30. apr 2003 Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 3.010
anlægget spiller dårligere i "ny" bil {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg har gået og undret mig lidt over dette.
I weekenden smed jeg min ca. 5 år gamle sony radio med MD over i min næsten nyindkøbte Nissan 100 NX ('92), samt lavede hul i hattehylden og installerede mine 6x9" sony 220W højttalere. Ik så meget fikumdik der.
Jeg synes bare at anlægget spiller væsentlig ringere efter jeg har sat det over i den nye bil.
Det sad før i en Citroën Xsara fra '98, og det er ordnet med samme måde på kablerne (cuttet til de bagerste standard højttalere, og forbundet med dem i hattehylden) i den "nye", en Nissan 100NX fra 1992. Kablerne er ikke meget andet end en enkelt eller to kobbertråde i Nissanen, men mindes alligevel at det ikke var meget anderledes i Citroënen.
Jeg syns at de forvrænger tidligere når jeg skruer op, og selve lydbilledet er væsentlig forringet. Tidligere kom der er pænt basstryk samt god lyd når jeg skruede op til en bestemt lydstyrke, men nu lyder det meget mere fladt og bassen begynder næsten at forvrænge samme sted.
Kan det virkelig være at det er kablerne der udgør så stor en forskel?
Jeg ved godt at kablerne udgør en forskel, men jeg havde aldrig troet at forskellen ville være så stor.
Eller kan der være andre ting der gør at kvaliteten bliver så forringet?
Ville være meget rart at vide inden jeg går igang med at udskifte alle kablerne til anlægget
apr 2003
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 3.010
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 40 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 1.542
apr 2003
apr 2003
anlægget spiller dårligere i "ny" bil