{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Generator støj {{forumTopicSubject}}

Hej BG!
Jeg har et lille anlæg i min e36, mine højtaler har altid bare kørt over radioen. Men her sidste dag kørte jeg dem om til min forstærker, for at få lidt bedere lyd. Det fik jeg så også, jeg fik bare også sådan en rigtig træls "pive" lyd med også. Vil tro det er noget generator støj, da pive lyden stiger og falder med bilens omdrejninger. Håber nogle ved hva det måske kunne være galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generator støj
  • #1   25. okt 2015 Du køre vel med en Pioneer HU ikke?

    Ud over der så
    Strømmen til forstærke også remote I en side phonokabler i modsatte sammen med højtalerekabler

    Kort stel som sider på rent metal ( under selebolte. Er et godt sted.

    Kablerne og phono må ikke være rullet op i en cirkel og må ikke krydse Strøm




  • #2   25. okt 2015 De nevnte ting er i orden, derfor jeg ikke forstår hvad der kan være galt

  • #3   25. okt 2015 Og det har jo virket, indtil jeg kørte mine højtaler over min forstærker

  • #4   25. okt 2015 Hej
    Klassisk problem.
    Som i det foregående: STeL,STeL;STEL og atter STeL.
    Som grundprincip skal strømsløjfer undgås!
    Og al stelforbindelse skal foregå radial, hvilket kort betyder at alle stelforbindelser skal gå ud fra samme punkt.
    I praksis er det umuligt at gennemføre.
    1. Stel fra batteri til generator skal absolut være i orden. Dvs. ingen ir på poler, Ingen rust på skruer og skiver.
    2. Tykke kabler
    3. evt ekstra stel fra generator til ACCU
    4. Korte og tykke stelkabler til forstærker
    5. Forbedret stelforbindelse til HU
    6. Korte og gode phonekabler evt. med guldstik
    7. Evt kondensatorafkobling på gen
    8. Hvis tændingssystem har en modstandsledning kørende med kabelharnisket , skal det klippes ud af og erstattes af en tilsvarende modstand i stedet. (gælder kun på benzindytter!)
    9. Eksperimenter eller sagt på anden put and try (P&T metoder)
    10. i Sjældne tilfælde skal der kigges på + siden
    Held og lykke med forehavenet
    MVH KP


  • #5   26. okt 2015 Sø-Propel

    Hvis dit første svar er "Du køre vel med en Pioneer HU ikke?" Så snart nogle nævner ordet generatorstøj... Så bør du aldrig skriv, tale eller tænke på bilstereo igen. Alpine kan få generatorstøj... nemt endda... Clarion, Kenwood, JVC, Sony, Ja alle HU's kan du opleve generatorstøj med... Så at tro det er et prioneer problem vidner om at man er komplet ignorant på området...


  • #6   26. okt 2015 Casper G

    Se hvad Karsten P skriver...

    Og tag så polerne af batteriet hver gang du skal rode med anlægget... den mindste fejl på strømsiden og det kan give problemer...


  • #7   26. okt 2015 I 80% af tilfældene hvor jeg ser generatorstøj så det fra en Pioneer.
    De er mere overfølsomme en mange andre.



  • #8   26. okt 2015 i 99% af alle tilfælde af generatorstøj er det grundet sjusket eller direkte elendig montering... det er aldrig aldrig aldrig pga det er en pioneer radio...

    laver man tingene rigtigt så kommer der heller ikke støj... Heller ikke selv om det er en pioneer... Så drop det lort der...


  • #9   26. okt 2015 Korrekt at det skyldes fejlmontering.
    Men Pioneer smadre bare den der interne sikring meget nemt hvor andre mærker er lidt mere overbærende.

    Men ses endnu oftere det er phonokablerne hvor folk bruger tråden i midtennsom remote ( som der fejlagtigt stå på indpakningen )


  • #10   26. okt 2015 Men derfor er det ikke et problem med pioneer... Efter min mening er det de eneste der er lavet korrekt... Faktisk burde alle HU's være ekstra følsomme på det punkt... muligvis kunne det lære folk at lave tingene rigtigt...

  • #11   27. okt 2015 Mange tak for jeres gode svar! jeg har løst problemet, og det var mit phonokabl hvor Jeg havde bruge den lille ledning i midten som remote

  • #12   27. okt 2015 Yeah... den ledning er ikke en remote... Ved godt at nogle inkompetente forhandlere påstår at det er en remote ledning, men dem lader man bare være med at snakke med igen... smiley

  • #13   27. okt 2015 Hehe, jaa. Det er bare mærkeligt, har sat anlæg i mange biler og det er først nu at jeg oplever det. smiley

  • #14   27. okt 2015 Så har du sat anlæg i mange biler, Forkert... Sorry... Men det er slet ikke en remote ledning... den er til stel... den er der for at fungere som skærm.

    Såeh nu har du lært noget nyt.


  • #15   27. okt 2015 Man skal også lære noget nyt hver dag smiley Synes bare det er mærkeligt jeg ikke har haft det problem før så?

  • #16   27. okt 2015 fordi chancen er relativt lille da det er en meget lille strøm der løber i "remoten" men som du nu har oplevet... risikoen er der... så man kan lige så godt lade være med at bruge den...

Kommentér på:
Generator støj

Annonce