{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højtaler valg?
  • #1   6. jan 2014 Hvad er en OK pris? Og hvorfor vil du spilde penge på 6x9" enheder???

• #2   6. jan 2014 Cody. Det er det de unge vil ha...... smiley

• #3   6. jan 2014 Det er hvad der standard er i hattehylden på min civic smiley

• #4   6. jan 2014 cody vær nu sød ved de unge i 2014

• #5   6. jan 2014 Nogle burde sparke den ingeniør hos honda der har fundet på det lort lige i skridtet... Få en subwoofer istedet og smide højttalerne ud... så kommer bassen meget bedre ind i kabinen også...

• #6   6. jan 2014 Marc og Anonymous

Jamen det er da sørgeligt at se hvordan de unge er ødelagt af MP3 Lortekvalitet og diskotekslyd... Ingen af dem har nogensinde hørt et ordentligt bilstereo, og tror at bilstereo skal lyde som et dårligt provinsdiskotek fra 90'erne... Med dertil hørende mangel på stereo og lydbillede... virkelig kvalmende...

• #7   6. jan 2014 Bla bla bla,, here we go again smiley

• #8   6. jan 2014 ja der er sgu intet nyt fra goe gamle Cody

• #9   6. jan 2014 Lad nu for fanden folk SELV om, hvorvidt de vil have 6x9 eller ej!
    Der ER jo rent faktisk folk der ikke ønsker at bruge pladsen på en sub, men gerne vil have den ekstra fylde det giver at have baghøjttalere, og her er 6x9 sgu en fin løsning.
    Som jeg har sagt mange gange før, så synes jeg helt ærlig at man gør problemet større end det er, og der er rent faktisk mange der er helt tilfreds med et "simpelt setup", bestående af front, og 6x9...

• #12   6. jan 2014 Essal

Vi er begge klar over at baghøjttalere ikke giver "fylde"... Slet ikke på den måde som de fleste bruger dem...

Jeg plejer nu at spørge folk fordi de ofte slet ikke ved hvorfor de vil have 6x9" ud over at de tror det er normalt at det er sådan... Ofte resulterer det i en horribel lyd...

Du ved jeg hader at tale folk efter munden... Mens andre foretrækker det så de selv kan virke populære...

Men som mande så pænt selv skriver så er det standard placeringen i hans bil... hvilket betyder at hvis han insisterer på at have baghøjttalere i bilen, jamen så er 6x9" også den bedste løsning for at undgå at skulle ændre på bilen...

jeg håber bare han får en der virkelig ved noget om tingene til at indstille det for ham så han ikke ender med en dårlig lyd, men faktisk med en diskret "fylde" som mange dog ikke kan finde ud af at få frem...

• #13   6. jan 2014 Doktor T

og du har ingen viden om emnet overhovedet så hvorfor du kommenterer er en gåde...

• #14   6. jan 2014 Han har åbenbart også glemt at han fik en skideballe af sig selv og lovede at snakke pænt til andre og hjælpe andre..

• #17   6. jan 2014 Michael O

lidt naivt det du tror der... Og har ikke snakket grimt... Og har forsøgt at hjælpe... Men man kan ikke hjælpe uden at afdække hvad folk faktisk søger... ved de præcist hvad de går efter eller er de helt grønne på området... Stor forskel jo...og uden at vide hvad trådstarter mener er en "ok Pris" er det umuligt at foreslå nogle produkter eller på nogen måde hjælpe... For ellers kender jeg et fint sæt 6.5" sammen med 6x9" der samlet ville koste små 14000 kr... men jeg tvivler stærkt på at det er det TS er ude efter... Men er det 1000 kr samlet eller er det 2000 kr samlet i pris, så giver det altså en stor forskel i hvilket udstyr der er godt til prisen... smiley

• #18   6. jan 2014 Hvorfor foreslår du så ikke det..
    Det andet bedrevidende snak er jo bare mundlort.. Men ok, du er jo guruen der aldrig tar fejl og altid har ret.. også selvom du tar fejl..

