{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  højtaler valg?
  • #1   7. jan 2015 Jo det er nemt... du skal købe dem du synes lyder bedst... smiley Sorry men mere præcist kan man ikke sige det... For det er faktisk kun din mening der tæller...

Men... Lad være med at dumme dig som mange andre gør og købe Coax enheder til foran i bilen... et godt komponentsæt foran i bilen det er altså det som giver det bedste resultat...

• #2   7. jan 2015 Hvilken bil er det? samt er der tweeters oppe ved foruden? Grunden til jeg spørger er at jeg har opgivet at trækket et kabel igennem døren før hele kabinen skal skilles af når jeg skal ligge STP black gold i bunden af bilen.
    En peugeot 308 ER FUC*** umulig at trække kabler igennem dørene på uden du skiller alt af i fodpanelerne foran.

Så bare lige så du ved det KAN være besværligt med et komponentsæt. Kig evt på JL Audio's C3 serie, der får du fandme en god højttaler samt tweeteren kan sættes på højttaleren

• #3   7. jan 2015 Hvad lyder budgettet på?

• #4   7. jan 2015 om der er tweeters i forvejen eller ej er uden betydning for hvad der giver bedst lyd for pengene...

• #5   7. jan 2015 Det kan sagtens passe cody, men installationsmæssigt "kan" det blive et KÆMPE besvær

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 95
    #6   7. jan 2015 jamen tænker maks 3000 kr og der er jo ikke fordi jeg bare kan gå ud of høre alle dem jeg kigger på. der sidder diskanter i nu så det er ikke et must smiley

• #7   7. jan 2015 Jbl!

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

#8   7. jan 2015 der er en audi a4

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

#10   7. jan 2015 men har ikke forstand på det smiley

• #11   7. jan 2015 Tyskere er nemme at trække kabler på. find dig et super komponentsæt og smid i. Skift diskanten hvis du kan, du vil blive overrasket over hvor meget lyd du går glip af ved de originale i forhold til en tweeter og woofer der går gennem et "filter"

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

#12   7. jan 2015 hmm har du nogen du vil anbefalde ? smiley

• #13   7. jan 2015 Du kan bruge 3000kr meget smartere end på dem der.
    Har du tænkt på du vil bruge plads på forstærker, hvilket HU. hvormange højttalere osv?

• #14   7. jan 2015 MS. Vi andre tømmer HELE kabinen på nær instrumentbord blot for at trække kabler til forstærkeren.

korrekt installation er der ofte ikke nogen let vej igennem hvis det skal være ordenligt monteret.

Dennis, har du forstærker til front sættet?

Yderligere, selvom der i forvejen sidder diskanter, så bør disse udskiftes da de ikke passer sammen med det tilhørende delefilter som følger med et komponent sæt så delefrekvensen vil være helt i skoven plus at følsomheden heller ikke er ens

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

#15   7. jan 2015 jeg har en bas og 2 forstærkere, 1 til bassen og 1 til højtalerene her hjemme.
    der er kun plads i for dørene til højtalere smiley

• #16   7. jan 2015 http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=10631&pk=&produkt=JL_Audio_C2-525_-_H%F8jttaler

købte sådan et sæt bare i 6,5" til fordørene og er yderst tilfreds.
    Nu skal det siges at jeg IKKE har en forstærker i bilen så de bliver trukket af den originale HU, hvilket indtil videre lige går.
    Købte dem i julen da de var på tilbud til en tusse.
    En ting du vil få rigtig god effekt af når du alligevel er inde i dørene er at give dem en gang vibrationsdæmpende, du vil blive overrasket over hvor godt det virker på lyden i bilen. Selv standard højttalere kan komme til at lyde "ok"

• #17   7. jan 2015 Info på hele din opsætning. Altså mærke og model.

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

#18   7. jan 2015 okay tusinde tak for hjælpen smiley

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

#19   7. jan 2015 2 stk brandford 1100 w forstærker. pioneer radio og bas ved ikke hvad mærke smiley

• #20   7. jan 2015 Se pb

• #21   7. jan 2015 Rene, sikke noget vås. bare for at trække kabler behøver man da ikke pille hele kabinen ud. Det er i hvertfald overkill hvis man ikke har tænkt sig at installere vibrationsdæmpende materiale.
    Bare fordi du gider bruge tid på ingenting behøver vi andre vel ikke gøre det?
    Som sagt kan jeg forstå hvis du har andre planer med bilen end at trække kabler, men at rive kabinen ud for at trække et par kabler er godt nok upraktisk.

