897 visninger
|
Oprettet:
valg af forstærker {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har sådan to her VTEK-693 http://www.earthquakesound.eu/car-audio/vtek-series/vtek-693.aspx
og to 6.5" til fordørene.
Hvilken forstærker skal jeg bruge til dem? Har set lidt på youtube men jeg synes godt nok det er svært og finde ud af hvilken jeg skal kigge efter.
Har indtryk af vtek´ne er nogen rimelige højtalere? Men gider ikke bruge flere tusind kroner på forstærker.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Du skal bruge en forstærker der leverer den effekt der er nødvendig for at det spiller... Hvilken kan vi andre ikke som sådan svare på... men stort set enhver 4 kanals forstærker kan bruges, da Watt tallet på komponentsæt ikke er noget man reelt set kan bruge til en skid alligevel...
jul 2018
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
Med spiller mener du hvad?
feb 2005
Følger: 76 Følgere: 72 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 1.787
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 501
Monacor (som jo så faktisk er CarPower) er ikke det værste på markedet. Jeg havde det i min første bil, men valgte dog deres nu udgåede POWER-serie, da jeg synes deres nuværende HPB-serie var lavet lige billigt nok.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Mht forstærker så køb kvalitet. Det betaler sig især da man gerne gemmer og genbruger kvalitet.
Ville overveje en Audison LRx eller SRx 4 kanals
Men jeg er også glad for det mærke og har nu haft min LRx6.9 i 11år
jun 2013
Foruden de filtre og "boost" der sidder i en forstærkers forforstærker, så er der taler om umådelig små forskelle på lyden. Forstærkeren er det mindste led i kæden hvad angår lydkvalitet. Det er placebo
jun 2009
Det er så ikke sandt det du skriver...
jun 2013
Du mener at valg af forstærker har mere at skulle have sagt end højtalere og kabinetter?
jun 2009
Du skriver: "Foruden de filtre og "boost" der sidder i en forstærkers forforstærker, så er der taler om umådelig små forskelle på lyden. Forstærkeren er det mindste led i kæden hvad angår lydkvalitet. Det er placebo "
Det er BS...
First off du kan tage 2 forskellige forstærkere der har nogenlunde samme specs, og som testet giver samme effekt... og lave en ABX test... Og du vil opdage en forskel... Nogle gange STOR forskel...
f.eks. Audison har en fremragende detaljeret og korrekt lyd... Tager du så Sinfoni, (på samme sæt højttalere) Så får du en varmere lyd... en markant forskel... Disse forstærkere ligger i samme prisklasse såeh det er ikke billig vs. dyr... Men forstærkeren har en større effekt på lyden end du påstår...
jun 2013
jul 2018
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
Et andet sørgsmål: Hvordan ville i placere vtek´ne i en Partner? Jeg forestiller mig jeg ville sætte dem oppe under taget bag forsæderne. Ville i komme dem i en kasse eller hvordan ville i gøre?
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
jun 2009
komponentsæt ville jeg placere foran i dørene... Er det coax enheder det hele ville jeg bytte dem og så få korrekt vejledning og så købe noget der gav et godt resultat... f.eks. Earthquakes Vtek komponentsæt... Har du købt det brugt, så giver det et problem selvfølgelig...
feb 2005
Følger: 76 Følgere: 72 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 1.787
jun 2009
Var han kommet ned til mig til firmaet, jamen så havde han også fået sandheden... Hvis ikke bilen har en ordentlig placering til enhederne så lad for guds skyld være med at smide dem i bilen...
Og jeg ville også sige at hvis det andet sæt Ikke er et komponentsæt, Så skal der enten være plads øverst i instrumentbordet, eller også ville jeg på ingen måde anbefale at bruge dem... Jeg er ikke en god sælger... derfor kan jeg ikke bare bullshitte, og komme med "Gode råd", hvis jeg reelt set mener han får en dårlig lyd ud af det... Og med tanke på hvor billigt man kan få et kvalitets komponentsæt, så kan det ikke være prisen der er folks undskyldning... Det er rigtig synd når vi som forhandlere ikke tør sige sandheden til kunderne... fordi tænk nu hvis vi ikke fik solgt noget så... jeg undværer hellere et salg end at lyve for kunden... og sandheden er at ønsker man et lydmæssigt godt resultat, så er coax og 6x9" ikke vejen frem... Er man ligeglad og bare vil have noget baggrundsstøj og larm... Så gå til en anden forhandler der vil tale dig efter munden, og/eller lyve... fordi det vil jeg ikke...
valg af forstærker