Ford Mustang HiPo Coupé 1964

5.970 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Slå lyden til
 
00:00
/
00:10
LIVE

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BMW E30. SKAL DU HJÆLPE MIG?

NOW PLAYING

Ford Mustang HiPo Coupé

Årgang:
1964
Motor:
Ford smallblock 289cui 4.7L "High Performance" V8.
Oprindeligt en A-kode motor. Tunet op til K-kode spec.
MSD Blaster 2 tænding og Mallory Unilite fordeler.
4-trins manuel gearkasse. Ingen synkronisering ved 1. gear.
Kører cirka 8km/L ved blandet kørsel, hvilket jeg synes er rigtig flot :)

Renovation af topstykker 2015:
Topstykker renoveret:
- Nye ventilbøsninger i messing.
- Nye ventiler.
- Nye vippearme i hærdet aluminium og med rullelejer.
- Hydrauliske løftere.
Ny timingchain+tandhjul.
Ny knastaksel.
Nye røde tændingskabler.

Renovation af motor 2019:
Blok boret op til 2. overstørrelse.
Nye stempler, stempelringe og lejer.
Blok og topstykker malet med Ford-blå.
Motor samlet med nye rustfri bolte hele vejen rundt.
Hestekræfter
Den har 271hk på papiret, men man mener at den yder knapt 300hk i virkeligheden.

Ikke målt efter motorrenovation 2015.
Fælge
American Racing Ansen Sprint 15x7"
Reservehjul: Original Rally Wheels 14" x 5" uden center cap.
Dæk
BF Goodrich Radial T/A
2x 205/60R15
2x 235/60R15
Undervogn
Shelby drop på fronten (ca. 1 tomme).
Fast/stiv bagaksel i bladfjeder ophæng m. nyere støddæmpere.
Bilstereo
Eftermonteret JVC "Mustang" kassettebåndsafspiller (har den originale radio liggende).
Der er monteret 2 højtalere med Jensen enheder i hattehylden. Det kan spille, men det er ikke ligefrem nogen stor lyd, der kommer ud af det.
Den forrige ejer efterlod et originalt Dolly Parton bånd til mig! ;)
Styling
Sorte GT striber.
Interiør
Lædersæder, centerkonsol og fodbelysning ved passagersæderne.
Lys-brune gummimåtter med Pony-logo ved de forreste sæder.
Brun-orange gulvtæppe på gulvet i hele kabinen.
Creme-hvid loftbeklædning.
Trærattet er virkelig lækkert at køre med, og passer rigtig godt sammen med resten af interiøret.
Et fornuftigt potpourri af mocca/karamel/kakao/gulerodsfarver! Det tog lidt tilvænning, men i dag elsker jeg det. Det er så dejligt at se noget andet end sorte/hvide/røde interiører.
Ekstra tilbehør
Eftermonteret:
Ekstra kraftige "H4" forlygter.
Gule sideblink der hænger fra kromkofangeren.
Omdrejningstæller på ratstammen.
Ekstra stor køler med diagonalcirkulation.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jeg købte og overtog bilen d. 9/7 2013, efter at have drømt om én i 8-9 år.

Bilen har hverken servostyring eller bremseforstærker, og derudover har den tromlebremser på alle 4-hjul. Bilen er desuden en årgang 1964 1/2, hvilket jeg kan forstå, er en semi-sjælden og eftertragtet årgang.

Bilen har kørt i Iowa, Illinois i USA, indtil at den blev importeret til Danmark i 2005 af den forrige ejer. Før at bilen kom til Danmark gennemgik den en større renovering, hvor blandt andet motoren blev gennemgået fra A til Z, og hele bilen blev omlakeret i den originale Mustang-guldfarve. Bilen vandt i USA prisen for ”Flotteste bil”, da den daværende ejer for sjovt tog den med til træf efter renoveringen.
Bilen er forsøgt holdt så original i forhold til årgangen som muligt, blandt andet ved kun at købe originale reservedele, men har dog gennem tiden fået et par mindre opgraderinger.

Mustangen er nr. 2 bil som jeg har købt, og den er min "fritids" bil (registreret og forsikret som veteran), og jeg har derfor stadig min Toyota Corolla som daglig bil.

Se lidt video af mig der kører en tur her:
http://www.bilgalleri.dk/video/diverse_bil/52832-en_lille_koeretur_i_min_1964_12_hipo_mustang_

Update 2021:
Nysynet uden bemærkninger d. 19/4-2021.

Vil du se flere Ford Mustang HiPo Coupé til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ford Mustang HiPo Coupé
Annonce