Forstærker går i protection mode {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens.
Jeg har en Xzound SDX 290 2 kanals forstærker og en cerwin vega vmax 102 eller 104 (kan ikke huske om det er 2 ohm eller 4 ohm per coile og har ikke et ohm meter)
Det har spillet fint i omkring 8 måneder, det eneste problem der var, var når jeg skruede meget højt op gik den i protection mode. det gjorde ikke så meget da jeg fandt et "sweet spot" hvor bilen rustede.
Min store problem skete da den begynde at gå i protection mode ofte og ved mindre volume og nu går den i protection mode lige så snart bassen begynder at spille uanset volume.
Jeg har tjekket mine kabler og de ser fine ud.
Har haft bassen ude og tjekket coilen og de ledninger jeg bruger på begge coils.
har ingen idèe om hvad der er galt.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
Ohms lov er essential.
Er din forstærker ikke 1 ohms stabil og du har parallel forbundet en 2x2 ohm enhed til forstærkeren, så overbelaster du din forstærker og så dræber du den langsomt... eller hurtigt.
dec 2015
Følger: 9 Emner: 8 Svar: 36
Den var parallel forbundet før og mener det er 2 ohm Per coil, så har serie forbundet den nu men har ikke kunne teste det pga forstærkerens tilstand.
dec 2015
dec 2015
og at det har taget skade og ødelagt forstærkeren efter lang tid?
for efter jeg har serie forbundet subben til 4 ohm er problemet der stadig
dec 2015
dec 2015
hvad tænker de kloge hoveder?
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 501
Jeg tror du har trukket for meget strøm (haft for lille impedans). Når det sker straffer man sine kondensatorer på sekundær-siden, hvilket gør de tører ud. Hvis det faktisk er sket, vil din rail-spænding falde hurtigt når du trækker meget strøm, som vil resultere i forstærkeren går i UVP. Af netop samme årsag kan du nu spille højere ved 4 Ohm end 1 Ohm, da man trækker mindre strøm når man kører 4 Ohm end 1 Ohm...
Jeg tror du skal have nye kondenstorer i
Forstærker går i protection mode