1.447 visninger
|
Oprettet:
Åben eller lukket kabinet? {{forumTopicSubject}}
Hej Bg
Er der nogen der har haft eller har erfaringer med både åben og lukkede kabinetter?
har googlet det, men det jeg er kommet frem til er at folk skriver at et lukket kabinet ikke kan give samme dybde som åben, mens andre skriver at de har haft modsatte oplevelser og at deres lukkede kabinet gav dybere bas.. hvad siger i?
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
dec 2006
Følger: 57 Følgere: 67 Biler: 2 Svar: 1.961
Lukket kabinet er en nødløsning i mine øjne, eller til show biler som bare skal se godt ud...
Du ser jo ikke særlige mange konkurrence folk som laver lukket kabinetter.
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
dec 2006
Følger: 57 Følgere: 67 Biler: 2 Svar: 1.961
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
maj 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 8 Emner: 27 Svar: 615
Fordele:
- giver typisk et mere linært (staveplade?) lydbillede
- giver ingen portstøj
- ingen overstyring pga. porten
Ulemper
- kan ikke tunes helt så voldsomt til at booste visse frekvensområder (f.eks. de laveste, som enheden ellers har svært ved at nå).
- ikke velegnet, hvis det er tryk man går efter
- duer absolut ikke med en for svag forstærker pga. modstanden i trykkammeret
Når det så er sagt, skal man selvfølgelig kun bruge en enhed til dét, den er beregnet til.
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
et par subwoofere på 2 X 600/900W får bilen til at ryste mere end mine
hertz spl på 2 x 1800W peak tros jeg brugte en forstærker til 9000 til at trække dem?
alle de videoer med subwooferne ser ret vilde ud men de vejer kun 11 kg stykket?
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
Det giver oftere et mere lininært frekvenskurve at have et portet kabinet ( hvis enhederne er egnet til det) da du ofte vil kunne få dem til at gå dybere.
Portstøj er kun resultat af forkert kabinet beregning og ja man kan udregne porthastigheden så man undgår portstøj.
Overstyring? hvad er det overhovedet?
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
http://www.astina.dk/10-enhed/rf-t210d2-10-subwoofer-p-3973.html?cPath=68_460_903
Denne RF enhed kan klare 800 watt rms og har en følsomhed på 81 db. Hvis den i teorien fik 1024 watt så ville den yde 111db ( husk det er kun teoretisk).
En cv 154 har en følsomhed på 96db og er på 500 watt rms så teoretisk vil den med 512 watt levere 123 db. som sagt så er det ikke watt der afgør det dog når det kommer til db drag så plejer det at være seriøst grej som gerne vil have ufattelig meget strøm og de kan så også levere derefter
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.769
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 35
Hvordan blev det målt?
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
http://www.bilgalleri.dk/forum/Bilstereo/1006660-kan_ikke_faa_lyd_ud_af_forstaerker
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
Der står på dit strømkabel skal der sidde en 60A sikring og ikke i selve forstærkeren
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
Der står før du starter på din installation skal du have et kabel der kan klare 80A.
Og på det kabel skal der 20 cm fra batteriet være en sikring
For model sdx 490 skal der sidde en 60A sikring
for model sdx 290 skal der sidde en 40A sikring
Det er sku da den i motorrummet og ikke på din forstærker. Så læs dog hvad du selv har linket til mand. Damm du har ikke meget forstand på det så
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
Åben eller lukket kabinet?