870 visninger
|
Oprettet:
Find fejlen, har prøvet alt {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg sat mit anlæg til igen i min bil og der er generator støj og det er pisse træls, men jeg har fået ny generator på da den gamle døde, nyt batteri lige inden vinter, kablerne ligger i hver sin side og krydser ikke hinanden, jeg har støj filter på og en 2 farad kondensator på, har lavet ekstra stel fra batteri og til karosseriet og ordentlig stel i bag, pluskablet er 35kvadrat som går i en fordeler og 10kvadrat ud til forstærkerne og 35 kvadret til kondensatoren. Nogen der kan sige mig hvorfor der stadig er generatorstøj ?
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 194
apr 2005
Følger: 85 Følgere: 87 Biler: 10 Emner: 28 Svar: 2.331
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 24
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 90 Svar: 1.887
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 2.691
Men prøv at smide sådan en kondensator på plusen fra din generator.
http://www.ebay.de/itm/Entstorkondensator-Bosch-2-2-F-100V-0290800014-NEU-/230810825317
feb 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 98 Svar: 3.036
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
Men som sagt kender jeg ikke dit setup, men det kan ikke være det vilde siden du kun benytter 10mm2 fra din fordeler til din(e) forstærker(ere).
- Men smid den kondensator ad helvede til, det er kun en belastning for dit setup, og er til ca. ingen ting.
- Smid derefter dit såkaldte støjfilter ud også, det tager lyd, og ikke kun støj.
- Hvis det ikke hjælper med en anden HU prøv at skifte dit batteri.
Mange tror fejlagtig at når man montere forstærker og sub skal der en kondensator på... BOB Forkert... der er lige så mange der mener at hvis der er støj på er det fordi der mangler en kondensator... BOB Forkert.
En kondensator er ikke brugbar til noget som helst, hvis din størmbank ikke er iorden først, da det er en belastning for dit batteri.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
1: Din radio kan have brændt stelbanen... Dette er ene og alene DIN skyld... (Du huskede vel at batteriet skal pilles helt fra inden man roder med anlæg ikke?) Og så er det ligegyldigt om en pioneer er mere følsom i stelbanen... det kan stadig kun være DIN skyld...
2: Støjfilter??? Smid det i en skraldespand og lov dig selv aldrig at være dum nok til at spilde penge på den slags lort igen... (De fungerer ikke)
3: Hvis du har en 2 farads kondensator... har du så også 2 batterier i bilen som er minimum med så stor kondensatorbank??? Og det skal jo være store AGM batterier, og ikke syre batterier... Hvis du ikke har det er kondensatoren bare en belastning på strømsystemet...
4: 10 mm2 kabler??? dvs. dine forstærkere kan kun trække max 60 ampere hver??? og det er MAX 60 ampere...
5: Ligger phono sammen med bilens originale ledningsnet??? i få fald kan fejlen være der...
Find fejlen, har prøvet alt