{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Spiller dårligere end før? {{forumTopicSubject}}

Jeg har skiftet forstærker og head Unit, men anlægget spiller ringere end før...
Jeg har skiftet fra en Mac 2 kanals 500watt forstærker til en roadstar 4 kanals 400 watt forstærker kan det skyldes den meget dårligere lyd?

Eller kan det skyldes head Unit? Begge head units har 4x50 watts udgange og alle andre specs er stort set ens..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiller dårligere end før?
  • #1   9. sep 2012 hvordan har du koblet det sammen?

trækker din HU dine højttalere eller?

• #2   9. sep 2012 Dine forstærkere er lidt pest eller kolera...

Er det markant ringere, for så kunne det tyde på en defekt eller monteringsfejl et sted i kæden..

Du skal ikke forvente englesang med noget af det, men resultatet burde være nogenlunde samme boldgade som du er vant til..

• #3   9. sep 2012 er roadstar ik det billige shit de sælger i haral nyborg??

• #4   9. sep 2012 Nej alt kører over phono, altså over forstærkere..
    Så må jeg vist hellere gå det hele efter smiley

Hvad hvis jeg smider en større forstærker på ville det give en forskel?

Mine højtalere er jbl gt 4" samt 6x9"... Burde vel kunne få lidt godt lyd ud af dem?

• #6   9. sep 2012 Jo roadstar er fra Harald Nyborg, men tænkte at 4 kanals var bedre en 2 kanals og fil den nærmest foræret af en kammerat så ville prøve...

• #7   9. sep 2012 antallet af kanaler siger ikke en fis om kvaliteten.. Det er sådan set bare et spørgsmål om højtalere der kan spændes til den..

Du har i grove træk udskiftet lort med lort, og resultatet er lidt derefter.. Hvis det er virkelig voldsomt ringere - skratten og lignende, vil jeg tro du har en fejl et sted i kæden, ellers tror jeg egentligt bare du ligger som du har redt smiley

• #8   9. sep 2012 Men...
    Hvis jeg så finder, lad os sige, en 1000watts 4 kanals forstærker, ville lyden så blive bedre?

• #9   9. sep 2012 Hvis du finder en kvalitetsforstærker vil lyden blive bedre (forudsat resten af bilen indeholder nogenlunde fornuftigt legetøj)..

Det spiller jo ikke bedre end dårligste led.. Hvis du har pissedårlige højtalere kan selv de dyreste og vildeste forstærkere lige så godt give op - og omvendt...

Det behøver ikke koste en bondegård, men 500 kommer du altså ikke pisse langt med..

Og se du blot bort fra peak watt.. Det siger et minimum om hvad en forstærker kan kapere...

• #10   9. sep 2012 Jeg har 4" jbl gt-4 foran
    Og jbl gt-6 6x9 bag i
    Samt en 12" cerwin Vega bass og Mac monoblok og en 1 farads Kondensator

• #11   9. sep 2012 en fornuftig 4 kanals ville løse en del... Jbl'erne kan såmænd godt spille til husbehov, så tvivler på det er der fejlen ligger..

cv-subben er vist en smagssag, jeg gad ikke høre på den, men en 4" kræver nu engang lidt hjælp uanset hvordan man vender og drejer det smiley

Hvordan er kablingen gennem bilen ?

• #12   9. sep 2012 Ja, jeg er heller ikke helt til freds med at der kun kan være en 4" foran, ville godt have et komponent sæt eller bare en 6,25 foran i stedet...

Altså der går 3 phono kabler dog kun 2 der er i brug, det ene til mono og den anden til den 4 kanals hvor der er y stik på.
    Så er der self remoten

Der er 10mm rød + ledning til batteri med stor sikring i og 3 stel kabler som er koblet sammen så det bliver til en de er vist og 10mm

Desuden bliver + 3 plus kabler samlet i en boks( ved ikke lige hvad den hedder)

Det er de komponenter og ting der er, men hvordan det hele præcist er sat sammen husker jeg ikke i hovedet Hehe...

• #13   9. sep 2012 nr1 start lige med og træk et meget tykker strøm kabel,
    10 kvadrat mm er slet slet ik nok til og trække 2 forstærker

• #14   9. sep 2012 Boksen du ikke husker er sikkert en fordelerboks..

10mm2 er lige småt nok... Kablet og sikring skal dimensioneres efter længde og hvormeget strøm du trækker gennem det..

Phonokablerne skal helst holdes for sig gennem bilen, for tæt på strøm kan give dig en satans masse støj.

