bedste 6,5" komponent til std headunit {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er efterhånden ved at være klar til at lave lidt ved lyden på min Opel Astra stc. Fra 2011.
Lyden mangler sjovt nok ikke bas, men klarhed og detaljer.
Har kigget en del efter 6,5 komponentsæt. Men kan ikke beslutte mig for hvad jeg skal prøve at smide i. De vil blive drevet direkte fra den originale radio, da jeg ikke har planer om at lave noget vildt ved lyden. Kun skifte de forreste højtalere. (6,5" i fordør og diskant i instrumentbord samt en 3,5" centerhøjtaler)
Så har kigget efter nogle med en høj følsomhed:
Hertz mpk 165p.3
Audison apk 165
Focal ps165f
Gladen sqx165
Har Gladen subwoofer samt Mosconi forstærker og audison avk6 i min anden bil, og forventer ikke at min Astra vil komme til at spille i nærheden af hvad min Corsa gør. Men det skal bare lyde bedre end hvad de standard højtalere kan præstere.
Døre bliver vibrations og støjdæmpet.
Nogen der har kendskab til et eller flere af disse sæt?
Mvh Henrik
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
apr 2008
Det er du meget velkommen til.
Jeg ved godt at smag har meget at sige, men ofte kan man anbefale nogen højtalere som de fleste ikke går helt galt i byen med.
Jeg har bare set mig en smule blind på de focal ps165f eller ps165fx, men aner ikke hvad der ellers kan findes til de penge (Ca 2000 kr)
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Og ja jeg har da sæt jeg kan anbefale, du skal dog også være klar over at jeg er forhandler og derfor vil det ikke være en 100% objektiv anbefaling jo... (Hvis en forhandler siger han er helt objektiv, så er han fuld af løgn, vi er selvfølgelig alle farvet af hvilke produkter vi sælger...)
apr 2008
Men ind til videre så er planen at jeg vil se hvor godt det kan blive med den standard radio der er nu. Og så bare nye højtalere + dæmpning.
Har du nogen du vil anbefale? Jeg ved udmærket godt at du er forhandler. Derfor kan man stadig godt have gode produkter og gode anbefalinger.
bedste 6,5" komponent til std headunit