1.146 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til HIFI installation {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har et spørgsmål angående udbygning af det originale lydsystem i en Mondeo fra 99.
Jeg vil gerne udbygge systemet med en sub og en tilhørende forstærker, men jeg insisterer på at beholde den originale receiver/cd afspiller.
Problemet er, at der kun er fire højtaler udgange fra receiveren, og jeg skal jo bruge en femte til sub’en… Hvad gør jeg?
Til rådighed har en fem-kanals forstærker på rigeligt effekt.
jan 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Emner: 10 Svar: 465
Når du siger udgange, mener du så phono udgange eller alm udgange.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 2.394
Hvis du mener der kun er 2 sæt udtag til højtalere, er du en tand mere fucked.. Dog kan Audison forstærkere trække signal gennem højtalerudgangene på headunits uden phono..
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 8
Jeg snakkede med en, der anbefalede at sætte de fire højtalere til de to foreste udgange på receiveren, og tilslutte de to bagerste udgange fra receiveren til en firekanals forstærker, og brokoble sub'en derfra. Men han var ikke sikker på at det ville lyde ordentligt...
Jeg håber i forstår hvad jeg mener, ellers spørg igen.
maj 2006
Såfremt du vil have et sæt højtalere i fordørene, 1 sæt i bagdørene og 1 subwoofer:
I de 2 indgange i din headunit mærket "front", trækker du et signalkabel til den forstærker dine forreste højtalere kører på
I de 2 indgange i din headunit mærket "rear" trækker du et signalkabel til den forstærker der skal trække baghøjtaler og subwoofer.. Når du når om i bagagerummet med dette kabel, monterer du et Y-stykke på hver af udgangene i det, så du har 2 stk venstre og 2 stk højre i det kabel.. Det ene sæt bruger du til dine bagerste højtalere, og det andet til din subwoofer..
Hvis du gør det således, kan du stadig justere lydstyrken (fade) på front og baghøjtalerne fra din headunit.. det kan du ikke hvis du kører dem over samme kabel.
Sub kan du ved de fleste forstærkere tilkøbe en lille controller, du trækker op til førersædet, så du kan skrue op og ned for denne derfra..
Personligt havde jeg helt skrottet baghøjtalerne, medmindre du da har børn og den slags bagage der også gerne vil ha lidt lyd
jun 2007
Det er desværre ikke phono stik. Kun de almindelige højtalerudgange/terminaler. Det er der mit problem ligger.
Kan jeg ikke lodde phonostik på de bagerste udgange, koble dem på en fortærker og gøre som du siger? Og lade receiveren trække de foreste højtalere.
Vil det lyde underligt at signalet er for-forstærket?
Nej, jeg er ikke blevet "velsignet af storken", og kører normalt uden bag passagerer, men foretrækker bare alle fire højtalere...
maj 2006
Det du foreslår der bliver noget hø.. MEN! Der er råd forude.. Audisons forstærkere har indgange på selve forstærkeren designet til at trække signal gennem dine højtalerudgange (lige præcist pga af headunits uden egentlige signaludgange)..
Siger ikke du skal købe af mig, men hvis du klikker ind på min profil og kigger ned under hvad jeg har til salg, kan du se en Audison SrX4.. den kan eksempelvis det du søger..
Hvis du er interesseret i den (eller lignende) skal jeg nok lige finde lidt læsestof om det til dig
jun 2007
nalen:
Tak for tilbuddet, jeg tygger lige lidt på det.
Nu ved jeg valget går mellem en forstærker som din eller en aktiv sub, med samme egenskaber som din forstærker.
Ken
Hjælp til HIFI installation