{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.230 visninger | Oprettet:

thomas a
thomas a
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ny lyd i picanto {{forumTopicSubject}}

Hej
Kunne godt bruge lidt hjælp.
Har en kia picanto fra 2015, hvor jeg gerne vil opgradere lyden, med nye højtalere bagi, evt aktiv subwoofer, evt i hjulbrønd.
Har pillet beklædning af, bores popnitter ud af monteringsbeslagene til højtaler, men højtaler og monteringsbeslagene er i et stykke.
Der findes vist ikke iflg, monteringsbeslag til denne model??, så hvad gør jeg? Har ikke selv evner i den retning at fabrikere nye.
Nogen i/omkring Kolding der kunne hjælpe med beslag og montering, selvfølgelig mod betaling.
Mvh thomas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny lyd i picanto
  • #3   25. jan 2016 Nu er de adapter jo til fordørene lige som dem her der er billigere http://hilmars-audio.dk/shop/hoejtt-ram-kia-6018p.html
    så ved ikke om de også kan passe bad i.
    Men ellers kan jeg lave nogen til dig hvis du kommer til Silkeborg

• #4   25. jan 2016 og Tommy Hvordan ved du det er radioen og ikke højtalerne der er dårlige i sådan en picanto

• #6   26. jan 2016 Den største grund til du ikke høre baghøjtalerne er verken højtalerne eller radioens skyld. Men placeringen af baghøjtalerne helt nede i bunden af bagdørene. Vilket efter min mening er et rigtig godt sted da du så næsten ikke høre dem og ødelægger stereo lyden fra front højtalerne oppe ved forruden. men samtidig kan dem på bagsædet høre dem i bagdørene.
    man for ofte ikke højere lyd ved at skifte højtalere da de originale ofte har er ret høj følsomhed og derfor er lettere at drive en de nye du sætter i. med mindre de skifter til højtalere med 3 ohm modstand så kan du få lidt mere power ud af radioen og derved spille lidt højere.
    men selve klangen i de originale højttalere er virkelig ikke ret god og der er ikke nogen bund i.
    Den originale radio giver fint de dybe toner men den mangler noget power til at drive et par andre højttalere vilket en anden radio også vil gøre.
    Derfor ville jeg hellere bruge penge på en fornuftig billig forstærker med hi level indgange og to sæt fornuftige højttalere koblet på den originale radio der vil du kunne spille noget højere og med mere bund på grund af den extre power end du nogen sinde vil kunne komme til ved bare at skifte radio.
    og en forstærker, højttalere og de kabler der skal til kan fåes for omkring 3000kr.
    og det vil koste noget mere at skifte radioen

• #8   26. jan 2016 De spiller i samme nivo for for højtalerne hvis ikke der er pillet ved fader så skulle være nøjagtig det samme. Men ellers er det da også kun en dårlig ting at få ødelagt dit stereo perspektiv at Lyd bag fra. og Som det 3. vil du stadig få mere ud af en forstærker

• #10   26. jan 2016 Jo har skam hørt anlæget i en picanto jeg monterede faktisk anlæg i en i weekenden. og vil stadig mene man får mere ud af en forstærker.

• #12   27. jan 2016 Det gjorde jeg ikke og hvad er det en ny radio kan den originale og en forstærker ikke kan med mindre du køber en ret dyr der har tidsforskydning

• thomas a
    thomas a Tilmeldt:
    jan 2010

#14   27. jan 2016 Takker for alle input.

• #16   27. jan 2016 Du får aldrig Brian bum bum uden en sub og slet ikke med den størrelse højttalere der er i picanto.
    men du kan altså godt få rigtig fornuftigt lyd uden at skifte radioen. forstå mig nu ret det vil selvfølgelig være en god tin med en rigtig god radio men det koster en hel del. skal men have alle de ting du nævner så koster en dobbe din radio omkring 5000 og på så kommer der radio ramme til ca 450 rat interface 1000 adapter så du kan bruge de originale USB stik 450 nyt adapter kabel og endelig bak kamera hvis du også vil have det.
    Det jeg vil frem til er at man for ca 3000 kan få forstærker og nye højttalere som spiller rent og klart og højere end hvis man kun skifter radioen.
    dermed ikke sagt at det ikke er godt at skifte radioen som det næste men jeg ville vente til jeg havde hørt det med forstærker.

og trådstarter spørger jo endelig bare til højtaler adapter der er bare os to der diskutere forstærker højtalere vs radioen

• #17   27. jan 2016 PS du får også delfiltre i forstærkeren

• thomas a
    thomas a Tilmeldt:
    jan 2010

#18   27. jan 2016 Hej igen.

Har læst alle jeres indlæg og takker for info.

Jeg havde håbet at svaret var entydigt, skift højtaler, og du får den lyd du vil ha.
    Jeg ønsker ikke Brian bum bum, bare en god lyd med bund i, da jeg kører 80 km hver dag, og gerne vil nyde musikken mere end nu.
    Må tilstå at teknisk er og bliver jeg nok aldrig, så når snakken faldt på interface, 3 ohms højtalere og tidsforskydning på ny radio, så faldt jeg af??
    Jeg har ikke den fornødne viden til at lave de store ændringer, kunne lige overkomme at skifte bagerste højtalere?? Så langt strækker min viden sig.
    Så ud fra det læse, vil det være lettere at få sat forstærker til og nye højtalere ?
    Er der steder i/omkring Kolding I kan anbefale hvor de kunne hjælpe med installation af forstærker?

Men takker for hvert indlæg, og må erkende den simple løsning ikke lå lige til "højre benet" (med mine evner??).

• #22   27. jan 2016 Jeg er forhandler i Silkeborg.
    jeg kan sagtens forklarer hvordan du selv skal montere både radio eller forstærker så du selv kan skifte det det er faktisk ret simpelt begge dele og skulle du bliver I tvivl under vejs så ringer du bare så skal jeg nok gide dig. picanto er ret nem at arbejde med så det er en god bil at starte med som dit første bilstereo projekt

• #23   27. jan 2016 Jeg kan selvfølgelig også montere det for dig til en fornuftig pris

Kommentér på:
Ny lyd i picanto

Annonce