{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Simon J
Simon J
Tilmeldt:
20. aug 2012
Emner: 3 Svar: 6

Støj på anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Er lidt fortabt ang. mit nyinstallerede anlæg.

Efter at have læst utallige indlæg ang. generatorstøj og lignende (og prøvet på at udbedre ved hjælp af rådene) er situationen nu sådan her:

Har stadig generatorstøj på anlægget - selv efter jeg har sikret mig at der er gode stelforbindelser (har købt nyt ekstra tykt stelkabel som er sat på - pol fra batteri til stelforbindelse).
Har nu fundet ud af at lyden fra blæser motoren også kører ind over højtalerne - hva faen sker der for det!!?!

Lidt hurtig bonus info:

Golf 3 1,8 '96
Pioneer HU - DEH-7000UB
Sony Xplod forstærker

Håber der er nogen derude der kan pejle mig i en eller anden retning - selv min kammerat/mekaniker er lost!
Har VIRKELIG ikke lyst til at skulle trække det hele om og afprøve andre forstærkere, anlæg osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støj på anlæg
  • #1   8. okt 2013 hvor sidder dine stel punkter henne og er der strippet ned til ren metal

  • #2   8. okt 2013 Prøv og mål hvor mange ohm der ved dit stel punkt. Det er bedst ved sele punktet i bag, løsne holten og slib det blank og så sæt dem dernede

    har selv 6 stel ledninger 3 i vær side


  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 3 Svar: 6
    #3   8. okt 2013 Fra - pol på batteri til motorblok (nyt ekstra tykt stelkabel) overflødigt ifølge min kammerat da bilen slet ikke ville tænde hvis der ikke var forbindelse der.

    Fra forstærker til punkt under bagsæde.

    Strippet ned til metal begge steder.

    Har ikke lige en ohm-måler men kan vel få det gjort en dag ved lejlighed...


  • #4   8. okt 2013 Hvordan har du ført ledningerne?

  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 3 Svar: 6
    #5   8. okt 2013 Der er mange der disser Pioneer HU's - siger deres stelbaner "brænder af" eller lignende....
    Kan man måle dette og/eller genoprette sådan en stelbane, hvis dette nu er tilfældet?


  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 3 Svar: 6
    #6   8. okt 2013 Strøm i venstre side.
    Phono kabler i højre side.

    Er det det du mener Mikael V.?


  • #7   8. okt 2013 Skriv på 22919479
    Så forklar jeg det derover


  • #8   8. okt 2013 Alt tyder på at du allerede har tjekket at dine stelforbindelsr er gode nok og jeg formoder derfor også at de er dimensioneret korrekt og dermed er kraftige nok til at lede den strøm der er nødvendig.

    Hvilke signalkaber har du anvendt? Et for billigt og dårligt skærmet signalkabel kan godt være årsag til generatorstøj. Ligger der strømførende kabler i nærheden af dine signalkabler? Vær sikker på at signalkablerne kun får stelforbindelse fra din H.U. (radio) Da der ellers kan opstå "brumsløjfer" der medfører generatorstøj.

    Er der remotekabel i dit signalkabel? prøv evt. af afkoble dette og lys remotesignalet over fra + på forstærkeren som en test, hjælper dette?

    Hvilke højttalerkabler bruger du ?

    Prøv evt. af afmontere din H.U. (radio) lad den "hænge ude" afhjælper det problemet? jeg har før set at strømførende kabler der ligger i en klump bag radioen kan generere støj , da de virker som en form for spole.


  • #9   8. okt 2013 Tjek hvordan ledninger og kabler ligger bag hu plejer at være et stort rod, havde selv støj og fik løst problemet ved at samle alle kabler så strøm ikke lå op af signal og højtaler kabler smiley


  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 3 Svar: 6
    #10   8. okt 2013 Jep - stelforbindelser er ok.
    Signalkabler er Sinus Live - ikke noget vildt dyrt men er 3 dobbelt afskærmede...
    Ingen strømførende kabler i nærheden af phonokablerne..

    Der er remote kabel i dem ja - tænker at jeg skal afprøve med separat remote kabel og ellers afprøve med en anden HU.

    Det hjælper ikke at tage HU ud - så det er ikke ledningehelvedet bag HU der skaber dette. Synes godt det er svært at få alle disse små ledninger pænt organiseret... Det faktisk umuligt vil jeg sige smiley

    Bruger nogen noname højtalerkabler jeg har fra min gamle Golf - har altid virket fint...

    Det der ikke giver nogen mening i mit hoved er at jeg har både generator støj men også lyden fra blæseren inde over anlægget... Det lyder rimelig vildt når generator støjen bare kører i baggrunden og man så sætter blæseren op på max - tænker derfor at der må være noget i det elektroniske som på en eller anden måde påvirker anlægget...
    Har prøvet at tage blæsermotoren væk fra phonokablerne mens den kører men påvirkningen er stabil uanset om den er lige ved siden af kablerne eller et godt stykke væk fra...


  • #11   8. okt 2013 OK hvordan er din forstærker fastgjort, er den evt. skruet fast i bilen på en måde så den kan strække stel gennem sit chassis, i så fald prøv at skrue forstærkeren løs måske afhjælper det problemet.

    Prøv evt. at luse minus dirkete til phonokablets stel oppe ved din HU. Hjælper det? i så fald er det øjensynligt en stelbane i din Hu der er gået en tur


Kommentér på:
Støj på anlæg

Annonce