •   21. sep 2004 Hej
    Hvad sker der?! hehe.
    Hvornår skal vi ræse hehe, (kun for sjov, jeg skal ikke nakkes)
    Du må snart blive færdig, så jeg kan se hvor meget den rykker!

    Jeg tilføjer dig lige på msn.

    Vi snakkes


  •   21. sep 2004 Hello selv! :o)
    Hvis du har messenger, så tag da lige og add mig: DSLA_537@hotmail.com

    Har I en ide om hvem det er?


  •   21. sep 2004 Hello min ven
    Var hundesyg da jeg bleve ringet op.. Men blev hurtig frisk, kom ned til en sjask våd bil men intet taget heldigvis.. Vi er nu et par stykker der har været udsat for hærværk og tyveri, så nu tager vi loven i egen hånd..


  •   21. sep 2004 Kenneth L
    Hva!?
    Sikke noget lort!

    Mangler der noget??
    Og er den ikke møghamrende våd på sædet så?


Annonce