Lidt hjælp til valg af komponent sæt til Seat Altea {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til at udskifte mine standard 6.5" højttaler i min Altea.
Jeg har en Sub jeg vil smide om bagved, så jeg er på udkig efter et komponent sæt, der skal fungere som mellemtone og diskant.
Udvalget er jo enormt og man kan jo ikke bestille det hele hjem, for at høre hvad der lyder bedst.
Nogen der har lidt kendskab til nogle af de produkter der findes, og kan komme med at godt forslag på, hvad der kan få mit Heavy Metal til at lyde rent og detaljeret?
Hvad er det der afgøre, at den "store enhed" fungere som mellemtone, og ikke en bas? Er det delefilteret der filtrere de lave Hz fra? Er der forskel på en blød og hård membran?
Ja, for skal man generelt være opmærksom på?
På forhånd tak.
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 25 Svar: 353
Så kan du jo bare vælge basserene fra?
http://www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/132/Language/en-US/Gladen_RS_165_DUAL.aspx
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Mere præcist kan man ikke råde dig da du ikke skriver noget om hvor meget det må koste... hvilken forstærker du har til at drive højttalerne osv osv...
Hvor dybt dit komponentsæt spille afhænger af hvad du sætter skæringsfrekvensen til på din forstærker...
jun 2009
Ja det er jo så langt fra virkeligheden du kan komme... Det sæt du linker til er IKKE et 3vejs sæt... (Hvorofr tror folk det? ) Det er et Dualkomposæt... med 4 bas/mellemtoner... det er stadig et 2vejs sæt da sættet kun dækker 2 forskellige frekvensområder... og ikke 3... Fordelen ved denne type sæt er at man får en forøgelse på +3 dB i mellemtone området... Og ja det betyder der skal 2 bas mellemtoner i hver fordør... De skal ikke fordeles i hele bilen... det giver nogle skrækkelige fasefejl...
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 52
Jeg har desværre ingen forstærker til at spille dem op. Den bliver brugt til min Sub, så de må nøjes med at blive spillet op af min radio, til at starte med.
Hvad med Magnat? Havde kigget på dem her: http://www.astina.dk/65-16cm-hoejttaler/magnat-car-fit-style-216-p-121263.html?cPath=68_461_893
Er det nogle der kan anbefales?
jun 2009
Men overvej alligevel en forstærker... husk på at selv om der påstås at din radio leverer 4x50 watt eller hvad de snart påstår, Så får du reelt ikke mere end 4x12 watt RMS ud af den... Og det er virkelig ikke meget til Sådan et sæt højttalere...
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
jun 2009
Måske du skulle læse lidt flere posts i tråden end bare den første??? Tror at et RE XXX sæt til 2999 kr er lige dyrt nok når man har et budget på under 1000 kr pr sæt..
jul 2007
Når man nu sætter en forstærker til, kan man så stadig indstille dem fra radioen? Eller kommer det an på Radioen?
Lige en anden ting. Jeg skal have fat i en radioramme i den rigtige farve.
Der er 100 sider der sælger dem og hver især skriver noget forskelligt. Nogen skriver farven er "Grå" nogen skriver "Grå Metallic". Altså, jeg tænker bare, hvor mange farver er instrumentbordet lige lavet i? Jeg skal bare bruge en "almindelig" grå.
Kender i også en side, hvor jeg kan få nogen højttaler adapter.
Dem de sælger i thansen, passer ikke! Dem de sælger ved knot.dk, ligner dem jeg har fået af min kammerat til hans Golf 4, og de passer heller ikke... carsound.dk har 3 forskellig slags, men passer kun til fordørene... wtf
Har vi en Altea ejer tilstede her, der for nylig har købt disse, der evt. kan smide mig et link?
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
+ mit stadig ikke er kommet i den nye bil så kunne ko være man valgte at sælge
Til 1000kr pr sæt så brug de 2000kr på at lyddæmpe dine døre.
Ydervæg. Dampspær og dørside med 2 lag
Har selv lige gjort det ved min og det giver så utroligt meget. Mine enheder Lyder nu så meget bedre end hvad jeg havde.fået ved at købe nogle til en 1000kr.
Så dæmpning og en go radio. ( Alpine efter min mening) så vil dine orginale enheder lyde rigtig godt
jul 2007
Nu er en Altea heldigvis ikke en særlig støjende bil i forvejen.
Men ja, havde godt kigget på det sæt du omtaler, men som sagt er budgettet ikke for højt lige her op til Jul
Men nu kan det være der bliver råd til lidt ekstra. Efter jeg havde søgt lidt på nettet,
fandt jeg mine Magnat sæt til halv pris: http://www.conradelektronik.dk/2-vejs-indbygningsh%f8jttalers%e6t-Magnat-Edition-216-240-W-1-Set.htm?websale8=conrad-dk&pi=372134&ci=SHOP_AREA_17281_0321150
Så vidt jeg kan se på Magnats hjemmeside, er de autoriseret Magnat sælger.
Og de score næsten 8 på Trustpilot, så det er godt nok.
Man bliver jo altid lige lidt skeptisk når man finder nogle billige produkter.
jun 2009
Lidt hjælp til valg af komponent sæt til Seat Altea