{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

Kabler, kabler igen. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg kigget lidt i søgefuktionen og kunne ikke rigtig bruge et godt svar på hvordan ledningerne skal føres, fordi forskellige folk siger noget forskelligt smiley

Så vil jeg gi min mening og høre hvad folk mener om det smiley

Strøm, plus for sig (F.eks. i samme side som batt)
Der sammen med, skal remuten også være.

Så skal signal kablerne være for sig i den anden side f.eks.

Så skal man jo også have højtalerkabler til front.

Dem skal man jo så trække i midten, men så hvis man ikke har plads til det..

Skal man så trække dem med signal kabler, eller strømkabler?

Jeg har altid selv trukket dem med signalkabler, men nu har jeg så skilt bilen helt af nu, og kan ligeså godt gør det "rigtige" fra starten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kabler, kabler igen.
  • #1   28. nov 2006 Højtaler kabler skal trækkes med signal kabler... Strøm må kun ligge med strøm.

  • #2   28. nov 2006 Der er så nogen der siger at der jo godt kan være lidt strøm i højtalerkablerne og kan gi generator strøm?

  • #4   28. nov 2006 Jamen der er bare TRÆLS at have kablerne i midten da gulvtæppet er så tynd og kan se alt under tæppet..

    Så hvad ville være bedst?


  • #5   28. nov 2006 Har gjordt det sådan her.. Fornt bag højtaler foran.. Højer side af bilen..

    front bag venstre venstre side af bilen..

    Plus.. Har jeg trukket i midsten..

    Minus ligge i bagerummet.. Det har jeg lavet en stel forbindelse..


  • #6   28. nov 2006 Som sagt før, jeg kan ikke have noget midt i bilen.

    Og jeg har lige været lidt kredetiv..

    http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/588165.jpg


  • #7   28. nov 2006 Du kan SAGTENS trække højtlalerkablerne i samme side som din +! Når signalet først når højtalerne, er amplituden (signalets "styrke") så kraftigt, at det ikke er overfølsomt over for den generator-støj, der måtte være! I selve liniekablerne er amplituden på signalet meget lav, hvorfor det er letpåvirkeligt af udefra kommende interferens (elektrsik støj), f.eks. generator-støj! Og efter som forstærkeren, forstærker hele det hørbare spektra, forstærkes generator-støjen med op, som et "normalt" signal, og kan høres i højtalerne!
    Så det eneste du skal sørge for, er at din føring af liniekablerne er korrekt! Og det er det, sådan som du beskriver!


  • #8   28. nov 2006 jeh ar trukket mit +kabel i førersiden, stik til forstærker i passager siden, signal kabel i passagersiden i loftet i en liste og -kabel i bagagerum.

    det fungere ganske fint


  • #9   28. nov 2006 Nu er det så uheldigt at jeg har i min seat ibiza, kabelføring i begge sider, fra fabrikken af. dvs jeg får støj. mine phonokabler ligger i højreside. + i venstre. og højtalerkabler til front højtaler fra forstærkeren går i midten.. hvad kan jeg gøre? har umiddelbart ikke plads til mine phono kabler i midten.

  • #10   28. nov 2006 signal kabler skal så vidt muligt ligge alene.

    højtaler kabler må gerne ligge sammen med strøm kabler. da disse er strøm førende.


  • #11   28. nov 2006 man skal altid trække signal kabler for sig selv, højtaler og strøm samt remute kan/skal trækkes sammen, og husk at dit stel kabel skal være så kort så muligt. og brug altid signal kabler af en høj kvalitet. så burde du ikke få problemer med støj og så vider

Kommentér på:
Kabler, kabler igen.

Annonce