• #19   6. jan 2014
    Casper S

Har ikke svinet manden personligt noget sted... Jeg svarede anonymous.. og det er sørgeligt at se hvordan folk ikke ved hvordan et godt opsat anlæg faktisk kan komme til at lyde... Dermed ikke sagt at TS ikke ved det og måske barer foretrækker at der er baghøjttalere... Hans Svar gav et billede af at han bare ville have noget der passede i bilen standard hvilket er fint... mit første forslag er at droppe de bagerste og udnytte de tilbageblivende huller til at få bassen bedre ind i kabinen fra en subwoofer... Rent lydmæssigt, eller faktisk lydteknisk er det bedre... hvis han dog ikke ønsker det er vi sådan set bare tilbage ved: "Hvor meget må det koste?"

Det var ikke en sviner til manden... og sådan skulle det ikke forstås... desværre har i set det som sådan... så vil starte forfra:

• #21   6. jan 2014
    Michael O

hvorfor foreslår jeg så ikke hvad? at han kommer med en prisidé? Det har jeg gjort... en lydmæssigt bedre løsning? Det har jeg gjort... ud fra de oplysninger TS er kommet med kan jeg ikke foreslå mere...

• #22   6. jan 2014 Doktor T
    ud fra de meget få svar du har lavet i bilstereo forummet... og ud fra at du hellere sviner mig til end hjælper folk...

• #23   6. jan 2014 Cody: Helt ærlig, det har sgu ikke noget at gøre med at "snakke folk efter munden".
    Men der ER altså folk, for hvem et setup med nogle fine fronter, og et sæt 6x9ere, rent faktisk er alt hvad de behøver.
    Og for folk der til tider har passagerer med bagi, er det faktisk en en vellidt ting, også at have lyd der.
    Selv med "dårlig indstilling", vil langt de fleste være mere tilfredse med et front-sæt, og et par 6x9, end kun et front-sæt. Hvis man ikke har et ønske om at få sub i, kan jeg fuldt ud godt forstå at man godt vil have noget "mere lyd", end et enkelt front-sæt giver.
    Og lige præcis den Civic, har nogle ekstremt "åbne" dør-konstruktioner, så det er et mega uoptimalt kammer for front-højttalerne, så forståelig nok hvis man også opgraderer de bagerste enheder.

-Alt efter behov, og det bør man respektere...

• #25   6. jan 2014 Du er ikke kommet med et forslag til hvad han skal købe Cody..
    Du er jo fuld af løgn..

• #26   6. jan 2014 oliver n

ok tilbage til dit emne, selv om folk hellere ville have det var en diskution om hvorvidt jeg skrev pædagogisk korrekt eller ej...

lidt info der er nødvendigt: hvor meget vil du give for tingene... Hvis du kun vil give 1500 kr, så duer det jo ikke vi foreslår grej til 4000... eller omvendt...

Skal de højttalere sidde til din radio, eller har du en forstærker, eller planer om en forstærker til dem? (i så fald skal du måske også tænke på kabler)

Vi er nødt til at vide disse ting for at kunne komme med et kvalificeret bud på godt grej... smiley

jeg har givet dig en alternativ mulighed med hensyn til brugen af baghøjttaler placeringen... Og har det virket som om jeg svinede dig til, må du undskylde... Dette var naturligvis ikke min mening... jeg har en måde at skrive på der virker arrogant og hård... Prøv om muligt at se lidt igennem fingre med det, da det ikke er møntet på dig eller din person, men bare fordi jeg skriver som jeg ville sige tingene... (Husk at i en rigtig samtale kan man se smil ansigtsudtryk og høre betoningen af ordene så man kan skelne ramme alvor fra noget der kan være ment i humoristisk tone.. smiley )

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #28   6. jan 2014 Cody - hvis du ikke selv har andet end dårlige og hånelige ting at skrive i tråden, hvorfor kommenterer du så selv? Det kan sagtens være at du har en masse erfaring med bilstereo, men du er ikke den eneste i vores lille land der har det, så du behøver ikke at tale ned til andre. Du kan ikke lide 6x9" højtalere, det er fint, så lad være med at kommentere på de skide 6x9" højtalere og hold dig til resten af det, gutten spørger ind til.

Er det virkelig så svært?

