{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gladen sql 165 vs gladen zero 165
  • #1   12. dec 2013 Zero sættet er fokuseret mere på SQ end SPL... SQL sættet lyder godt når det spiller højt, men kan blive lidt mumlende ved lav volumen...

Zero sættet er mere klart i den øvre mellemtone, især pga, membranmaterialet, mens SQl sættet har en bedre bass gengivelse... (Altså kick)

Jeg har selv valgt at gå væk fra SQL sættet Og vil hellere have Zero sættets klarhed frem for SQL sættets Effekthåndtering...

• #3   13. dec 2013 Hvad foreslår du bmw ?

• #5   13. dec 2013 Den skal jeg lige have igen... Gladen har været bedre??? Forklar venligst lige den...
    Gladen har ikke ændret deres komponentsæt siden de først kom frem... så hvordan fanden kan de have været bedre??? (Lad være med at udtale hvis du ikke ved noget om det)

men ellers er vi lidt enige... folk er blevet for sjuskede når de bygger op... se bare de 2 norske "Demobiler" der f.eks. var til Scandinavian Motor Show i Bella... De er elendigt lavede... jeg ved så også at den Danske importør har skrevet direkte til Henning Gladen, at han ikke ville have den slags møg kom til danmark og repræsenterede hans produkter, fordi det gav et forkert indtryk... Så hvis du dømmer Gladen ud fra 2 sårligt lavede Norske Demobiler, Så lad hellere være med at udtale dig indtil du har hørt en bil der er bygget rigtigt op...

• #6   13. dec 2013 Og nu vi er der...

Jeg synes Focal er rigtig godt... men deres diskanter er ikke super gode... pioneer Ts serein til de 999 kr kan du slet ikke sammen ligne med komponentsæt over 2000 kr... så at nævne dem er lidt dumt...

Hertz er lækkert, hvis man kan lide korrekt og helt Sjælløs lyd er de super gode... Ok hård dom men i deres søgen efter at lyde korrekt har de glemt at lyden godt må have lidt kant... Lidt finesse, lidt sjæl... det har hertz ikke i mine ører...

Audison Voce sættet har været blandt mine favoritter længe... men Gladen Zero 165 sættet har bare en klarhed især i den øvre mellemtone som VOCE sættet ikke kommer i nærheden af... til gengæld har VOCE sættet en bedre gegivelse af det lidt lavere mellemtone område og en smule bedre kick...

Dynaudio.... Jeg synes Dunaudio lyder rigtig lækkert... Simpelthen SÅ lækker en lyd... Men kan vi ikke blive enige om at man ikke sammenligne komponentsæt hvor der er en prisforskel på 3000 kr??? Et Dynaudio Sæt koster 5500 kr... Mens Gladen Zero Sættet koster lige omkring de 2200 kr... Der er meget forskel...

Skal man sammenligne så kan man sammenligne Dynaudio med Gladens Zero PRO sæt... Som der dog ikke er nogen i DK der kører med endnu...

• #7   13. dec 2013 Er gladen zero pro pengene værd ?

• #8   13. dec 2013 Tim R

De er skam alle pengene værd... Det kommer dog også an på resten af dit grej... Zero pro vil ikke være pengene værd hvis du trækker dem med nogle billige forstærkere jo...

• #9   13. dec 2013 Jeg kører med pioneer deh80-prs hu og mosconi as200.4 forstærker og hjemmelavet dali sub

• #10   13. dec 2013 Hjemmelavet dali sub??? en stue enhed?

• #11   13. dec 2013 Den forstærker vil passe meget fint til Zero Pro sættet...

• #12   13. dec 2013 rene k

Dali Lavede faktisk bilstereo i en kort periode for nogle år siden... reelt set var et peerless der lavede tingene men det var Dali der var "producent"...
    De fås stadig brugt: http://www.dba.dk/andet-maerke-dali-a-12wd/id-1002248245/

• #13   13. dec 2013 Cody, aha det vidste jeg så dog ikke at dali overhovedet havde lavet noget bilstereo. Det undre mig ikke at det er peerless som står bag. Kunne faktisk være sjovt at prøve sådan en fætter hvis ikke det var fordi at den befinder sig i det vi sønderjyder kalder for sverige smiley

• #14   13. dec 2013 De er skam også i Jylland: http://www.dba.dk/andet-maerke-dali-a-10wd/id-1002157269/ og: http://www.dba.dk/andet-maerke-subwoofer-bil/id-1003056328/

De lavede også komponentsæt... men det var faktisk bare peerless igen... Det er jo også Scanspeak og Peerless der sidder i deres stue enheder jo...

• #15   13. dec 2013 Hmmm den i Vemmelev, Man får sgu næsten lyst til at købe den bare for at have den...

• #16   13. dec 2013 Cody, den del med deres stueenheder vidste jeg så dog godt. Peerless har været leverandør til dali i mange år for ikke at sige at dali også har brugt cv enheder i nogle af deres dyrere højttalere smiley Scanspeak er generelt med på hele verdensplanen sammen med seas og peerless og er kendte for deres gode enheder dog har scanspeak og seas overhalet peerless i min optik med vellyd smiley

Jeg takker for linkene og til trådstarter så undskylder jeg for at vi kom off topic hvilket ikke var planen smiley

• #17   13. dec 2013 Peerless har også mere været Value for money for Scanspeak og Vifa har fokuseret lidt mere på SQ...

• #18   13. dec 2013 Så længe det er spændende tager jeg det nu ikke så tungt. Min er hjemmebygget med 3 Dali swa12 i separate lukkede kamre. lynhurtig og kontant bas

Kommentér på:
Gladen sql 165 vs gladen zero 165

Annonce