2.950 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

opgradering af bil batteri opgradering af bil batteri

godaften og rigtig god jul til jer alle

jeg har smidt anlæg i min bil og kører med std batteri
og lyset blinker svagt og mit stel er ordenlig og 50 kvd kabler
så jeg vil gerne ha fat i et andet batteri og søger hjælp til hva mærker der er at anbefale
samt min mekaniker har snakket om at
min motor styrring kan bestemme hvor mange amp jeg kan bruge
men aner jeg ikk noget om
men da der jo sidder kabel direkte fra batteri til forstærker har det jo ikk noget med motorstyrringen at gøre vel
samt at maget bass tryk kan futte styrringen af passer det fx

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opgradering af bil batteri
  • #1   23. dec 2014 Kondensator?

• #2   23. dec 2014 har overvejet det men bliver ikke købt endnu da jeg ikk lige ved hva størrelse jeg skal have men lige nu er det batteriet jeg gerne vil ha skiftet ud for forstærkere og bass er fundet skal bare ha delene købt nu så indkøbs listen kan blive fuldendt

• #3   23. dec 2014 Kim H en kondensator sætter man kun på Når ens strøm bank er stærk nok. Så vil den kunne hæve din volt med ca 1 volt på udgangs siden. Men når ens batteri ikke kan følgemed, så vil den ikke gøre gav. Så manden skal enten købe et bedre batteri, eller sætte et på så er beregnet til forbrugs batteri, med et skillerelæ i mellem

• #4   23. dec 2014 ja det jeg har nu er vist kun 36 amp så der kan jeg jo gå en hel del længere op
    men jo flere amp batteriet har jo mere fylder det osse fx
    men har kørt med varta i min gammel bil og det funkede fint men er der andre mærker som er ligeså gode

• #5   23. dec 2014 det hjælper ikke med et andet batteri... du skal have en kondensator i... normalt siger man bare 1 fahrad til 1000W og skal du have et opgraderet batteri kan ejg kun anbefale optima yellow top

• #7   23. dec 2014 problemet er ikke at dit batteri ikke er kraftigt nok, men at det ikke kan afgive strømmen hurtigt nok

• #8   23. dec 2014 EpMaTs™ hehe sikker da noget fis at sige et batteri ikke hjælper smiley

• #9   23. dec 2014 når lysene blinker så er det fordi dit batteri ikke kan afgive strømmen hurtigt nok, så tager den noget af strømmen fra de andre kilder... det er der en power cap (kondensator) kommer ind idet at den afgiver strømmen hurtigere... så er det uanset størrelsen på batteriet.. manden skrev intet om at hans grænse var nået med det batteri? skal vi vædde?

• #10   23. dec 2014 EpMaTs™ tja først skal du lige finde ud af man siger 1 farad for hver 1000 rms watt Ja den kan afgive hurtigere end et batteri, men for fanden den skal jo også lades op hele tiden, hvad hjælper en kondensator så. Når dit system ikke kan følge og lade endnu en ting op. Så har du et gammelt og dårligt batteri hjælper den ikke en dyt.

http://fatfist.hubpages.com/hub/Car-Audio-CAPACITORS-Why-They-DONT-Work

• #11   23. dec 2014 Jeg har 5k mono blok i bilen et varta 110 Ah batteri og har aldrig haft problemer med at lyset blinker smiley

• #12   23. dec 2014 Har kun hørt godt om batterier fra Kinetic. Står faktisk og skal have et ekstra batteri i min bil, når anlægget bliver installeret og der bliver det nok dette der ryger i... http://hilmars-audio.dk/shop/kinetik-khc-1400-3259p.html

Har dog fået fortalt at det kun holder som ekstra batteri, ikke som startbatteri da det ikke kan holde til det.

Angående kondensator, så er den kun brugbar når din strømbank er ordentligt lavet. Der kan den være god til at udglatte eventuelle strømspikes. Men i din situation med blinkende lygter, så ville jeg gå alle stelforbindelser igennem, også i motorrummet. smiley

• #13   23. dec 2014 http://www.caraudiohelp.com/car_audio_capacitors.html

EpMaTs™ lidt at læse til dig smiley

Og som Frederik A. H tjek dine stel, så korte som muligt

• #14   23. dec 2014 EpMaTs
    Hvad vil det hjælpe med en kondensator?? Det er dit batteri der skal lade den op = større belastning for dit batteri og vil have den modsatte effekt

• #15   23. dec 2014 Der er flere faktore over det her end blot ens forbrug..

Kondensator er for det første en DÅRLIG ide hvis du har et lille batteri og en lille generator.. Det er bare en ekstra belastning af systemet, og vil ikke virke over længere sigt..

Større batteri er en mulighed hvis man har plads.. Ellers et ekstra.. MEN da hovedstrømforsygningen er din generator så er det en virkelig dum ide at overdrive med at opgradere batteriet, da man så ved kortere ture og andre typer kraftige afladninger vil ende med at køre med for lidt power på batterierne og ødelægge dem.:
    Derudover ved flere batterier bør man benytte skillerelæ osv og det kan godt være en lidt dyr upgrade hvis det skal laves ordentligt.. smiley

Start med at finde ud af hvordan dit energi system er..
    Opgrader alle stel banerne (anlæg stel, generator stel/motor stel, og batteri stel)
    Lav stikkene ordentligt og monter dem efter bogen..