• #29   6. jan 2014
    Michael O

Ud fra de oplysninger du har fået indtil videre skal du være mere end almindeligt arrogant og bedrevidende for at kunne foreslå noget som helst udstyr... nok derfor jeg ikke gør det skal du se...

• #30   6. jan 2014 Se, nu begynder du igen Cody.. Alle andre tar fejl og ikke dig.. Det er trættende at se på.. Det er derfor jeg prøver at fortælle dig det.. Jeg er hamrende ligeglad med prisen.. han spørger efter hvad folk vil foreslå, vil du foreslå noget til en halv milliard, så foreslår du noget til den pris..
    Alt det andet, er fuldstændig unødvendigt!!

• #31   6. jan 2014 Jesper

Se hvad jeg skriver til TS... Gider ikke den diskution der...

• #32   6. jan 2014
    Michael O

OK så gør da som du vil... Men jeg ville mene det var irriterende at se på en masse forslag langt over det jeg ville give f.eks. Eller langt under... Så hellere se på forslag der passer til det jeg søger...

• #33   6. jan 2014 Så må han jo selv specificere det, hvis han vil undgå det..

• #34   6. jan 2014 Skal sættes til fortærker og har omkring 3000 til både 6,5 og 6x9

• #36   6. jan 2014 StreetFlow .

Du vil være mere end velkommen til at høre mit anlæg når det er færdigt... hvis du kan bedømme noget uden at være farvet af din mening om mig... smiley hvilket jeg så selvfølgelig håber du kan.. .:)

• #37   6. jan 2014
    StreetFlow .

Rolig nu... giv mig tid... jeg skal også svare andre... Åbenbart... smiley

• #40   7. jan 2014 Michael O:
    Det var da en underlig holdning at have?
    Er du også typen der foreslår en supra til en der søger første bil? Hvis der nu ikke lige er skrevet fx et budget?

Ud fra de givne oplysninger der er givet (oprindeligt) er det UMULIGT at give et fyldestgørende svar.
    Nu er langt de fleste af os ikke tankeløse robotter, der kun besvare spørgsmål, som en anden google maskine.. Hvis nu manden får mere ud af skrive et budget, hvorfor skal han så ikke opfordres til det?

Hvis det giver et bedre lydbilled med en anden sammensætning af komponenter, skal han så ikke opfordres til det?
    Det kunne da tænkes at TS ikke er super meget inde i emnet, og derfor ikke ved hvad der er bedst for ham selv (Ja undskyld udtrykket)

Efter at have læst et par tråde hvor du og cody begge er deltagende, virker det som om du har et personligt anliggende imod ham, og egentlig bare vil starte en omgang mudderkastning... (snakkede vi unødvendighedder kontra at svare på spørgsmålet?)

• #41   7. jan 2014
    oliver n

Fedt... godt budget, det åbner op for noget virkelig godt grej... Fokuser især på dine frontthøjttalere... Dine ører er fremadrettet og du hører derfor også flest detaljer i lyden foran dig... derfor er de forreste højttalere klart de vigtigste...

Et sæt 6,5" i en rigtig god kvalitet kunne være: http://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-hx-5461p.html
    Tyske audio system har altid leveret en meget høj kvalitet til prisen...

Eller: http://www.hilmars-audio.dk/shop/morel-pulse-6-1897p.html
    Iraelske Morel har nok lavet nogle af de lækreste komponentsæt i lang tid og har på intet tidspunkt droppet kvaliteten...

http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/138/Language/da-DK/CatID/526/Gladen_SQX_165.aspx
    Tyske Gladen er stiftet af den ene af stifterne af audio System... og det kan høres... virkelig en lækker kvalitet til prisen...

Eller: http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/143/Language/da-DK/CatID/526/Gladen_ZERO_165.aspx
    nok det Bedste komponentsæt i sin prisklasse jeg har hørt..

http://www.sound4wheels.dk/hojtalere/komponent/sa-6-5sc
    her er vi ovre i et af de mere spændende mærker som er nye på det danske marked... Amerikanske sundown har gennem flere år lavet bilstereo i høj kvalitet...

