{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DLS Nobelium 6.2 - nogen erfaring med dette komponent sæt?
  • #1   2. maj 2014 Spiller fantastisk godt.. Jeg har serien LIGE under.. og der er intet der lyder bedre i mine ører.

• #2   2. maj 2014 Er ganske godt sæt... Dog var nyprisen til grin da det ikke spiller bedre end billigere sæt til ca den halve pris... men til de 3000 det står til nu spiller det rigtig godt... Dog er det nu brugt, og så kan du altså få lige så vellydende komponentsæt, til samme pris fra ny...

• #3   2. maj 2014 Personligt synes jeg det spiller kanon lækkert!
    Det er dejligt behageligt og præcist i lyden samtidigt med at det kan spille højt, uden en skinger diskant, som jeg synes mange andre har.

• #4   2. maj 2014 - PSA Project -:
    Pjat, det skal bare indstilles væk smiley

• #5   2. maj 2014 Mange tak for svarerne. Andre alternativer til dette sæt?

• #6   2. maj 2014 Emre - Så må du igang igen smiley medmindre du har ændret det siden sidst smiley
    Dit lyder også godt, men det har bare den der lidt skingre diskant som jeg personligt ik er helt vild med, men det er jo en smags sag smiley

• #7   2. maj 2014 - PSA Project -:
    Ja i know.. Det er blevet meget bedre kontra sidste gang..
    Har jo også siden fået en DSP osv..

Fandt dog først ud af ret sent at bilens form har meget at sige om hvordan et sæt højttalere spiller.. Så skal her til sommer igang med hardcore justering.. smiley Men lige pt lyder det stadig meget meget bedre i forholdet til da du hørte det i Jylland.. smiley

Brød mig heller ikk så meget om det dengang.. Men vidste jo ikk hvordan man gjorde så troede faktisk det bare var højttalerne.. Men åbenbart ikk smiley smiley

• #8   2. maj 2014 Emre,
    Hvad vil du så anbefale istedet for DLS sæt? Lykkedes det for dig at forbedre lyden med DSP? Hvilken? Hvis du kører passiv, hvordan lykkedes det for dig at indstille tidsforsinkelse mellem diskanten og midbassen?

• #9   2. maj 2014 Har ikk hørt DLS sættet så skal ikk blande mig.. smiley
    Har selv Hertz MLK 165 og er sku glad nok for det.. Fik det billigt.. Ved dog ikk hvordan det er kontra alt det andet på markedet.. smiley hehe

Har en bit ten D fra audison.. Der er både indstillet i DSPen og dæmpet diskant i filteret..
    Synes ikk jeg har problemer med tidsforsinkelse mellem diskant og mid.. Mere med højre og venstre side og det har jeg fået fikset.. smiley men kommer vel an på hvordan tingene er placeret.. smiley Men jo kører det desværre passivt da jeg ikk har nok kanaler/forstærkere til at køre det aktivt.. smiley Ville jeg ellers gerne prøve.. Eller bare bi amp'e sættet i første omgang for at kunne styre det med hvor meget power diskant og mid får.. smiley

• #10   2. maj 2014 Godt nok du har fået DSP på, det kan helt sikkert afhjælpe en del smiley
    Du vil få en hel del ud af at køre det aktivt, det fortjener de højtalere smiley

• #11   2. maj 2014 Tak Emre,

Jeg har også været tilfreds med DSP. Har læst mange positive anmeldelser om
    Hertz MLK 165. Bare diskanterne overdriver lidt :). Godt du har klaret problemet med hjælp af en processor.
    Har lige fået denne link om passiv sæt indstilling:
    http://forums.prosoundweb.com/index.php/topic,148306.msg1368687.html#msg1368687
    og denne her:
    http://forums.prosoundweb.com/index.php/topic,148587.msg1364464.html#msg1364464

Hvad synes du om det? Det ser ud at passiv komponent sæt kan også optimeres tidsmæssig.

• #12   2. maj 2014 - PSA Project -:
    Ja selv den hurtige justering jeg har lavet har forbedret lyden sygt meget.. Og har fået ballanceret højre og venstre side ret godt.. smiley så det har gavnet..

Ja i know det med aktiv, men har hverken plads til en ekstra forstærker eller penge til en 6 kanals lige pt.. derudover er der også for lidt udgange i min DSP til aktiv foran, sub og rear.. smiley

• #13   3. maj 2014 Spartak S:
    Glemte helt at svare.. smiley
    Ja 165'eren er nice nok.. diskanten er lidt for meget til tider men ser ud til det bare er lidt justering.. smiley ikk andet.. smiley heh Har dog ikk hørt så meget før så skal ikk kunne sige om de er gode eller dårlige.. Læste bare anmeldelser og så fik jeg den til under 1/3 af ny pris så tænkte det er sku fint nok..
    Men 6.5"eren fylder hjernedødt meget.. Skulle bygge en del beslag til den før den kunne monteres smiley

Altså alt kan jo forbedres, men synes ofte det er lettere at rode med sådan noget når det stadig er i digital fase.. fx igennem en dsp..
    Kører man med aktiv deling kan man jo indstille det lige så tosset man vil (hvilket også er årsagen til jeg vil have aktiv deling men ja ikk mulig)

Men de link der kræver det ikk man går ind og skifter komponenter i delefilteret?

Og tror lige det med sub og mellemtone ikk er helt så slemt i en bil som når det er der hjemme.. Eller tager jeg fejl? Kan være det er derfor jeg ikk helt har lagt mærke til det i min egen fx.. smiley

• #14   3. maj 2014 Hej Emre,
    Jeg kan se at du er fra storkøbenhavn. Det er jeg også, så vi kan eventuelt mødes og udveklser erfaringer smiley - og lytte hinandens biler. Det er rart med frisk mening!

Min DSP har desværre kun analog indgang, men tak for anbefalinger... og din tid du brugte til at svare.

• #15   4. maj 2014 Kan vi sagtens finde ud af selvom jeg er ret ny indenfor dette område.. smiley Eller ja mangler nu mest erfaring med forskellige mærker osv mest.. smiley

Men ja altid nice at snakke om tingene hehe..

Nu har min DSP altid kun været forbundet med optiske kabler til pcen, så har aldrig rigtig set hvad den kan lave ved et analog signal, men tror nu stadig at man kan justere sig til en del.. smiley hvilken en har du?

• #16   4. maj 2014 PXA-H100

• #17   4. maj 2014 Ja skulle være en ældre sag, men den virker sikkert udemærket.. smiley Så ingen grund til at gemme den væk med mindre den binder sig til din HU og du gerne vil skifte.. smiley

Kommentér på:
DLS Nobelium 6.2 - nogen erfaring med dette komponent sæt?

Annonce