{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

valg af forstærker? antal watt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har problemer med at finde en billig forstærker som samtidigt kan spille godt.

Hvor mange watt er "nødvendigt" til at trække højttalere (ingen subs)? Det er selvfølgelig et vidt begreb, men pt har jeg en 2 kanals JBL der trækker 2x 100 wrms 4 ohm. Og det er rigeligt hvis i spør mig, der er højttalerne der sætter grænsen og dernæst mine ører.

Er 4x 50 wrms 4 ohm nok til en lille bil? (sub får egen forstærker)

Jeg har nemlig kigget på denne her sony http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=XM-SD14X&site=odw_da_DK&pageType=TechnicalSpecs&category=ICA+Amplifiers
er det noget der kan anbefales?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af forstærker? antal watt?
  • #1   4. dec 2006 forstærkerne skal være på lidt flere watt ind højtalernes RMS watt.-.-

    Så et sæt 100 RmsWatts højtalere foretrækker en 150 rmswatts forstærker,

    Men kan også godt gå hvis de er lige store.??


  • #2   4. dec 2006 4x50watt er rigeligt til at trække højtalere den er fin den forstærker hvis det kun er til højtalere

  • #3   4. dec 2006 forstærker behøver ikke være på flere watt end enhederne jeg har 360rms på mine subber der er 1600rms

  • #4   4. dec 2006 Okay Thomas J, min bil er jo heller ikke så stor.

    Man hører bare tit om folk der siger "det skal mindst være 100 watt eller 150 watt", Også viser det sig at folk sidder med en billig forstærker og læser effekten i 2 ohm eller peak effekten smiley

    En anden mulighed er at jeg bruger den 2x 100 w jeg har nu til højttaler foran, også bruger 3 af de 4 kanaler på den sony forstærker (brokoble 2 til sub og de sidste 2 til baghøjttalere), det vil måske virke bedre?

    Det er bare ærgeligt at købe en ny forstærker også er den ikke kraftig nok smiley


  • #5   4. dec 2006 hvilken forstærker har du og hvilke subber

  • #6   4. dec 2006 kører selv med en DHD Forstærker 1400W 6 kanals fra autohifi.dk den ligger i 2500kr og du får virkelig meget for pengene selvom mange mener noget andet

    på kanal 5og6 til sub med boost yder den 2x360wrms


  • #7   4. dec 2006 Jeg kan ikke huske model på den JBL, men det er en ældre sag, men den spiller fint og klare 2x 100wrms så der er knald nok på.

    Af sub kører jeg med en billig 12" som nok skal skiftes ud med en alpine 12"


Kommentér på:
valg af forstærker? antal watt?

Annonce