Dette efterlader mellem 800 og 1300 kr til 6x9" enheder... hvilket giver nogle igen rigtig gode bud...

f.eks. http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/125/Language/da-DK/CatID/523/Gladen_MC_609.aspx faktisk spiller de bedre end man tror...

eller: http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/33/Language/da-DK/CatID/523/Audio_System_Co_609_Plus.aspx
    Faktisk ret imponerende til prisen... ret lækker i lyden...

http://www.hilmars-audio.dk/shop/morel-maximo-coax-5201p.html
    Selv Morel laveret lækkert sæt der klart vil passe ret godt sammen med komponentsættet fra dem...

http://www.sound4wheels.dk/hojtalere/6x9/rpx-69
    SKAR Audio er meget nyt i Danmark... Og igen er der tale om amerikansk kvalitet... noget der er ved at være en sjældenhed.

Lidt uden for prisklasse men lidt en idé er disse: http://www.sound4wheels.dk/hojtalere/6x9/dd-audio-cxs6x9
    når nu folk taler om Bass fra 6x9" enheder så kan du ikke komme udenom DD Audio... Og her er tale om kvalitet i højeste ende... DD Audios højttalere produceres i Tyskland... Så her er tale om kvalitet uden at have været sendt til østen først...

• #42   7. jan 2014
    StreetFlow .

Nu har jeg ladet andre bedømme mit anlæg i mange år... så det kan vi godt.. Og siden hvornår er kvalitetssans inden for bilstereo blevet det samme som at man er rig? lejligheder og huse interesserer mig ikke...bilstereo gør...

• #43   7. jan 2014 Og så kom Jacob, manden der slikker cody i røven..

• #45   7. jan 2014 Nææ, jeg er enig med langt de fleste her i tråden, der er en flabet måde at skrive på (Som han tilsyneladende godt ved) "Hvorfor vil du spilde dine penge på 6x9".. Det kan altså godt skrives pænere smiley

Jeg skriver fordi jeg synes du er en idiot at høre på smiley

• #46   7. jan 2014 Jeg har det fint med at være en idiot.. det er åbenbart det eneste måde cody kan forstå det på.. har forsøgt førhen at tale pænt.. men så taler han først grimt til en.. man kan ligeså godt starte hårdt ud mod ham.. ellers kører han jo en totalt over med spydige kommentarer og jeg ved ikke hvad..

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #47   7. jan 2014 Cody - der var så 24 sekunder imellem vores indlæg blev postet. Uanset hvad, så skal ALLE og ikke kun dig, holde sig til, og råde udfra hvad tråd starter har spurgt til.

Hvilken diskussion gider du ikke?

• #49   7. jan 2014 Jesper:
    Det forstår jeg ikke helt...

Når vi nu ser emne nummer 1 million om startbil, hvor teksten lyder "Jeg skal have min første bil, dem må gerne se sej ud hvad foreslår i?"

Skal vi så bare gå i gang med ferrari, corvetter osv?

Doktor T:
    Lyden fra en gs80'er på overarbejde må da være noget nær optimalt! smiley

• #51   7. jan 2014 http://www.youtube.com/watch?v=2BDP3owm9TI

Awesomeness!

• #52   7. jan 2014 Streetflow

enig, det er faktisk rigtig godt at teste med mange forskellige genrer... smiley

• #53   7. jan 2014 Jesper er du overhovedet hjælpeadmin??? For med tanke på hvad nogle herinde har kaldt mig burde du have grebet ind for længst... Eller det tæller kun hvis jeg skriver grimt?

• #54   7. jan 2014 nu har jeg læst hele tråden og hold kæft hvor er der blevet sagt en masse lort om alt andet en de højtalere jeg syntes at cody fik lukket diskutionen men folk bliver bare ved med at hakke på ham nogen gange kan ting lyde hårdere end de er ment derfor er det jo ikke nødvendigat blive ved med at hakke på hinanden

nu kommer jeg nok med et dumt spørgsmål men har ikke den store viden om anlæg
    så et svar der ikke er alt for teknisk ville være at foretrække
    hvad er årsagen til at en 6x9 er et no go

har nemlig et par højtalere der er stået af

• #55   7. jan 2014 Grunden til at folk hakker på jan er ikke på grund af hans viden om bilstereo , det er på grund at den arrogance og nedladende formulering han udviser hvergang der er nogen der spørger om noget som han mener er almen viden!

