{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Subwoofer spiller virkelig dårligt. Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg har for nylig fået ny vogn, og har i den forbindelse flyttet mit anlæg fra den gamle bil.
I den gamle var anlægget trukket med kabel fra fronten, med et forholdsvist tyndt strømkabel (vil gætte på 15mm2). Det spillede fint, men ved hurtige sange eller meget dyb bass kunne det ikke helt følge med.

I den nye bil er batteriet i bagagerummet, og derfor er kablerne noget kortere, og burde jo derfor kunne levere mere strøm. Har monteret 21mm2 kabler nu. Jeg har desuden monteret 125A sikring og en 2 farad kondensator.
Stel er trukket til samme sted som batteriets stel er monteret.

Problemet er, at det spiller VIRKELIG dårligt. Meget værre end før, og det kan slet ikke følge med. kunne spille på omkring 28 på radioen før, og i den nye bil med samme radio kan det følge med til omkring 16??
Kan kondensatoren være død? den er ikke ny.
Andet? Alt er trukket med kabelsko og øjne, så det burde være fint forbundet.

Der er tale om en 800 watt pioneer forstærker
2x12 tommer rockford r1 subwoofer. 600 watt, 300 rms.

Hvad kan problemet ellers være?

Tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer spiller virkelig dårligt. Hjælp!
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   16. dec 2017 Du skal nok indstille HU igen, den mister ret sikkert indstillingerne når den mister strømmen.

Og hvis det kun er 15kvd kabel, så smid lige en sikring i som smelter inden ledningerne smiley

Og opgrader alle dine stel punkter, og fordel dem! Du skal helst ikke tage stel fra samme punkt

• #2   16. dec 2017 det er 21mm2 kabel. HU er forsøgt indstillet, ingen forskel. Men stel burde da ikke være et problem at det er samme sted, det er en tyk og god forbindelse. Burde da bare kunne give evt. støj?

• Bjerggaards

#3   16. dec 2017 Når der er dårlig stel, så vil den ikke kunne levere strømmen videre, det gælder igennem hele systemet.
    Er det en anden type bil?
    Fx gamle vat hatch hvor lyden kunne blive kastet retur uden forhindringer, og nye sedan?

• #4   16. dec 2017 Kunne være kondensator?

• #5   16. dec 2017 Samme bil. Bare en nyere model lupo.
    Jeg mistænker også kondensator. Det kan også være at kondensator slet ikke er nødvendigt i den nye bil, da batteriet er næsten dobbelt så stort (90 Ah), og kabler kortere.
    Må prøve at pille den fra..

• #6   16. dec 2017 Smid den kondensator af h til. Slet ikke nødvendig med 2 farad.

• #7   16. dec 2017 Jeg ville nok lave en ny bedre stel end den fra batteriet, ved mindre du har opgraderet den originale fra batteri til karos også

Vi byggede en transportabel højttalervogn med et majetærsker batteri og der var batteriets stel ikke nok smiley

• #8   16. dec 2017 Læser jeg rigtigt eller forkert?
    Er din stel til forstærker trukket fra batteriets stel til bagagerum???

• #9   16. dec 2017 Nah der står at batteriet er i bagagerummet og han har sat forstærkeren stel på batteriets

• #10   16. dec 2017 Jeg kom lige til at tænke på noget helt andet. Kan det være fordi den er brokoblet?
    Det er jo "kun" en 800 watts forstærker, og bass hedder 600w 300w rms?

Burde jeg prøve at koble den til normalt først?

• Bjerggaards

#11   16. dec 2017 Hvordan har du tilsluttet dem?
    Hvis du har koblet dem forkert, så kan du jo sagtens have en modstand der siger 8ohm = Forstærkeren giver færre watt fra sig

• #12   16. dec 2017 Det er en 2-kanals. De sidder i hver sin ende, altså længst væk fra hinanden.

• Bjerggaards

#13   16. dec 2017 Find navn på den og på dine enheder, så er der nok en der kan sige hvordan du skal tilslutte dem, for at få optimalt watt til enhederne

• #14   16. dec 2017 Det er en ældre dame den forstærker. Prøver lige at gå ud og lave det om, det er jo kun 2 måder det kan sidde på..

• #15   16. dec 2017 Din kondensator burde reelt set ikke have den indvirkning på dit anlæg... men vil også anbefale at pille den fra...

hvor på sydsjælland er du fra? fordi du har muligheden for at kontakte en forhandler i nærheden... hilmars audio på lolland, og i næstved har du Au2Sound.. ja det kan desværre koste lidt at få kigget på det dog... Men er det ikke pengene værd frem for at skulle have et anlæg der ikke spiller godt?

• #16   16. dec 2017 Har lige fundet ud af at den ene kabelsko ikke var klemt ordentligt på, og faldt derfor af da jeg løftede forstærkeren op. Det var stelledningen. Laver det og så må vi se.

• #17   16. dec 2017 Det må være ledningerne der i forbinder det hele. Må pille lortet ud og sætte alt fast

• #18   17. dec 2017 Hvis du har et volt meter så kunne du jo måle på plus og stel på forstærkeren og se om spændingen går ned når det spiller dårligt.
    Ellers kan der være en diode på forstærkeren der lyser når den får strøm og går ud når det spiller så har du et strøm problem.

Sørg i hverfald for du har strøm delen i orden på forstærkeren inden du går videre med fejlfindingen. Det kan også være alt mulig andet det er galt med.

• #20   18. dec 2017 Fik fikset alle kabler. Spiller bedre nu, men forstærkeren er død.

Kommentér på:
Subwoofer spiller virkelig dårligt. Hjælp!

Annonce