{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  STRØMKABEL
  • #1   3. dec 2014 Nogle strømkabler har en "flettet" del eller er helt "flettet", men det er for at undgå at du står med en palme af gummi og kobber når du klipper det over og afisolerer og i nogle tilfælde også for at gøre kablet mere smidigt.
    Men nej det er ikke et krav at det er flettet.


  • #2   3. dec 2014 nej... opbygningen betyder ikke så meget, og god.. stivhed kan forekomme, sørg nu bare for at vælge noget ordenligt ofc fri kabel. og ikk det billige

  • #3   4. dec 2014 Enig i at OFC klart er at foretrække, men det behøver nu ikke at være det monster dyre. Svejsekabel på 50mm2 i OFC kan findes til 1/4-1/3 af prisen på det der bliver markedsført til bilstereo.

  • #4   7. dec 2014 bil stereo er 12 volt... det er svejse kabel ikke


  • #6   7. dec 2014 Hahhahahahaah

    "Goddag, jeg skal bruge et 12 volts kabel"

    Desværre dude.. vi har kun 1000volts smiley


  • #7   7. dec 2014 det fint.. så brug i bare 220volt kabel til højtalerene.. så spiller bare max

  • #8   7. dec 2014 jeg har kun en ting at sige.. MODSTAND.
    tænk over den.


  • #9   7. dec 2014 Modstanden er den samme, så længe kablet er kobber, samme længde og kvadrat.


    Bum.


  • #10   7. dec 2014 tror du skal til at måle på strøm kabler, og sætte dig lidt ind i kabler ovs.. brug lidt tid på youtube, søg og find svaret på kvalitet i kabler, og se hvilke du skal bruge. du taber utrolig mange volt i kabler. pga modstand.. vil du helst ha 11 volt ved din forstærker, eller 14?

  • #11   7. dec 2014 Kenneth h

    læser du hvad jeg skriver, eller lækker din hjerne bare random information?


  • #12   7. dec 2014 nope gør den ikke. læser skam hvad du skriver... er du nu sikker på kobber bare er kobber, og det er den samme modstand i svejse kabel, som der er i strøm kabel til 12v?
    for er der samme modstand i den, så kan man jo lige så godt købe lampe ledning som højtalerkabel, det jo kobber,, og kobber har jo samme modstand i alle slags kabler...
    sir du jo


  • #13   7. dec 2014 Kenneth, den eneste forskel på kabler er længden, tykkelsen, kvaliteten af kobber samt opbygning/tykkelsen af leder ( med opbygningen mener jeg hvordan de er snoet osv).

    Så længe de faktore er ens så er det komplet ligemeget hvor mange volt det er beregnet til.

    230V kabel kan sagtens bruges til højttaler kabel MEN det er ikke OFC samt det er nogle værre tynde lakrids kabler så derfor bør de ikke bruges.



  • #14   8. dec 2014 Jeg synes da at du skal have lov til at købe strømkabler i markedsført til bilstereo hvis du vil det Kenneth - gjorde jeg også selv engang.
    Jeg vil da også gerne understrege at bilstereo strømkabler ofte er blødere og en smule lettere at arbejde med, men i min optik ikke nok til at opveje for en pris der er 3-4 gange så høj.


Kommentér på:
STRØMKABEL

Annonce