Batteri aflader {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
For et par uger siden, fik jeg en ny bil. Jeg har ingen problemer haft med den endnu, angående dette. Men anlægget som sad i den tidligere bil skulle selvfølgelig med over. Da jeg endelig fik sat forstærkeren til, smed jeg polerne på batteriet igen. Da jeg senere tændte bilen for at skulle køre, begyndte strømmen til bilen at svigte. Bilen kunne finde på at gå ud, hvis den stod i tomgang, eller jeg trillede med kobling i bund.
Så pillede jeg strømmen fra til forstærkeren, og prøvede at se om det ordnede problemet. Det gjorde det ikke, til at starte med. Jeg kørte i 5-10 min, hvor det var det samme. Da jeg kommer hjem og så vil slukke for bilen, begynder den at kunne gå i tomgang af sig selv. Derefter kørte jeg lidt mere for at se om det var ordnet. Den kunne holde tomgangen, dog med lidt færre omdrejninger.
Mit spørgsmål er: Kan batteriet have stået og afladt i den tid, hvor jeg har stået og rodet med anlægget i bilen? Eller lyder det mere som et nyt batteri, fordi det der sidder i nu ikke kan trække det (som jeg selv synes lyder mærkeligt, da jeg i min gamle havde to forstærkere til)? Eller helt tredje?
Det er Mitsubishi Carisma fra 2003. Forstærkeren var heller ikke sat til HU, da jeg ikke nåede at kunne skifte den, men tænkte når stel var på, at det ikke gjorde noget.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
nov 2003
Følger: 71 Følgere: 69 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 878
jun 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 126
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 156 Svar: 6.382
hvis der er el-ruder i så er det ikke sikkert de kan køre op på automatik nu - dette løses ved at køre dem ned og op igen en efter en UDEN at ramme punktet hvor de automatisk kører op (det kan mærkes i kontakten til el-ruden hvor det er)
jun 2011
Okay, det havde jeg også problemer med nemlig.
jul 2008
Sæt tænding på bilen med lukkede døre og kør hver rude ned og op 2-3 gange UDEN at du rammer det automatiske punkt på kontakten start med den længst væk fra fører sædet - du gør det bare fra kontakterne i førerdøren.
jun 2011
jul 2008
Det den gør efterfølgende er at grundstillede gasspjæld osv
Batteri aflader