{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Dean R
Dean R
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 48

tykkelse af kabler debat {{forumTopicSubject}}

Er ved at sætte anlæg i bilen og får en debat med en ven med tykkelse af højtaler kabler .. Jeg har altid ville køre tykke kabler til halvstore højtalere.. hvor han siger der ikke er nogle idé at gøre dem større end de originale kabler der sidder i anlægget. Som jeg måske godt kan følge logikken i .. hvem har svarede ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tykkelse af kabler debat
  • #1   24. mar 2017 Hvis det er selve højtalerne i dørene ville jeg normalt heller ikke skifte ledningerne, men det kommer også an på hvilke højtalere det er, hvor meget effekt de optager og om det er 1-, 2- eller 3-vejs højtalere.
    Så hvor mange watt optager de højtalere du snakker om?
    Bliver de koblet til ekstern forstærker eller bare radioen?

• Dean R
    Dean R Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 48
    #2   24. mar 2017 Det er baghøltalere .. nu det mere spørgsmålet at hvorfor køre tykke kabler når dem der stikker ud af selve headunit som man kobler dem sammen med ingen tykkelse har

• #3   24. mar 2017 Store kabler på 12v er meget nødvendigt, hvis du ikke vil have stort spændingsfald. Du kan nemt regne ud hvor store de skal være, hvis du vil have x antal volt ved din forbruger.

• #4   24. mar 2017 Det er også derfor jeg spørger om du kobler dem på en ekstern forstærker. For hvis det er radioen der skal fungerer som forstærkeren som det er i forvejen er der ingen ide i at skifte ledningerne da radioen ikke kan levere mere effekt end ledningerne kan håndtere

• #5   24. mar 2017 Din radio yder jo ikke det samme som en forstærker radio yder maks 12 til 15 rms watt og en forstærker kan jo yder meget mere Så derfor er de jo ikke så tykke i radioen.

• #6   24. mar 2017 Mange skifter til tyke kabler helt uden grund, fordi sådan gjorde man førhen da forhandlerne var gode til at sælge med Pseudo videnskab og overbevisende salgstaler... Jeg vil da også gerne sælge mine kunder specielle og tykkere kabler... men de er faktisk først nødvendige når du smider forstærker på der yder over 75-100 watt rms... Medmindre du er meget krævende så kan de færreste høre forskel på om det er det ene eller det andet kabel der sidder mellem højttalere og radio... Ofte er det mere deres egen tro på at der er forskel der får dem til at høre forskel...

Der er dog forskel, men du skal op i ganske godt grej og helst også ganske kraftigt grej før det har nogen betydning...

Så hvis der ikke er tale om en kraftig high-end forstærker der skal foran højttalerne... så lad være med at bruge penge på tykkere kabler...

• #7   27. mar 2017 Du kan snildt trække en håndfuld ampere i standard kablerne uden større varmeproblemer og uden betydeligt spændings fald, så lad bare dem sidde i dørerne. "Tykke" højtalerkabler kommer først på tale når vi snakker op mod 10 ampere eller mere - og specielt hvis du køre med 2 Ohms højtalere eller gud forbyde det 1 Ohm smiley

Til mindre subs eller hattehyldehøjtalere (hvis man sværger til dem) kan du nøjes med 2x2,5 eller 2x4mm2 smiley

Kommentér på:
tykkelse af kabler debat

Annonce