• #56   7. jan 2014 Det er som sådan ikke selve 6x9" enhederne der er noget galt med... Faktisk kan sådan et sæt lyde ganske fortræffelige... Problemet kommer i måden de bruges på... Folk monterer dem som oftest i hattehylden... Nok den mest forfærdelige position i bilen... Ikke nok med at det er bagved lytteren, de kommer også til at pege op i bagruden, dvs før at lyden fra især diskanten rammer dit øre skal det lige en tur op og reflekteres på ruden, hvilket kan ende ud i fasefejl, grundet refleksionen...

Noget andet er at folk desværre ikke monterer dem i bilen fordi det giver den lyd de bedst kan lide, men alt for ofte fordi de tror det er sådan det skal være og sådan det skal lyde, fordi sådan gør alle andre jo... Det er bare en stor fejl og folk snyder sig selv for en god lydoplevelse på den måde.... Jeg ved godt at mange bil producenter fra fabrikken af har monteret højttalere i hattehylden (næsten altid kun sedan modeller) det er ikke fordi det var den bedste løsning... Men fordi det var den billigste og nemmeste... Så det skal man ikke lade sig snyde af...

en sidste ting ved netop 6x9" enheder er at de næsten altid er lavet så de kan spille ok kun trukket af en radio... Det betyder høj følsomhed og en lydstyrke der meget ofte er højere end de forreste højttalere... Og mange tror det skal være sådan... Jeg har været til utallige træfs og events gennem de sidste mange år, og har alt for tit set den der " 2 StK 6x9" og en subwoofer" opsætning... (jeg har selv haft den da jeg var 18 år) og det har virkelig intet med god lyd at gøre...

f.eks. Visse amerikanske biler har 6x9" enheder foran... Her vil brugen af dem jo være yderst fin... I mazda's ældre biler kunne der monteres 6x9" bag i bilen i siderne ved bagsædet, hvis man modificerede lidt, her er de også fine hvis man absolut vil have baghøjttalere...

om baghøjttalere er en god ide eller ej og hvad de faktisk gør ved lyden er en diskution til en anden gang... Du spurgte hvorfor 6x9" var så dårlig en ide, eller no go som du skrev, og det er kort sagt, brugen af dem og ikke selve enhederne der er problemet... smiley

• #57   7. jan 2014 Doktor A

jeg må indrømme du har lidt ret... Jeg kan godt glemme at bare fordi jeg mener noget er simpelt, fordi jeg lærte det for længe siden, så har alle andre ikke nødvendigvis lært det samme... Og det kan godt komme til udtryk i en arrogant formulering... Dette er ikke altid en bevidst handling... Kan se det også kom til udtryk her i tråden overfor TS, derfor han naturligvis også fik en undskyldning... smiley

• #58   7. jan 2014 Cody nu var det vidst dig der startede balladen ik ? smiley havde du nu bare svaret pænt fra starten af var tråden her nok for længst slut. Ja kan godt vær at du er dygtig på dette område men der er også andre der er det....hvis en gut herinde spørger om hvilken 6x9 han bør vælge burde du med din ekspertise hjælpe ham med at få en god 6x9 om du kan li det eller ej han har jo nok allerede taget stilling til hvilken form for enhed han vil have.

• #59   7. jan 2014 Marc k

nej, hvis der findes en løsning der er bedre vil jeg da altid foreslå den... Alt for mange køber baghøjttalere alene pga., manglende viden, eller fordi de tror det skal være sådan... TS i denne tråd har nu skrevet pm til mig så vi tager den derfra, uden alt mudderkastet... Har også sagt ja til at montere for ham så han får mest ud af grejet... smiley

• #60   7. jan 2014 Thats the spirit cody ....... skulle du have sagt fra starten i stedet for at formulere det som du gjorde ... nok om det god dag..

• #61   7. jan 2014 Marc k

måske... smiley God dag til dig... smiley

• #62   7. jan 2014 hold da kæft folk kan blive ved troede den ged var barberet
    takker for den info cody nu har jeg heldigvis ingen hattehylde i min bil men har til gengæld et par bagdøre de sidder i og nogle sæder næsten foran det er en astrovan

Kommentér på:
Højtaler valg?

Annonce