{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Valg af forstærker {{forumTopicSubject}}

Har kigget lidt på disse 2

Hvilken vil være bedst, tænker ang.
den ene er en klasse D med 400watt
Og den anden Klasse A/B med 220watt

http://carsound.dk/produkt.asp?id=10250&pk=
Type: Klasse D (Digital)
Effekt 2 ohm RMS 1 x 400 Watt

http://carsound.dk/produkt.asp?id=10264&pk=
Type: Klasse A/B
Effekt 4 ohm RMS 1 x 220 Watt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af forstærker
  • #1   28. dec 2013 Klasse A/B har en bedre klang, og en varmere lyd men udvikler typisk mere varme end en klasse D forstærker gør...

Personlig ville jeg meget hellere have en klasse A/B forstærker fremfor en klasse D forstærker, men det er bare min præference...

• #2   28. dec 2013 Det kommer da lidt an på hvilken subwoofer der er tale om...

R500.1 forstærkeren er stabil ned til 2 ohm...

SD5001 er stabil ned til 1 ohm...

Så det kommer lidt an på hvilken subwoofer der skal sluttes til... Men begge er ok køb...

Og lydmæssigt plejer klasse AB at være bedst... Men den tid er snart forbi med de nye klasse D kredsløb der er på vej frem...

• #3   28. dec 2013 Der skal kobles en Emphaser el10s4. 200watt RMS. 4 ohm

Tænker bare den SD600.1
    Får man meget forstærker for pengene

• #4   28. dec 2013 Lige et spørgsmål mere smiley
    Ved SD600.1 står der:
    "denne klasse skal der bruges min 20mm2 strøm- og stelkabel"
    20mm2 er det et kabel med 2cm i diameter? eller 0.2cm?

• #5   29. dec 2013 Har intet med cm at gøre... der er tale om tværsnittet... Helt præcist hvordan det måles kan jeg ikke huske... Men det er så simpelt... siger man hos en bilstereo forhandler at man vil købe 20 mm2 kabel.... Så får man 20 mm2 kabel...Så det andet behøver du ikke bekymre dig om...

Da den subwoofer du skal have sat til ikke kræver mere end 200 watt rms... så ville jeg klart tage R500.1 forstærkeren...
    Den er billig og passer perfekt til dit behov... med 220 watt rms i 4 ohm, så har den kræfter nok til din subwoofer... smiley

• #6   29. dec 2013 Og den skal altså også have 20 mm2 kabel... Men hvis du en dag vil have flere forstærkere på, f.eks. til højttalerne også, så vil det måske være en idé allerede nu at forberede det med tykkere kabel... smiley

• #7   29. dec 2013 Har længe kabel trukket, og vil ikke til at trække nyt, tror nemlig mit er et 20mm2 men er ikke sikker.

Og tænker bare der er 300kr forskel, så hvorfor ikke tage den med mest power, hvis jeg engang finder en støre/stærkere sub? smiley

• #8   29. dec 2013 Jamen Sådan kan man godt se på det... Men i sidste ende er ingen af de forstærkere super gode... det er kun fordi prisen er så ekstremt lav som den er nu at de er værd at bruge penge på desværre... Men joeh... 600 watt rms i 1 ohm til 960 kr er da ok.,.. for 800 kr mere yder denne de samme watt på papiret: http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/7/Language/da-DK/CatID/507/MLINE_6011.aspx
    Det er bare en meget bedre forstærker... og den koster ikke over 3000 kr normalt... Og her er prisen ikke afgørende... Gladen forstærkeren er faktisk en mere strømstærk og bedre forstærker...

• #9   29. dec 2013 Tak for alt den gode respons smiley men tror valget falder på SD600.1

• #10   29. dec 2013 Jamen super... Håber du bliver glad for den... smiley

Kommentér på:
Valg af forstærker

Annonce