Igen nu ved jeg ikke hvor audiofil du er, men kun for kabler er det sgu næsten dumt

Og har du nogensinde set hvordan en peugeot 308 ser ud i dørene ? Det er stadigvæk nærmest umuligt at komme igennem det eksisterende isolering inde i fodpanelet uden at fjerne det hele

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

#22   7. jan 2015 det tager 3 minutter at tage dørsiden af i audien smiley

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

#23   7. jan 2015 det er så nemt smiley

• #24   7. jan 2015 Ms.

Vås? du er måske en af dem som bare klemmer kablerne ned mellem listerne og trækker strømkabel på kryds og tværs.

I min bil f.eks sidder batteriet i højre side og de strømførende kabler ( bilens originale ledningsnet) går i venstre side, så for at jeg ikke skal køre strømkabel tværs igennem bilen, har jeg valgt at trække strøm kabler i højre side sammen med remote. På denne måde kommer logoet også til at vende korrekt på forstærkeren uden at rca kabler og strøm kabler krydser hinanden.

Rca kabler er trukket midt igennem kabinen for at undgå at komme i nærheden af strømførende kabler.

Højttaler kabel er trukket i begge side ( samme længde) for kortest mulig vej.

Yderligere så er der langt bedre mulighed for at lave en pæn montering hvilket mange fejler i.

• #25   7. jan 2015 Prøv nu at hør her. Jeg er udemærket godt klar over hvordan man trækker kabler i en bil. Dog har jeg ALDRIG haft et KÆMPE anlæg i bilen, desuden har ALLE mine anlæg været gemt væk så man ikke kunne se dem.
    Jeg er træt at store anlæg og basser, ja, bare kald mig gammel, men gider ikke have alt formeget der fylder alle steder. Så hellere et godt K-sæt og en god HU, og muligvis en forstærker gemt væk hvis jeg gider det en dag.

Manden har tydeligvis prøvet at trække kabler før og han brokker sig da ikke over generatorstøj fra kablerne med de 2 forstærkere han har i bilen, desuden er det sjældent at en bil har strømkabler i hver side af bilen der overhovedet vil have nogen indflydelse på lyden.

Jeg kan jo sagtens høre du høre til highend gruppen, så du vil have mest muligt ud af dit udstyr, hvilket jeg respekterer, men ud fra mit synspunkt og udfra ved trådstarter ejer er det nok lidt overkill at pille hele kabinen ud fro et komponentsæt.

Desuden må strømkabler godt krydse hinanden, de må bare ikke ligge i loop eller parallelt.

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

#26   7. jan 2015 ja med ledningerne har jeg trykket phone kablerne i den ene side og plusen og remoten i den anden og det virker fint ingen støj ( af hvad jeg kan høre )

• #27   7. jan 2015 Kæmpe anlæg? Jeg har en 3 kanals forstæker, lille 10" sub og komponent sæt.. Hvorhenne er det kæmpe?

Jeg tror slet ikke du forstår hvor jeg ville hen med det første indlæg. Det var mere at skal tingene gøres ordenligt, så er der som regel ingen nem løsning så i de biler hvor det er rigtig træls at trække kabler, ja der må man bide i det sure æble i forhold til at spare på denne konto og så få en meget ringere udnyttelse af anlæget.

Det er ikke et spørgsmål om der går lidt eller meget strøm gennem de strømførende kabler. Ligegyldig hvor lille en strøm, så bør rca aldrig trækkes sammen med dem.

Jeg mente nu heller ikke at han skulle pille hele kabinen ud men i fald at hans var lige så træls at skille ad som 308, så var det som før nævnt ment som at der ikke er nogen vej uden om.

Det er heller ikke strømkabler jeg snakker om med at krydse hinanden men strøm og rca.

• #28   7. jan 2015 M S

Hvis du ikke har interesse i bilstereo... hvorfor rådgiver du så andre omkring det? Du har slet ikke kompetence til det... Jeg er ikke interesseret i motortuning... Så af gode grunde holder jeg mig fra at råde andre omkring det... Du burde overveje lidt det samme med bilstereo...