Mit system er fx 60a generator og 45aH batteri.. Det er ikk specielt meget..
    Er gået i gang med at opgradere generatoren til 150a som det første da jeg oftest høre musik mens jeg kører bil.. Så Det er den bedste løsning for mig.. Og så kan man tilføje en lille ORDENTLIG kondensator med lav intern modstandsværdig til dette fx.. smiley som en start..

Men find først ud af hvordan dit energi system er og fortæl os hvilke stel og hvad du har opgraderet smiley

• #16   23. dec 2014 Til mærke har jeg hørt meget godt om Banner Running Bull batterier når det gælder syre..
    Ellers kan man få fat i nogle grumme AGM batterier eller gele.. Dog ingen erfaring personlig erfaring med andet end Varta og Fiaa tror jeg det hed..
    Kan holde til tæsk ser det ud til.. men om de er prisen værd finder jeg først ud af når jeg tester andre.. smiley

• #17   23. dec 2014 Har du forstærket stellen til batteriet og motor?

• #18   24. dec 2014 mange tak for alle svarene jeg har som sagt et 50 kvd kabel fra batteri til en fordelerblok og så videre 35 kvd til forstærker da det er max tykkelse den kan ha inde og har osse 35 kvd stell som er 35 cm og ude i motorrummet har jeg ikke lavet ny stel endnu hva størrelse kabel vil i anbefale har både 35 kvd og 50 kvd liggende og til originalt mount sted er der ca 10 cm og har overvejet at med nyt batteri at skifte generatoren ud osse

• #19   24. dec 2014 nightclear husk du skal have ny sikring på det 35mm2. Kablet skal sikres hver gang du går ned i størrelse. Og stel skal have samme størrelse som plus så 50mm2 eller større bare ikke mindre end plus kablet.

• #20   24. dec 2014 så jeg skal enlig have en sikring på efter fordeler blokken osse og stel til min forstærker er 35 samme tykkelse som plus kablet det er kun fra batteriet og til fordeler at det er 50 kvd

• #21   24. dec 2014 Ja.

Du skal have en sikring der passer til et 50mm2 ude ved dit batteri til din fordelerblok.

Efter din fordeler blok skal du have en sikring på hvert kabel der går ud derfra der passer til din kabel tykkelse.

Hvorfor man gør det er for at sikre kablet, og ikke din komponent. Hvis du kun har en sikring der passer til et 50mm2 over 5 meter, vil dit 35mm2 kabel smelte i værste fald før sikringen springer og der kan gå ild i pisset.

profilbillede
  • #22   24. dec 2014 ahhh mange tak for den viden jeg har 250 amp sikring ude i motorrummet ca 5 cm efter batteriet og mit 35 kvd kabel er ca 1 meter hva sikrings størrelse er så go at have

• #23   24. dec 2014 150A ville jeg bruge. alt efter effekten på din forstærker... hvis det samlede amper forbrug er under ville jeg bruge en 100A..

i din forstærker er der monteret et par sikringer, hvad er den samlede værdi af dem?

• #24   24. dec 2014 der sidder ikke nogle synlige sikringer på min forstærker og den er digital 2 kanals monoblok på 3000w max

• #25   24. dec 2014 Smid noget 50 på batteriet til stel oh fra motorblok til stel. Så du rigtig godt dækket ind. Kommer. Selv ti æ at havde 2x 50 til batteri og 2x50 til motorblok. Samt 10 til generator op til batteri

• #26   24. dec 2014 sø propel der kan ikke være 50 kvd i min forstærker desværre terminalerne er for tætte på hinanden så plus og minus rører ved hinanden hvis begge er så tykke derfor jeg har 35 fra en fordelerblok

• #27   24. dec 2014 150a er fint selvom den runder 200 i forbrug ved max effekten, men det er kun peak.

Jeg ville starte med 150 det bør gøre det

• #28   24. dec 2014 det vil jeg anskaffe mig så for vil hellere ha alt ting lavet ordenligt end at lortet brænder af

• #29   24. dec 2014 nightclear nej du skal have et 50mm2 da du også har et 50mm2 fra batteriet af. du skal have det efter det største plus kabel, som jo er 50mm2 fra batteri og til din fordeler blok. Du vil jo kunne sætte flere til ved den blok, så derfor skal du jo have et 50 og ikke kun 35mm2 kabel.

• #30   24. dec 2014 damn men er det så bare klippe lidt kobber tråde af og så sætte den ind i terminalen og så fx smide noget heatshrink på så den ikke har mulighed for kontakt med plus kablet fx

• #31   24. dec 2014 hvad? du tager et 50mm2 til dit stel kabel fra batteri til karosse. Do køber kabel sko der passertilet 50mm2 kabel.

• #32   24. dec 2014 ahh der på ja det kabel har jeg til og ligge min mekaniker har krympet et kabelsko på som der oss sidder på mit plus kabel den falder heldigvis ikke fra hinanden og skal kun klippes til i længden og monteres

Kommentér på:
opgradering af bil batteri

Annonce