Et spørsgmål fra en rookie! Et spørsgmål fra en rookie!
Hej alle.
Jeg er i den grad en rookie når det kommer til biler, på trods af mine 55 år. Biler har aldrig været det store hit, motorcykler i alle afskygninger har været det helt store hos mig siden jeg fik min første som 18 årig. MEN nu begynder knoglerne at sige fra, sååååeeeee for 10 dage siden købte jeg en Mitsubishi Colt fra 2008 som skal aflaste Aprilia'en. Og efter denne lange indledning kommer mit spørgsmål:
Den har jo denne fine, indbyggede radio m. CD fra Mitsubishi. Den kan styres fra rattet og håndterer også kørecomputeren. Dette sætter jo sine begrænsninger til bare at udskifte den med noget nyere som kan klare DAB og Bluetooth (og USB!). Der sidder ikke noget DIN-stik såvidt jeg kan se, men på midterkonsollen sidder dette AUX stik, monteret af en tidligere ejer, forestiller jeg mig. Og nu kommer det alle har ventet på - det rigtige spørgsmål
Kan jeg brug dette til at montere et eller andet eksternt som opfylder mine ønsker, altså DAB, Bluetooth og noget USB stik (til memorystick = .mp3 filer)?
Jeg har søgt på nettet, og fik hele tiden hits på Parrot (MKi9200), men en anden søgning viser, at der er mange som ikke er vildt tilfredse med dette mærke?
Jeg håber nogen kan hjælpe mig på vej - og undskylder også hvis dette emne er behandlet før, jeg kunne bare ikke umiddelbart finde noget omkring det.
Ha' en herlig aften
Hilsen Roadhouse
http://guldberg-lassen.dk/motor/bil/10.jpg
http://guldberg-lassen.dk/motor/bil/11.jpg
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 14 Emner: 108 Svar: 500
Måske den kan bruges?
jan 2017
Emner: 3 Svar: 20
1000 tak for inputtet
aug 2015
Følger: 2 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 11 Svar: 28
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.358
Hvis det er fjernbetjeningen, så er din radio lige til at skifte uden problemer... Kræver dog adabtor for at få fjernbetjeningen til at virke med ny radio...
jan 2017
DET lyder spændende
Tak for inputtet - jeg er spændt på din tilbagemelding
Rigtig god aften
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.358
En sådan adabtor kan fås ved de fleste bilstereo forhandlere...
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 113 Svar: 6.363
Men, til fremtiden kunne det være fedt for andre, at du beskrev problemet kort i overskriften.
"Colt 2008 - Ny radio" f.eks., eller hvad ved jeg.
maj 2008
Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
Nu ved jeg ikke om du til daglig bruger din telefon til at høre musik, netradio osv på, men jeg tænker at det er oplagt (og sikkert også det tidligere ejer har gjort hvis AUX stikket er eftermonteret) at købe et lille kabel med minijack i den ene ende og RCA/phono stik i den anden ende (den tilslutning der er i AUX indgangen) og så ellers høre DAB radio og musik via apps på telefonen.
12v stikket lige ved siden af AUX indgangen kan så gi' strøm til en mobillader samtidigt.
Så kan man selvfølgelig overveje om ikke man skal ha' en ordentlig holder til telefonen, så den ikke bare ligger og flyder i bunden men kommer op og sidde i en betjeningsvenlig position..
jan 2017
@w123: sådan et kabel tror jeg faktisk jeg har et sted - det skal da testes
jan 2017
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 113 Svar: 6.363
Den er fandme lækker!
300 bobs!
Et spørsgmål fra en rookie!