• #29   8. jan 2015 dennis j

Nu kan jeg se at rene og MS har gang i deres egen diskution... men vil give dig mit råd...

Du skriver du har 3000 kr til det... lad være med at bruge 3000 kr på højttalere... det får du intet ud af med de forstærkere du nævner du har... Branford forstærkerne er omtrendt i samme kvalitet som AUNA... De lover massere af effekt, men faktisk leverer de mindre end din HU... Du har sikkert ville spare penge og har tænkt de var billige og at dine krav ikke var så store... men ærlig talt... du kunne lige så godt have ladet være med at købe nogen forstærkere... For de er ikke engang 12 kr værd... Uanset hvor små krav man har så er branford forstærkere et dårligt køb... ked af at sige det, men det er sandt... smiley

Mit forslag til dig ville være at købe et godt komponentsæt til omkring de 1500 kr... (Der er mange rigtigt gode i den klasse) Og så en ny 4 kanals forstærker... Også til 1500 kr... Og så smide de 2 branford forstærkere ud... (Ja det lyder vanvittigt, men lad nu være med at lukke øjnene og tro jeg er fuld af pladder) Du har en sub... Hvilken? Er den med enkelt spole på 4 ohm, så ville en ny forstærker som denne: http://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-co-5339p.html
    Eller denne som er lidt kraftigere: http://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-m-5341p.html
    nemt kunne få subwooferen til at spille bedre end den gør nu... Og så kan den drive det nye komponentsæt samtidig... det kunne være et sæt som dette: http://www.hilmars-audio.dk/shop/morel-maximo-5-5197p.html
    Med morel kan du næsten ikke gå galt... de lyder fantastisk...
    Eller dette: http://www.hilmars-audio.dk/shop/audison-prima-apk-6084p.html
    Audisons nye "start" serie.
    Eller: http://knot.dk/shop/item.asp?id=9557&info=Focal-PS-130-F&InfoCat=Hojtalere-Komponentset-2-Vejs-5_25-130mm
    Ja membranen er lavet af træ... spændende sæt der kan have lidt skarphed i diskanten dog...

http://knot.dk/shop/item.asp?id=9362&info=Focal-PS130&InfoCat=Hojtalere-Komponentset-2-Vejs-5_25-130mm
    Dette er endnu et Focal sæt som gør det rigtig fint i den prisklasse...

Med kun 1 forstærker ville du kunne få meget mere ud af dit anlæg end du får nu med 2 forstærkere...

• #30   8. jan 2015 Cody, jeg valgte at fortsætte med at guide Dennis på Pb.

• #31   8. jan 2015 Rene k

Husk at fortælle du er forhandler...

• #33   8. jan 2015 Jeg har skam massere af erfaring med anlæg, har bare aldrig lavet et highend i mine egne biler af bestemte grunde.
    Har jeg dog gjort i mine kammerater, så prøv lige at få facts på plads før du beskylder mig for at være uviden.

Som jeg sagde til ham udover vores lille "samtale"
    Et godt komponent sæt og noget vibrationsdæmpende i døren

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

#34   8. jan 2015 tak for hjælpen gutter. jeg vælger at smide lidt flere penge i det så jeg kan få en ordenlig forstærker også.
    tommy A ja det er en b5, hvor kan jeg købe det isolering :-)?

• #35   8. jan 2015 Det kan blandt andet fåes hos Hilmars audio.

http://hilmars-audio.dk/shop/daempning-5s1.html

Først vibrations dæmpende på og derefter en isolator. Bag højttaler enheder skal der bruges en absorber for at fjerne stående bøljer så dette skal der ikke bruges meget af.

• #36   8. jan 2015 M S

Din uvidenhed skinner igennem med de ting du skriver til René... Så bare rolig... jeg kan se det ud fra det du selv skriver jo...

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

#38   11. jan 2015 hey gutter jeg har købt et komponent sæt nu og sat det i.
    når jeg tænder for musikken skratter det helt vildt, højtallerne styres af en forstærker og hu er kun som afspiller.
    jeg har sat det til min stue forstærker der spiller det fint og jeg har prøves og sætte det til min hu og der spiller det også fint nok.
    jeg har prøvet 4 forskellige forstærkere
    hvad kan problemet være?

• dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

#39   11. jan 2015 kan det være fordi min hu skal trække højtalere eller hvad?

Kommentér på:
højtaler valg?

Annonce