{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
474 visninger | Oprettet:

Mads J
Mads J
Tilmeldt:
12. jan 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hjælp til installation af kompenentsæt Clio 3 {{forumTopicSubject}}

Hej forum.
Jeg skal i gang med at opgradere konens stereo i bilen. Jeg har ikke rodet med den slags i snart 15 år, så det bliver sjovt at komme i gang igen.

Der er tale om en Renault Clio 3 grand tour fra 12 md. 2012

Jeg har bestilt en Pioneer DEH-S4000BT med tilhørende 21CTSRN007.2 interface og lead Pioneer kabel. Derudover DIN ramme og antenne adapter. Desuden en Pioneer TS-WX130EA sub til montering under sædet.

I Bilen sidder der sidder der 5.25" fuldtone højtalere i bagdørene og et 5.25" komponentsæt i forførende hvor diskanten sidder oppe i instrumentbordet tæt på forruden.

Mit spørgsmål lyder således:

Jeg går ud fra der må sidde et delefilter til komponentsættet et sted inden i bilen, men hvor? Kan jeg evt. Benytte de originale delefiltre og kun nøjes med at opgradere selve enhedderne? Eller er det nemmere at sætte en bas/mellemtone enhed i fordørende og lade den originale diskant sidde (lidt synd)? Eller måske i stedet sætte et fuldtone sæt i fordøren?

Bagdørene er ligetil.

Jeg vil meget gerne slippe for at klippe eller lign. I det originale ledningsnet og interface adapteren.

Jeg håber nogen kan være behjælpelig.
Vh. Mads Jensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til installation af kompenentsæt Clio 3
  • #1   12. jan 2019 Der sidder ikke et delefilter som sådan, men den oprindelige diskant i bilen har den mest simple form for et "hi-pass filter" indbygget, nemlig en lille kondensator! Så ledningerne kører direkte op til diskanten, og denne har "filtret" indbygget.
    Så nej, du kan ikke benytte bilens oprindelige delefilter. Selv hvis den havde et, ville det ikke være optimalt, da dette vil være afstemt til de givne enheder, og ikke til de nye!

    Det er heller ikke optimalt, at beboholde den oprindelige diskant, og så smide en "tilfældig" bas/mellemtone-enhed i! Et komponentsæt er lydmæssigt afstemt mellem diskant og bas/mellemtone, samt det tilhørende delefilter. Så der er kun én måde at gøre det på, hvis du vil have det optimale resultat!
    Og det er klart at anbefale et kompo-sæt, fremfor en fuldtone, når du har plads til det!


  • Mads J
    Mads J Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   12. jan 2019 Takker. Dejligt at høre. Så kablerne løber fra radio op i diskanten og derefter ned i døren? Så jeg kan sætte delefilteret til før diskanten og derfra fordele ud.

    Tak for info. Vh. Mads


  • #3   12. jan 2019 Det er forskelligt fra bil til bil, hvordan de er koblet til, men der er typisk 3 forskellige måder;
    1. Ledningerne kører direkte til woofer eller diskiant, hvor der så er 2x2 terminaler, og herfra kører der ledninger hen til den anden enhed.
    2. Ledninger kører direkte til et "samlepunkt" i døren, hvor der så bliver splittet ud til de 2 forskellige enheder.
    3. Der er trukket 2x2 ledninger hele vejen op til radio, og begge enheder har derfor direkte forbindelse. Dette gælder typisk for biler, hvor diskant er monteret i a-stolpen, og ikke i selve døren.

    Men fælles for dem alle er, at du altid vil have ledningerne tilgængelige i døren også, så herfra vil du med det samme kunne se det!


  • Mads J
    Mads J Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   12. jan 2019 Mange tak.

  • #5   12. jan 2019 Velbekommen, og god fornøjelse med det...

  • #6   12. jan 2019 Man kan købe et nyt ISO stik og bygge sine enge ledninger og så gå uden om orginalt ledninger.
    Og sub'en bør monteres i bagagerummet op af sædet. ikke under sædet. Ved de bliver solgt til det men har ikke hørt en bil endnu det rent faktisk fungere ordenligt på.


Kommentér på:
Hjælp til installation af kompenentsæt Clio 3

Annonce