• #15   9. sep 2012 Har ikke oplevet noget støj pga phono eller lign...

Må lige tjekke tykkelsen på + imorgen så jeg er sikker..

Men som udgangs punkt er det vel en større forstærker der kan være løsningen, altså det skader vel ikke

• #16   9. sep 2012 http://www.bilgalleri.dk/marked/bilstereo/1330899-jbl_gto_anlaeg_bas_
    Kan den forstærker bruges?

• #17   9. sep 2012 behøver ik være større,
    det skal bare være bedre kvalitet,
    så kan du altid bruge din roadstar som bog holder eller dørstopper for andet er den ik vær

• #18   9. sep 2012 Hvad siger du til linket ovenover?

• #19   9. sep 2012 har aldrig hørt den der jbl forstærker men den kan kun være bedre end din roadstar forstærker

• #20   9. sep 2012 men kære louise der startet med os skrive har sindsygt meget tjek på anælg så det kan være at hun kan sige god for den

• #21   9. sep 2012 Så håber vi hun vil svare smiley
    Man tak for hjælpen indtil nu i hvert fald smiley

• #22   9. sep 2012 var så lidt

• #23   9. sep 2012 en 10Qmm er helt sikkert ikke nok efter min mening, der findes tabeller der viser hvor mange A i forsikring du skal have ved batteriet, og hvad kabel du bør have, men som udgangspunkt, så kan det ALDRIG blive for stort

men der er HEELT klart et problem med valget af komponenter (HU og forstærker)

man får sgu hvad man betaler for, det kan faktisk mange gange betale sig langt hen af vejen at købe brugt når det er

de forsærkere i harald skrald, de er til hvis man bare skal have noget i bilen og kvaliteten ikke betyder en skid

• #24   9. sep 2012 Det er en pioneer hu jeg har købt..

Men hvis jeg nu skifter den roadstar ud med den jbl jeg har linket til, ville det så ikke være en start?

Skal lige tjekke tykkelsen på kablet imorgen...

• #26   9. sep 2012 tommy han køre os med 2 forstærker

• #27   9. sep 2012 der er sku så meget.
    hu´en lydprint kan være af dårlig kval.
    forstærken er ok. ikke vildt men min kami havde den og den fungede fint.
    opkobling.

kan sige så meget det ikke hjælper med en større forstærker.
    en ordenlig kvalitets forstærker ville kun hjælpe hvis du har en ordenlig hu.
    har personligt en forstærker der smider 4x65 + 2x75RMS watt spiller kanon men det også kval..

har før haft en purpel power forstærker (ikke noget specielt godt)
    først med en xsound HU og så skiftede jeg til en Clarion. 100x bedre lyd der.
    alt i bilstereo farver lyden.

bedste råd er at gå til en disideret bilstereobutik som carsound hvor sælgeren faktisk er kompetent og du kan lytte og lære.

rimelig anlæg koster ikke nødvendigvis meget
    1000kr til forstærker.
    1000kr til en HU så har du nået langt og så er strømkabler der forsmå som en halvstoppe rist i gulvet. der er flow men ikke nok til at nok kommer igennem.

• #28   9. sep 2012 http://avantix.dk/catalog/product_info.php?cPath=24_22_201&products_id=5168

Det er den jeg har sat i...
    Den kostede dog mere da jeg købte den smiley

• #30   10. sep 2012 Kablet er 10mm tykt...

Skal bare have skiftet den forstærker under alle omstændigheder...
    Spørgsmålet er bare om jeg skal vælge en 1000watts 4ch boss forstærker eller den jeg linker til længere oppe...

• #32   11. sep 2012 seriøst opsøg en proff. justerign kan gør kanont meget ved alle anlæg. og ordenlig rådgivning kan ofte spare dig for mange penge... louise er ret meget inde i det men primært inde i SQ. har selv ok styr på det og er mest til ESPL.
    ved ikke hvor du fra så kan ikke henvise dig til et sted i nærheden. men før du smider penge efter en Boss forstærker (som igen ikke er super kvalitet) så find noget ordenligt. ofre de småpenge og få kvalitet. ofte er det max 500kr´s forskel på en fin forstærker og en skod forstærker... isæt brugt. fik en genesis 2kanals til 1500kr kostede normalt 3000

• #33   11. sep 2012 smed ej JBL GT forstærker i og det spiller som en drøm!
    bassen kører stadig over dens MDS monoblok, dog er bassen skiftet ud med en JBL GT 12" som spiller bedre...

Kommentér på:
Spiller dårligere end før?

Annonce